loading
Ga naar inhoud
gerardkl
Verberg

ondertekening aandelenregister

vraag

Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een onderzoek naar BV's voor een scriptie. Ik wil graag meer weten over de volgende situatie.

Er zijn aandeelhouders, heeft dus alleen aandelen in de BV. De aandeelhouder heeft geen bevoegdheden tot het verrichten van beheersdaden, dit is ook niet vermeld in de statuten e.d. De aandelen zijn volgestort, maar de aandeelhouder heeft nog niet het aandelenregister ondertekend. Hij is slechts investeerder in de BV. Hij kan alleen goedkeuring geven voor het gevoerde beleid.

Er is een bestuurder die heeft wel bevoegdheden tot het verrichten van beheersdaden. De bestuurder heeft geen aandelen in de BV. De BV is net begonnen en na een tijdje wordt de BV failliet verklaard. De bestuurder heeft aantoonbaar wanbeheer gevoerd. Prive uitgaven e.d. gedaan.

Ik heb de volgende vragen:

- Is de aandeelhouder hoofdelijk aansprakelijk voor het faillissement?

- Binnen hoeveel tijd is de aandeelhouder verplicht het aandelenregister te ondertekenen?

Groeten Gerard

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis