• 0

reclame uitzendrechten

Hallo allemaal,

 

Ik ben helmaal nieuw op dit forum en ik zit een beetje met een dillema.

Momenteel ben ik een reclamebedrijf aan het opstarten en daarvoor heb ik 2 unieke producten.

De producten wil ik wegzetten bij grote ketens, van hotels tot bij wijze van fast food restaurants en modeketens..

Het idee bestaat uit 2 delen, het eerste deel is puur reklame advertenties, het tweede deel bestaat uit reclameboodschappen in de vorm van een filmpje.

 

Nu hoor ik links en rechts regelmatig dingen over het inkopen van zendtijd, maar voor mijn bedrijf kan ik niet echt gerelateerde onderwerpen vinden.

 

Misschien dat jullie mij wat advies kunnen geven waar ik deze informatie kan vinden. Het gaat dus voornamelijk over de reclameboodschappen in de vorm van een kleine film. Moet je hiervoor reclamebelasting betalen? Of moet je inderdaad zendtijd inkopen( zo ja, bij wie?)

 

Als iemand nuttige tips heeft, hoor ik ze graag.

 

Met vriendelijke groet

 

PJ32

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Joost, bedankt voor de spoedige reaktie.

 

Het is een geintegreerd TFT scherm, dat (real time) video streaming heeft via een IP netwerk.

De videos maak ik zelf en in overleg met opdrachgever. Kunnen informatief zijn, maar ook aanbiedingen bevatten....

Wikipedia had ik ook al gevonden, maar ik heb niet echt lichtbakken of gevelreclame in de aanbieding, daar kwam ik ook niet echt verder mee.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost, bedankt voor de spoedige reaktie.

 

Het is een geintegreerd TFT scherm, dat (real time) video streaming heeft via een IP netwerk.

De videos maak ik zelf en in overleg met opdrachgever. Kunnen informatief zijn, maar ook aanbiedingen bevatten....

Wikipedia had ik ook al gevonden, maar ik heb niet echt lichtbakken of gevelreclame in de aanbieding, daar kwam ik ook niet echt verder mee.

 

 

Dit soort ideeen zijn uitstekend voor instore marketing. Hebben jullie ook website waar ik iets over jullie producten kan lezen?

 

Website laten maken voor €19,99p.m. Een professionele website maken voor iedereeen.

Link naar reactie
  • 0

 

Narrowcasting is inderdaad het gebied waar ik mij in ga begeven.

 

 

Er is heel veel informatie beschikbaar over narrowcasting. Als je dat woord niet kent en niet weet dat elke fastfood-, hotel- en mode-keten al jaren deals heeft met leveranciers van schermen en content, dan raad ik je aan eerst beter onderzoek te doen voordat je vragen gaat stellen.

 

Zie bv McDonald's en M-Media.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Chokdup,

 

Website van mij is in de maak, binnenkort meer info.

 

Twabla,

 

Bedankt voor de reaktie, met de link kan ik wel iets. Maar de oorspronkelijke vraag ging over reclamebelasting en zendtijd.

Narrowcasting is 1 van de gebieden waarin ik mij GA begeven en dus nu nog niet actief doe. Het is een idee wat ik aan het uitwerken ben. Je hebt gelijk dat ik goed onderzoek moet doen, daar gebruik ik o.a. dit forum ook voor, die is er toch om vragen te mogen stellen?

De inhoudt van mijn idee kan ik niet helemaal prijsgeven, alsmede de diensten en producten. Maar het is allemaal net iets anders als wat er nu bestaat. Vandaar de vragen. Maar in ieder geval, bedankt voor de link

Link naar reactie
  • 0

Het idee bestaat uit 2 delen, het eerste deel is puur reklame advertenties, het tweede deel bestaat uit reclameboodschappen in de vorm van een filmpje.

 

Dus je content bestaat uit commercials en sponsored content? Oftewel reclame die als zodanig herkenbaar is, en editorial items met onderwerpen die door sponsors zijn aangereikt.

 

Nu hoor ik links en rechts regelmatig dingen over het inkopen van zendtijd, maar voor mijn bedrijf kan ik niet echt gerelateerde onderwerpen vinden.

 

Waar hoor je dat? Van wie? Waar wordt zendtijd ingekocht?

 

Alle netwerken verkopen reclameblokken en hebben projectredacties die aan sponsored content werken. De commerciële netwerken althans.

 

Misschien dat jullie mij wat advies kunnen geven waar ik deze informatie kan vinden. Het gaat dus voornamelijk over de reclameboodschappen in de vorm van een kleine film. Moet je hiervoor reclamebelasting betalen? Of moet je inderdaad zendtijd inkopen( zo ja, bij wie?)

 

Reclamebelasting ken ik alleen in verband met buitenreclame. Dat is volgens mij een gemeentelijke belasting. Kun je iets meer info geven?

 

Tuurlijk mag je vragen stellen, maar dit is allemaal erg vaag. Terwijl er zoveel goede info te vinden is, ook op internet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.