Jan-PetervanderWal Geplaatst: 23 juli 2010 Jan-PetervanderWal 2 2 Geplaatst: 23 juli 2010 Beste mensen, Ik zit met een vrij heftige casus waarbij ik, als (hopelijk nieuwe) aftersales manager, jullie hulp inroep. Zelf ben ik nog niet bekend met het bedrijf en moet het met zeer geringe informatie doen. Samenvattend: Bedrijf ‘x’ maakt zeer luxe producten die thuishoren in het hoogste kwaliteitssegment. Ze fabriceren de producten zelf, maar verkopen niet direct aan consumenten. De verkoop vindt plaats via geselecteerde dealers door diverse landen heen. Nederland heeft prioriteit. Echter, dit bedrijf heeft enige designcenters door het land heen waar consumenten alle producten kunnen zien staan in een moderne omgeving. In dit designcenter wordt informatie verstrekt, vrijblijvend advies en vertellen ze alles over de modellen, comfortopties, etcetera. De huidige aftersales-afdeling is zeer technisch bekwaam echter qua ‘sales kwaliteit’ niet. De casus: Als aftersales manager breng je een bezoek aan een designcenter. Geef vanuit deze functie aan: - Wat kan er worden verbeterd? - Hoe pak je dit aan? Hoe krijg je jouw team mee? Wat doe je met weerstand? Indicatie kosten! - Hoe betrek je het personeel van het Design Center bij de verbeteringen? Etc. etc. De vraag ietwat uitgewerkt is: Hoe kun je via de saleskant (voorkant) de aftersales-kant efficiënter maken, rekening houdend met dealers? Hoe kun je via de saleskant de aftersales-kant verbeteren qua kosten, minder klachten achteraf, betere klantenbinding, goede service bieden. Het doel is natuurlijk, meer geld, kostenbesparing en een efficiëntere afdeling. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27619-aftersales-en-marketing-hulp-nodig/
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 23 juli 2010 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 23 juli 2010 Beste Jan-Peter, als ik het zo lees wil je daar solliciteren, en hebben ze je een casus toegestuurd die je (zelf!) moet oplossen zodat zij je creativiteit en ideeën kunnen inschatten? Zo leest dit in ieder geval wel, en daarmee is dit geen casus voor op Higherlevel.nl. Dit is een forum voor en door ondernemer, met een zeer strenge focus daarop. Dit topic gaat om die reden op slot, als ik me vergis ontvang ik graag een PM met meer uitleg. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27619-aftersales-en-marketing-hulp-nodig/#findComment-286046
Jan-PetervanderWal
Jan-PetervanderWal
Beste mensen,
Ik zit met een vrij heftige casus waarbij ik, als (hopelijk nieuwe) aftersales manager, jullie hulp inroep.
Zelf ben ik nog niet bekend met het bedrijf en moet het met zeer geringe informatie doen.
Samenvattend:
Bedrijf ‘x’ maakt zeer luxe producten die thuishoren in het hoogste kwaliteitssegment. Ze fabriceren de
producten zelf, maar verkopen niet direct aan consumenten. De verkoop vindt plaats via geselecteerde
dealers door diverse landen heen. Nederland heeft prioriteit.
Echter, dit bedrijf heeft enige designcenters door het land heen waar consumenten alle producten kunnen
zien staan in een moderne omgeving. In dit designcenter wordt informatie verstrekt, vrijblijvend advies en
vertellen ze alles over de modellen, comfortopties, etcetera.
De huidige aftersales-afdeling is zeer technisch bekwaam echter qua ‘sales kwaliteit’ niet.
De casus:
Als aftersales manager breng je een bezoek aan een designcenter. Geef vanuit deze functie aan:
- Wat kan er worden verbeterd?
- Hoe pak je dit aan? Hoe krijg je jouw team mee? Wat doe je met weerstand? Indicatie kosten!
- Hoe betrek je het personeel van het Design Center bij de verbeteringen? Etc. etc.
De vraag ietwat uitgewerkt is:
Hoe kun je via de saleskant (voorkant) de aftersales-kant efficiënter maken, rekening houdend met dealers?
Hoe kun je via de saleskant de aftersales-kant verbeteren qua kosten, minder klachten achteraf, betere klantenbinding, goede service bieden.
Het doel is natuurlijk, meer geld, kostenbesparing en een efficiëntere afdeling.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27619-aftersales-en-marketing-hulp-nodig/Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag