• 0

Ondernemen na faillissement

Beste mensen,

 

Vorig jaar december ben ik helaas na 16 jaar failliet gegaan met mijn interieurbouwbedrijf. Ik was een eenmanszaak en geen BV. Alles is verkocht inclusief mijn huis en ik moet weer van voren af aan beginnen. Ik ben niet in aanmerking gekomen voor de WSNP. Het faillissement wordt deze maand opgeheven wegens gebrek aan baten. De schulden blijven denk ik staan..? Wat gebeurt er daarna..? Ik heb mij suf gesolliciteerd maar krijg gewoon geen baan meer maar ik kan wel werken en wil dus weer zelf starten want ik had een goede naam opgebouwd.

 

Mijn vraag is of ik uberhaupt weer kan starten als zelfstandig ondernemer, dus kan ik weer een BTW nummer aanvragen en een Kvk inschrijving nemen. En wat gaat de Belastingdienst doen, hoe moet ik het financieel gaan regelen straks, etcetera. Wie kan mij inlichten hierontrent..? Of is er iemand die mij persoonlijk hierin zou kunnen begeleiden..?

 

Groet Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zover ik weet zijn er geen belemmeringen om gewoon weer een bedrijf te beginnen. Als je grote schulden hebt, heb je wel een BKR notering waardoor je geen nieuwe bankrekening of credit card kan krijgen. Als je geen schuld bij de bank hebt kun je gewoon je huidige bankrekening blijven gebruiken.

 

Wel is het zo dat in ons land failliet gaan als negatief wordt gezien, je wordt er toch op aangekeken. Leveranciers zullen minder makkelijk leveren, klanten zullen minder makkelijk bij je kopen. In sommige andere landen hebben mensen meer waardering voor het feit dat iemand de durf heeft om het evengoed opnieuw te proberen, en voor de ervaring die je nu hebt opgedaan.

Link naar reactie
  • 0

De schulden blijven staan dus als je nieuwe onderneming eenmaal loopt dan kunnen en zullen de schuldeisers beslag leggen op jouw nieuwe onderneming ook zal de belastingdienst nog 7 jaar alle evt. teruggaven verrekenen met de oude schuld.

 

Zolang er schulden openstaan kan men deze ten allertijde terugvorderen, alleen de BD zal dit maar tot 7 jaar doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.