• 0

pachten van een restaurant in Duitsland

Hallo beste lezer!

 

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, excuus bij voorbaat als ik stomme dingen vraag...(of in het verkeerde (sub) forum zit.

Ik zal uitleggen wat mijn vraag is:

 

Via vrienden liep ik tegen een heel erg leuk restaurantje aan. Het ligt in de buurt van Lingen (Meppen) over de grens bij Hoogeveen.

Eigenaar is een klooster 500 meter verder, ze verpachten het restaurant voor een lage prijs (€800) omdat er ook nog een conferentieoord bij het klooster zit en in het restaurant zijn ook nog 5 hotelkamers.

Er is dus een wisselwerking tussen het klooster en het restaurant.

Daarnaast lopen er nog contracten bij busmaatschappijen, dit betekent dus al een redelijke bron van inkomsten.

 

De huidige pachter wil €30.000 voor overname van de inventaris. Dit is inclusief relatief nieuwe keuken en praktisch alles om te draaien. (de huidige pachter is vertrokken om het conferentieoord te runnen) Als ik zou willen zou ik na een bezoek aan de groothandel de zaak kunnen openen!

 

Waar ik tegenaan loop is:

 

Ik heb geen (weinig)eigen kapitaal, zou dus bij de bank moeten lenen (kan dat nog tegenwoordig?)

 

Ben een man alleen,heb wel wat vrienden in de buurt maar om zo'n Herberg over te nemen in Duitsland .....

 

De huidige pachter wil wel de resterende pacht- tijd de inventaris aan mij verhuren maar na een jaar toch geld zien.

 

Graag advies!!

 

Ben zelf een 43 jarige duizendpotige kok met veel zin om nu het nog kan een eigen bedrijf op te zetten!

(emigreren is geen probleem, huurhuis, loondienst, single)

 

Een reactie wordt zeer gewaardeerd!!!

 

Vriendelijke groet,

Gerard

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of je die 30k kan afbetalen zal daar vanaf hangen, tevens bepaald het natuurlijk je cashflow en dat zal de bank of elke andere manier van financieren bepalen vandaar de vraag.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dit is een van de moeilijkheden waar ik mee zit, het restaurant/ hotel heeft meerdere eigenaars gehad met wisselend succes.

De huidige pachter had totaal geen horeca ervaring en had twee koks(duur!) in dienst om ze alles te leren. Personeelskosten zijn toch de grootste kostenpost. Ik denk dat ik het beter kan!

Mijn grootste overwegingen zijn: het is een plaatselijk bekend restaurant, er zijn vaste inkomsten uit het klooster en verder heb ik de vrijheid om er iets moois van te maken! (het ligt aan de rand van een prachtig bos en er is een forellenvijver bij! )

Wil zelf graag biologisch koken en denk dat daar ook wel draagvlak voor is bij de lokale bevolking. (zonder geitenwollen sokken!!)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in feite net met het zelfde bijltje gehakt. Of eigenlijk, ik ben nog aan het hakken. Begin dit jaar heb ik een Cafe overgenomen en er een restaurant van gemaakt. Ook in Duitsland en ook in de grensregio. Bij ons was het vooral dat we het pand zelf hebben gekocht, waar we een behoorlijke financiering voor hebben gekregen. Financiering voor het cafe / restaurant zat er echter niet in. Mede ook doordat het bij de vorige eigenaar voor geen meter liep.

 

Nu we open zijn, willen we ook graag de keuken wat aanpassen aan onze eisen. Daar kunnen we nu wel wat financiering voor krijgen, maar vooral als we aan kunnen tonen dat we anders het risico op sluiting lopen. Kortom, je zult er een zware dobber aan krijgen om het gefinancierd te krijgen.

 

Het mooie is echter wel dat de verkoper van die inventaris het je eerst een periode kan verhuren. Die periode kun je gebruiken om cijfers te krijgen, wat, bij goed resultaat, het al weer veel makkelijker maakt.

Het beste kun je contact zoeken met een steuerberater, die kan je adviseren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.