• 0

Meetbare meerwaarde van nieuwe media integreren om nieuwe klanten te genereren

De titel is wat lang, maar dat is omdat ik zo niet een kortere titel ervoor wist. Ik ben namelijk wat aan het zoeken gegaan de afgelopen week of er ook tastbare cijfers zijn om nieuwe media te integreren in de offline promotie van je bedrijf. Hiermee doel ik bijvoorbeeld op het inzetten van QR codes, waar al eerder een topic over te vinden was. Echter heb ik nog niets tastbaars gevonden over zaken zoals hoeveel procent er momenteel gebruik van maakt van deze codes, maar bovenal te weten; wat heb ik als ondernemer eraan en welke meerwaarde heeft het als ik direct zou schakelen naar leads of omzet. Dus wat mij betreft is vooral de vraag vat jullie ervaring hierin is?

 

Daarnaast zocht ik naar feitelijke cijfers, kengetallen o.i.d. wat het doet als je op je offline correspondentie/promotie bijv. een korting geeft ter inlevering van de flyer. En is er dan bijvoorbeeld meer of in mindere mate te zien dat je offline effect vergroot word, en in hoeverre zou je dit kunnen vertalen naar groei in je offline uitingen richting de omzet. Wie kan mij hier meer over vertellen? En als je er zelf gebruik van maakt; in hoeverre merk je dat je extra omzet erdoor genereert?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

QR codes en dergelijke, volgens mij vinden dat wij Nederlanders allemaal te omslachtig. Kun je niet beter zorgen dat je gevonden wordt op "stoelmassage groningen" Je tarieven zijn in mijn omgeving er laag, zelfs ongeloofwaardig. (ik weet niet hoe dat in Groningen is. Het is jammer dat je niet in mijn buurd woont dan was ik al klant geweest :)

 

Ik zou me gaan richten op online. Zorg dat je bedrijf goed aangemeld staat bij (klik hier) En zet daar een lokale cpc campagne op. Dit hoeft niet duur te zijn. Wees duidelijk op je site. 1 tarief en duidelijke reiskosten.

 

Persona's; Ik ben een bedrijf in Groningen en denken er aan om mijn personeel iets extra te geven (ze klagen over rugpijn) Wat gaan ze doen? ze gaan zoeken op "massage Groningen"

 

Zorg dat je daar staat en nogmaals wees duidelijk. (en tarieven verhogen)

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet specifiek gevonden worden op stoelmassage groningen wat dat betreft, maar de SEO word aan gewerkt op dit moment. Zo ben ik als je massage Groningen intikt, de 5e in lokale zoekresultaten. En online is leuk, maar is niet alles, zeker niet bij mijn branche waar persoonlijkheid een rol speelt. Daarom moet ik ook blijven innoveren in de offline marketing. Mijn tarieven stijgen trouwens ook per 1 augustus, iets hoger, maar nog steeds betaalbaar voor iedereen. Simpelweg omdat ik vind dat iedereen een massage verdient en daarom betaalbaar moet zijn voor iedereen.

 

Overigens ben ik vrij duidelijk op mijn site; normale massages zijn 15 euro, speciale 20 euro per half uur per 1 augustus. Stoelmassage is weer net iets anders, dat word per 10 minuten ingedeeld, 8 euro voor 10 minuten, 15 euro voor 20 minuten. Massage op locatie is 2 keer het normale tarief + 0,19 euro per km. Volgens mij kan dat niet duidelijker?

 

En ongeloofwaardig, dat weet ik zo net nog niet, voor veel mensen in en rond Groningen is dat juist een argument om langs te komen; mede door een stuk verbetering in vindbaarheid krijg ik tegenwoordig ook klanten van buiten de stad. En vanaf 24 augustus ga ik eens in de zoveel weken bij Seats2Meet in Utrecht werken, dus krijg je ook weer een iets andere spreiding.

Link naar reactie
  • 0

www.romanosandee.nl staat in de ranking. zie vorige post.

 

Je huidige url is klikhier

 

De server response op je ranking (oude url (denk ik) ) is;

 

"Server Response : www.romanosandee.nl

php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known (0)"

 

Die "lokale ranking" raak je dus binnenkort kwijt.

 

Maak er een 301 van.

 

 

Jij bent je product, ik zou die oude url weer herstellen. Jou naam is het. (of had je andere plannen met de nieuwe URL?)

Link naar reactie
  • 0

NEe, mijn hosting staat op gezondleveninnederland.nl, maar daar ga ik niets meer mee doen, ook niet met de landingspagina, want mijn bedrijfsactiviteiten zijn veranderd. En ik zet juist alles in qua reclame op Romanosandee.nl; want dat is je personalbranding. Maar heb geen idee hoe hosting en alles verhuisd moet worden, dus laat het nog even zo :) Zit wel te overwegen om voor het domein romanosandee.nl de instelling op de url op HOLD te zetten, zodat die website alleen zo in beeld blijft staan, al weet ik niet of het verstandig is (moet ik nog uitzoeken).

 

Wat is overigens een 301?

Link naar reactie
  • 0

NEe, mijn hosting staat op gezondleveninnederland.nl, maar daar ga ik niets meer mee doen, ook niet met de landingspagina, want mijn bedrijfsactiviteiten zijn veranderd. En ik zet juist alles in qua reclame op Romanosandee.nl; want dat is je personalbranding. Maar heb geen idee hoe hosting en alles verhuisd moet worden, dus laat het nog even zo :) Zit wel te overwegen om voor het domein romanosandee.nl de instelling op de url op HOLD te zetten, zodat die website alleen zo in beeld blijft staan, al weet ik niet of het verstandig is (moet ik nog uitzoeken).

 

Wat is overigens een 301?

 

301 is

 

Ga je alles omgooien kijk dan zeker welke pagina's "waarde" hebben. en ook daar een 301.

 

Doe je dat niet dan begin je weer bij 0.

 

Verdiep je daar een beetje in, dan kun je omschakelen zonder verlies van wat je nu al opgebouwd hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar opzich heeft de pagina die je noemde geen waarde met gemiddeld 20 bezoekers per maand, terwijl romanosandee. steeds rond de 1700 bezoekers per maand heeft.

 

Denk dat ik dit soort dingen zou uitbesteden; snap er maar weinig van. SEO snap ik aardig binnen joomla, gewoon extra velden invullen, maar veel verder kom ik niet :P

Link naar reactie
  • 0

Je pakt het in mijn ogen precies verkeerd om aan: je neemt nu een techniek als beginpunt (SEO, QR-codes), en gaat vervolgens kijken wat je daarmee zou kunnen naar je doelgroep toe. Je zou het andersom moeten doen: bepaal je doelgroep, analyseer die, en bedenk vervolgens hoe en met welke middelen je ze het meest kosteneffectief kunt bereiken. Pas in die laatste stap ga je kijken naar middelen en tactieken, en ligt er volgens mij een heel scala open aan promotiemogelijkheden (partnering met complementaire services, coupons en andere WOM-promotie, ludieke guerilla acties, enz. enz.). Maar begin met je doelgroep! :)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat een groot deel van mijn klantenkring via Google mij momenteel vind, met name via de lokale zoekresultaten waardoor ik veel mensen aantrek in het weekend van buiten Groningen in dit toeristisch seizoen. Ook via de huis-aan-huis flyers zie ik nog steeds veel mensen binnen komen. Daarnaast kan ik mijn doelgroep nog steeds niet sterk naar 1 hokje krijgen. Wat wel een vast gegeven is, is dat het grootste deel van mijn klantenkring 20-ers en 30-ers zijn. Voor mijn nieuwe flyer die nu in druk is heb ik vermeld dat bij inlevering van de flyer, 1 euro korting te krijgen is, gewoon om te kijken of dit tot meer interactie leidt. Mijn doelgroep is dus al wel met nieuwe technieken bezig, vandaar ook de vraag of er meetbare meerwaardes inmiddels bekend zijn van het plaatsen van QR-codes en ervaringen hiermee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.