• 0

Omscholen tot Vrachtwagen chauffeur - zijn kosten voor de opleiding aftrekbaar?

Ik zinspeel al een tijdje om mijzelf om te scholen to internationaal vrachtwagenchauffeur. Nu kan dit zo tussen de 5 a 10.000 euro gaan kosten. Nu vraag ik mij af of al deze kosten aftrekbaar zijn voor de belastingdienst? Zo ja, onder welke noemer dient dit dan te gaan? Ik vond wel een formulier over scholingaftrek maar dat gaat volgens mij alleen over reguliere mbo/hbo etc opleidingen. Liefst alleen serieuze reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Liefst alleen serieuze reacties.

 

Higherlevel.nl is een vrij serieus forum :)

 

Inhoudelijk: voor omscholen tot chauffeur goederenvervoer zijn wel mogelijkheden en vergoedingen voor beschikbaar, zelfs voor opleidingen met baangarantie. Ik zou daarom informeren bij VTL, het kenniscentrum voor transport en logistiek. Zie bijvoorbeeld deze pagina voor meer informatie.

Link naar reactie
  • 0

Elsevier belasting-almanak 2010: 8.8.1.8 "en de kosten die een toekomstig beroepschauffeur maakt voor het behalen van het rijbewijs voor vrachtauto of bus, komen zonder meer vooraftrek in aanmerking". :)

 

Maakt niet uit of je in loondienst wil of dat je voor jezelf wilt beginnen.

 

De drempel is 500,00 euro alles daarboven is aftrekbaar. ontvangen vergoedingen moet je er weer van aftrekken.

Link naar reactie
  • 0

nog een serieuze reactie dan maar ;)

 

Als je nu nog geen onderneming drijft als internationaal vrachtwagenchauffeur, dan zijn de opleidingskosten GEEN ondernemingskosten, ook al start je er straks een onderneming mee.

 

Je kunt die kosten wel kwijt als persoonsgebonden aftrek --> studiekosten in je aangifte inkomstenbelasting. Daar kom je ook de door Henkh genoemde drempel van 500 euro tegen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Stel dat je het rijbewijs en de code 95 (vakbekwaamheidsdiploma) via een reguliere werkgever wilt gaan halen wees dan snel:

 

beeindiging subsidies

 

Denk goed na over je stap. Transportondernemer worden is geen kleinigheidje. Maar je bent wel een welkome aanvulling. De komende jaren zullen we alle chauffeurs en wielen goed kunnen gaan gebruiken. Nu de crisis naar het einde loopt merkt de sector nu al de te korten aan wielen en chauffeurs. Niet te geloven hoe dat is omgeslagen in een korte periode.

Onderzoek ook welke deelsector nog rendabel is en kijk naar de toekomst. Heel veel internationaal werk is al uit NL verdwenen. Dat zal nog wel meer worden. Er ligt dus vnml. een grote kans voor ondernemers in het distributiewerk/ BeNeLux. Om voor jezelf inzichtelijk te krijgen welke deelmarkten er zijn en wat de rendabiliteit is en wat de verwachtingen zijn neem dan eens kontakt op met TLN

 

Welkom in een mooie dynamische branche :)

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.