Ik heb pas geleden met mijn bedrijf een actie gehouden dat men 10% korting krijgt op het aanschafbedrag. Eén van de voorwaarden is dat de betaling binnen de betalingstermijn van 14 dagen plaatsvindt.
Er is een factuur aangemaakt met daarin 10% korting vanwege de Zomer-actie. In het totaalbedrag van de factuur zit deze korting al verrekend.
Nu heeft de klant na 3 weken nog niet betaald en willen wij een herinnering gaan sturen. Maar op de originele factuur staat dus dat er 10% korting op zit, maar omdat de betalingstermijn verstreken is geldt die niet meer.
Hoe kan ik dit aangeven op de herinnering?
Ik kan er een sticker of iets dergelijks op plakken dat de korting niet meer geldt, maar dan is het niet meer duidelijk wat de klant nu moet betalen. Daarbij is het voor de belastingdienst ook niet duidelijk dat de korting is ingetrokken.
Ik kan ook een nieuwe factuur aanmaken waarop de oude wordt gecrediteerd en het volledige bedrag wordt berekend. Alleen is het totaalbedrag van die factuur dan laag (alleen die 10% korting die niet meer geldt) plus dat de klant weer een nieuwe betalingstermijn heeft van 14 dagen.
Met andere woorden; wat is het slimste om de korting er van af te halen?
En ook; zijn er slimmere oplossingen zodat je wel korting kunt geven maar dat ze automatisch vervallen (bijv. zoiets als "bij betaling voor mag u 10% korting () berekenen")?
Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rik W
Rik W
Beste mensen op Higherlevel,
Ik heb pas geleden met mijn bedrijf een actie gehouden dat men 10% korting krijgt op het aanschafbedrag. Eén van de voorwaarden is dat de betaling binnen de betalingstermijn van 14 dagen plaatsvindt.
Er is een factuur aangemaakt met daarin 10% korting vanwege de Zomer-actie. In het totaalbedrag van de factuur zit deze korting al verrekend.
Nu heeft de klant na 3 weken nog niet betaald en willen wij een herinnering gaan sturen. Maar op de originele factuur staat dus dat er 10% korting op zit, maar omdat de betalingstermijn verstreken is geldt die niet meer.
Hoe kan ik dit aangeven op de herinnering?
Ik kan er een sticker of iets dergelijks op plakken dat de korting niet meer geldt, maar dan is het niet meer duidelijk wat de klant nu moet betalen. Daarbij is het voor de belastingdienst ook niet duidelijk dat de korting is ingetrokken.
Ik kan ook een nieuwe factuur aanmaken waarop de oude wordt gecrediteerd en het volledige bedrag wordt berekend. Alleen is het totaalbedrag van die factuur dan laag (alleen die 10% korting die niet meer geldt) plus dat de klant weer een nieuwe betalingstermijn heeft van 14 dagen.
Met andere woorden; wat is het slimste om de korting er van af te halen?
En ook; zijn er slimmere oplossingen zodat je wel korting kunt geven maar dat ze automatisch vervallen (bijv. zoiets als "bij betaling voor mag u 10% korting () berekenen")?
Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels
www.wyrix.com
12Byte - hosting voor websites en webwinkels
www.12byte.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27656-korting-vervalt-bij-herinnering-hoe-duidelijk-te-maken-op-herinnering/Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag