• 0

Korting vervalt bij herinnering - hoe duidelijk te maken op herinnering?

Beste mensen op Higherlevel,

 

Ik heb pas geleden met mijn bedrijf een actie gehouden dat men 10% korting krijgt op het aanschafbedrag. Eén van de voorwaarden is dat de betaling binnen de betalingstermijn van 14 dagen plaatsvindt.

 

Er is een factuur aangemaakt met daarin 10% korting vanwege de Zomer-actie. In het totaalbedrag van de factuur zit deze korting al verrekend.

 

Nu heeft de klant na 3 weken nog niet betaald en willen wij een herinnering gaan sturen. Maar op de originele factuur staat dus dat er 10% korting op zit, maar omdat de betalingstermijn verstreken is geldt die niet meer.

 

Hoe kan ik dit aangeven op de herinnering?

 

Ik kan er een sticker of iets dergelijks op plakken dat de korting niet meer geldt, maar dan is het niet meer duidelijk wat de klant nu moet betalen. Daarbij is het voor de belastingdienst ook niet duidelijk dat de korting is ingetrokken.

 

Ik kan ook een nieuwe factuur aanmaken waarop de oude wordt gecrediteerd en het volledige bedrag wordt berekend. Alleen is het totaalbedrag van die factuur dan laag (alleen die 10% korting die niet meer geldt) plus dat de klant weer een nieuwe betalingstermijn heeft van 14 dagen.

 

Met andere woorden; wat is het slimste om de korting er van af te halen?

En ook; zijn er slimmere oplossingen zodat je wel korting kunt geven maar dat ze automatisch vervallen (bijv. zoiets als "bij betaling voor mag u 10% korting () berekenen")?

Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels

www.wyrix.com

 

12Byte - hosting voor websites en webwinkels

www.12byte.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoe je dat naar de klant toe moet brengen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Is de korting op het artikel verleend of pas aan het eind van de factuur als betalingskorting.

 

10 % korting is een forse betalingskorting, je had wellicht beter 8 dagen aan kunnen houden. en inderdaad een boodschap in de trant van: "bij betaling voor dd-mm-jjjj mag u een bedrag van xxxx,xx als betalingskorting in mindering brengen'.

 

moet volgens mij ook in je algemene voorwaarden staan als je zoiets wilt toepassen.

 

En dan nog houdt niet iedereen zich aan de betaaldatum maar trekt vervolgens wel na een langere tijd alsnog de korting er vanaf.

Link naar reactie
  • 0

De korting is gegeven op het product voor de bestellers in juni.

En daar staat als voorwaarde bij dat je alleen die korting hebt als je binnen de betalingstermijn hebt betaald.

 

Het is dus geen betalingskorting, maar een korting op de dienst.

Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels

www.wyrix.com

 

12Byte - hosting voor websites en webwinkels

www.12byte.com

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe je het nu moet oplossen weet ik niet zo snel.

 

Om dit in de toekomst te voorkomen zou je de actie anders kunnen maken:

Hebben wij uw betaling binnen x dagen ontvangen? Dan krijgt u op uw volgende aankoop 10% korting.

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

met zo'n voorwaarde na 3 weken nog niet betaald heb je de kans dat dit in week ook niet gebeurd. een brief sturen kost tijd en wellicht krijg je dan de smoes "ben op vakantie geweest" dus gewoon opbellen en de klant er fijntjes aan herinneren. en natuurlijk een nieuwe betalings-afspraak maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.