• 0

Wil faillisement voorkomen, maar samenwerken met deze VOF-partner gaat niet...

Mijn vraag is

Wat zijn de mogelijkheden om mijn compagnon uit de VOF te krijgen en deze weer voort te zetten samen met mijn vrouw

De andere wil totaal niet mee werken en ik wil niet faillit gaan .

Hij werk totaal niet mee en als er geldt op onze gezamelijke rekening staat pluk hij die leeg.

Hij rijdt ook nog rondt in een bedrijfswagen van de VOF.

Nu heb ik ergens gelezen dat ik hem via de rechter uit de VOF kan laten zetten wegens wanprestatie hij werkt namelijk al vanaf Januari niet meer mee.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Henk h

Bedankt voor het antwoordt heb hier niet bij stil gestaan ,door alle problemen .Mijn boekhouder en advocaat hebben hem al verschillende keren geschreven maar hij reageert nergens op Nu hebben wij een VOF overeenkomst waar in staat dat een der vennoten ten alle tijden de aangegane vennoot kan opzeggen met een oopzegtermijn van tenminste 6 maanden

Dus nu ga ik dat doen .Want hij werk al van Januari niet meer voor de V.O.F.

Maar ik denk zelf dat hij hier ook niet op reageert want hij zit op een camping in Duitsland .

Is het ook nog van belang dat de andere vennoot een aanzienlijk negatief vermogen heeft in de V.O.F.

 

Ed50

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

1. Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld, hetzij hier, hetzij elders, maar ik heb de vraag iig voorbij zien komen, met dezelfde details (rekening 'leegplukken', bedrijfsbus blijven gebruiken. Wat is er in de tussentijd gebeurd en waarom is dit nog niet aan de rechter voorgelegd?

 

2. Je hebt al een advocaat, waarom laat die geen actie nemen?

Link naar reactie
  • 0

Er is al actie ondernomen door deze persoon aan te schrijven met brieven dat wij de vof wiilen stoppen dat hij het negatief vermogen wat hij hier in heb niet hoef terug te betalen Als hij zich uit de vof laat schrijven .Ook is dit kenbaar gemaakt via de advocaat maar ook reageert hij hier niet op Hij zit in Duitsland en heb op zijn hollands schijt aan iedereen .Daar ik druk doende ben om mijn werk af te maken en nu pas vakantie heb kan ik de zaken gaan regelen Ik wil geen faillisiment aanvragen daar ik werk zat heb en nog 1 personeels lid in dienst heb.

 

Dus nu wil ik naar Duitsland gaan de bedrijfswagen terug gaan halen en dan hem voor het blok gaan zetten Van deze is onder tussen ook de APK verlopen dus daar kom ook narigheid van .

En ja je kan wel naar de rechter lopen maar ik weet het als je iemand al 20 jaar kent en mee werk is dat moeilijk,Maar ja je leert nu de mensen kennen .

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dat je iemand 20 kent en je dan zo genaaid wordt, is toch juist een reden om hem zo hard mogelijk aan te pakken? met brieven schrijven kom je er niet en met eigen rechter spelen maak je het alleen maar erger. Maar ik neem aan dat je advocaat je dat ook wel heeft gezegd.

Link naar reactie
  • 0

Dat is zo eigen rechter spelen mag niet Maar ik ga terug halen waarvoor ik werk en hij geen recht op heb .Wie werk heb rechten dus niet werken is ook niet profiteren van een ander .Ben bij de KVK geweest en die zeggen aanschrijven dat je de vof opzeg en dan kan je hem uit laten schrijven .Dus we zien wel wat er van kom .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.