• 0

Hoe wordt saldo fiscale winstberekening berekend in de aangifte 2009

Goedemorgen,

 

Ik heb al verscheidene topics gelezen, waar men tegen hetzelfde probleem aan liep als waar ik nu mee zit. Mijn saldo fiscale winstberekening is niet gelijk aan mijn saldo winst- en verliesrekening.

 

Mijn vraag is eigenlijk hoe de saldo fiscale winstberekening wordt berekend. Mijn winst voor afgelopen jaar is 272, maar de aangifte heeft zelf 246 berekend.

 

In de andere topics zie ik de formule beginvermorgen + winst - privé ontrekkingen = eindvermogen staan. Die berekening klopt bij mij. (1014 + 273 - 896 = 391)...

 

Ik weet even niet hoe ik er nu achter kan komen wat er mis gaat :)

 

Alvast bedankt!

 

Vriendelijke groet,

Ad

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Via 'meer info' had ik de berekening al gevonden, maar met die berekening zou het geen probleem moeten zijn...

 

390 Ondernemingsvermogen einde boekjaar

2395 Privéontrekkingen

------- +

2785 Totaal eindvermogen en privéonttrekkingen

 

1014 Ondernemingsvermogen anan het begin van het boekjaar

1499 Privéstortingen

------- +

2513 Totaal beginvermogen en privéstortingen

 

------- -/-

272 Vermogensverschil

 

Klopt als een bus (afronding niet meegenomen) ... maar de aangifte zegt zelf 246 te hebben berekend.

 

Vriendelijke groet,

Ad

Link naar reactie
  • 0

Yep... deze getallen komen uit mijn eigen administratie (speedbalance) en heb ik ook zo ingevoerd in de aangifte. Daarom vind ik het zo raar. Het totaal van mijn activa & passiva in de aangifte is gewoon die 390, mijn beginvermogen heb ik gewoon ingevuld als 1041, mijn privé ontrekkingen en stortingen heb ik ook gewoon ingevuld vanuit mijn administratie en zoals ik in de berekening heb gegeven hieronder ...

 

... en toch berekent de aangifte dat mijn saldo fiscalewinsteberekening 246 is ipv 272

 

Daarom ben ik het spoor een beetje bijster...

 

:)

Link naar reactie
  • 0

Ja, mijn balans is in balans, dat is zo raar en verder lijkt mijn administratie ook gewoon te sluiten ....

 

Ik had ook al gezocht om 't bedrag van 26 euro, maar dat kan ik nergens vinden... Maar de helft, 13 euro heb ik privé betaald aan af te dragen btw

 

Bedankt Joost, ik ga dat even uitpluizen...

Link naar reactie
  • 0

Yep... deze getallen komen uit mijn eigen administratie (speedbalance) en heb ik ook zo ingevoerd in de aangifte. Daarom vind ik het zo raar. Het totaal van mijn activa & passiva in de aangifte is gewoon die 390, mijn beginvermogen heb ik gewoon ingevuld als 1041, mijn privé ontrekkingen en stortingen heb ik ook gewoon ingevuld vanuit mijn administratie en zoals ik in de berekening heb gegeven hieronder ...

 

... en toch berekent de aangifte dat mijn saldo fiscalewinsteberekening 246 is ipv 272

 

Daarom ben ik het spoor een beetje bijster...

 

:)

 

1041 moet zijn 1014 verschil is 27

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.