• 0

Webwinkel Keur | Denk mee...!

Omschrijving van je concept:

Webwinkel Keur is een keurmerk dat meer transparantie en zekerheid bied. Middels de combinatie van een keuring door webwinkel experts in combinatie van klantenfeedback willen we de consument dubbele zekerheid bieden. De zekerheid van de ervaringen van andere consumenten en de zekerheid van naleving van een gedragscode.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het concept staat op papier en is klaar voor een testfase. Hierin zoeken we webwinkeliers welke mee willen denken rondom de gedragscode en invulling van andere zaken. Ook consumenten zijn welkom om hun input te geven.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het einde van dure keurmerken welke gekocht worden, maar een goedkoop keurmerk dat gedreven is door de internet community.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

1. Goedkoper

2. Combinatie van ervaringen en gedragscode

3. Geen overhead, simpel en transparant

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Voor introductie van een nieuwe webwinkel keurmerk onder de naam Webwinkel Keur zoekt Libertes webwinkeliers welke mee willen denken aan de concrete invulling hiervan. De concept website inclusief gedragscode is bekend, echter willen we bestaande winkeliers graag invloed geven op de totstandkoming hiervan. Hiertoe bieden we de eerste groep winkeliers welke hieraan mee willen werken een gratis lidmaatschap van twee jaar.

 

Verwachtingen:

-   Het testen van het systeem en de website

-   Geven van feedback omtrent de gedragscode

-   Aandragen van ideeën voor verbetering van het keurmerk

 

In ruil hiervoor biedt webwinkel keur een gratis lidmaatschap aan voor de duur van twee jaar. Hierbij spreekt het voor zich dat de betreffende webwinkel wel aan de gestelde criteria moet voldoen voor voering van het keurmerk.

 

Interesse of vragen? Neem gerust contact op met info@webwinkelkeur.nl. Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking.

 

Met vriendelijke groet,

Marcel Landeweerd

 

Namens Webwinkel Keur

Dubbele veiligheid

 

webwinkelkeur_beta.pdf

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen webwinkelier, dus in zoverre kan ik niet helpen, maar wat zou ik als consument het volgende

in een keurmerk willen zien.

 

Op het moment dat ik op het keurmerk op een website klik wil ik naar jullie website gaan en het volgende

terug kunnen vinden:

 

- Een cijfer, duidelijk opgebouwd uit een aantal onderdelen

- Korte review van de bepaalde onderdelen (o.a. Betaling, Levering, Service etc.)

- Een cijfer, gemiddelde van alle klanten beoordelingen

- Klantenreviews

 

Het zijn maar een paar ideeën die je misschien zou kunnen gebruiken ;)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

  • 0

Ik weet niet wat je verstaat onder "keuring door webwinkel experts", maar voor mij zou dat verder moeten gaan dan een "droge" beoordeling van de site (betalingsmogelijkheden, gebruiksvriendelijkheid, algemene voorwaarden, adresinformatie, etc.). Ik zou dan minimaal een "mystery shopper" verslag willen zien, waarbij je telefonisch en/of via e-mail informatie opvraagt over een product, vervolgens via de site daadwerkelijk iets bestelt en het ontvangen product vervolgens binnen de geldende termijn terug wilt sturen of wilt ruilen.

  • 0

Beste John,

Een erg goed idee. Dit is ook iets wat we steekproefgewijs willen invoeren. Het totale aanbod op deze manier is helaas niet te doen (zeker niet voor de huidige prijsstelling). Ook het mysteryshoppen voor goedkeuring zou niet mogelijk zijn, dat er een bestelling is na aanmelding valt dan namelijk wel erg op.

 

Kortom, het mysteryshopper idee lijkt me steekproefgewijs een goede toevoeging. Voor normale aanmelding en goedkeuring ontkom je echter denk ik niet aan een droge checklist.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

  • 0

Dat je je (ook) richt op klanten feedback is goed. Nog weinig keurmerken werken hier mee.

Maar ik denk dat juist de mystery shopper welke een professionele beoordeling kan geven over de bestelling, klantenservice en retourzending een unieke toegevoegde waarde zou kunnen zijn.

Tenzij het een shop is welke überhaupt maar 1 bestelling per week verwerkt zal het niet opvallen als je een bestelling onder een pseudoniem plaatst.

 

Ook zou je als voorwaarde kunnen stellen dat een webshop door deze "mystery shopper test" moet komen alvorens ze jou keurmerk zouden mogen dragen. Elke leek kan een shop opzetten welke juridisch waterdicht is en dus ook zou kunnen voldoen aan jullie gedragscodes, maar dat zegt niets over hoe men om gaat met klanten en de bestellingen uitlevert.

  • 0
Ook zou je als voorwaarde kunnen stellen dat een webshop door deze "mystery shopper test" moet komen alvorens ze jou keurmerk zouden mogen dragen. Elke leek kan een shop opzetten welke juridisch waterdicht is en dus ook zou kunnen voldoen aan jullie gedragscodes, maar dat zegt niets over hoe men om gaat met klanten en de bestellingen uitlevert.

 

Dit zie ik juist niet zitten. Dan verwacht de webwinkel tussen aanmelding en goedkeuring juist een shopper, terwijl dit wanneer je het na de tijd doet altijd kan gebeuren...

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

  • 0

Zou een webwinkelier dan een opleiding willen doen, laat staan daar voor betalen, om zo'n keurmerk te mogen dragen? Lijkt mij sterk dat daar vraag naar is.

 

Om je te onderscheiden van de reguliere keurmerken moet je wat anders verzinnen. Als je een keurmerk kunt kopen komt dat bij mij niet geloofwaardig over. Om de huidige "orde" te verslaan moet je dus iets anders doen. Een keurmerk moet het vertrouwen van de consument winnen. En dat zal niet meevallen. Een lange weg te gaan. Vandaar het "verdienen" Zou een goede marketing tool kunnen zijn. Hoe je dat achter de schermen invult is een ander verhaal.

  • 0

Ben het met Willie van den Heuvel eens, als je het keurmerk simpelweg gaat verkopen zou het mij niets waard zijn.

Ik zou ook niet helemaal snappen hoe dit werkt? Een webshop koopt het keurmerk, en vervolgens komen ze slecht

uit de bus na jullie review? Wie haalt het keurmerk dan weg?

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

  • 0

je kan het eigenwijs noemen, of gewoon dom, maar wat mij betreft zijn er al veel teveel keurmerken.

 

De meeste keurmerken zijn sowieso al waardeloos, als voorbeeld neem ik het 'kies bewust' logo,

staat garant voor gezondere voeding maar het staat inmiddels ook op ijsjes en friet?? ???

 

thuiswinkel logo kan je kopen als je aan de regeltjes voldoet, maar zegt mij niet zoveel,

ik koop ook regelmatig online bij prima winkels zonder keurmerk.

 

Als jij denkt dat er nu nog ruimte is voor nog een keurmerk als extra op de vele die er al zijn,

zal je toch echt met iets extra's moeten komen.

"zoek het maar uit"

  • 0

Ik sluit mij helemaal bij Bas aan.

 

Er zijn vandaag de dag teveel keurmerken. Denk aan Thuiswinkel Waarborg, Digikeur, Webshop Keurmerk, Qshops en noem maar op.

 

Ik ben zelf van mening dat je het vertrouwen van de consument wint door een mix van factoren. Met factoren denk ik o.a. aan: n.a.w. gegevens, telefoon- en faxnummer, vermelding wettelijke registraties, e.d.

 

Wat je ook wel bij online bedrijven ziet is de plaatsing van Wie=Wie foto's, een foto van het bedrijfspand, filmpje van een rondleiding door het bedrijf, business cases, gewonnen prijzen (website van het jaar of zoiets) .

 

Wat ook veel vertrouwen bij de kopers opwekt is het gebruik van Google Adwords advertenties. Op deze manier laat je o.a. andere zien dat je de business serieus neemt en daarin in wilt investeren.

  • 0

Binnen mijn concept waar ik over enkele maanden officieel online ga kunnen honderden webwinkels functioneren.

Deze webwinkels zijn niet alleen op zich staand maar presenteren hun producten ook onder onze rubricering.

Vanaf het moment dat ik dit systeem aan het opzetten ben, ben ik ook aan het nadenken over een keurmerk, kwaliteitsgarantie of wat dan ook om de bezoeker meer zekerheid te bieden.

Een goed keurmerk op het internet wordt volgens mij te bewerkelijk en daarmee te kostbaar temeer omdat de prijzen op het internet strakker onder druk staan dan in een normale winkel.

Tevens kunnen winkels op het internet eenvoudig hun naam en plaats (domein) wijzigen.

Een sticker op de winkel is ook eenvoudig te herkennen op een winkelplein, maar een sticker op het internet moet door de bezoeker gecontroleerd worden.

Enzovoort enzovoort.

Mocht het je lukken alles vorm te geven binnen een navolgbaar concept dan sta ik ervoor open want ik wil graag mijn winkels een keurmerk aanbieden.

Maar geloven doe ik er vooralsnog niet in.

 

  • 0

Nog even een update. Ik neem alle feedback zeer ten harte. Tegelijkertijd heb ik bij mezelf nagedacht wat ik met mijn Keurmerk wil bereiken. Dit is vooral toegankelijkheid en transparantie. Daarom dat ik ook besloten heb het keurmerk geheel gratis op de markt te brengen. Vanaf vandaag zijn er dus geen kosten verbonden aan deelname. Op basis van feedback worden de mogelijkheden ook steeds verder ontwikkeld. Een redelijke investering, maar uit moreel oogpunt zeker de kosten waard.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

  • 0

waar wil je dan je geld aan verdienen? Of wordt het een non profit opzet met een subsidie?

 

edit 1:

Op deze pagina van je site staats wat raars:

http://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/

 

"Zoeken een webwinkel"

 

Bedoel je niet: "Zoek een webwinkel" ?

 

 

edit 2:

 

Wat is nu precies de kracht van het keurmerk. Alles wat je aanhaalt zijn dingen die bij wet geregeld zijn.

 

Behalve dan het vermelden van je werkelijke adres.

  • 0

Beste Jasper,

De kracht is voornamelijk een combinatie van gedragscode en klantenfeedback. De gedragscode is vergelijkbaar met andere keurmerken, wellicht heb je gelijk dat dit wettelijk al geregeld is, maar de ervaring leert toch dat veel webwinkels hier niet aan voldoen. Het keurmerk geeft dus in ieder geval aan dat de shop op deze punten gechecked is, daarbij zullen we de gedragscode laten meegroeien met de webwinkels. Tevens is de gedragscode van veel andere keurmerken vergelijkbaar.

 

De echte kracht zit hem in de combinatie van gedragscode en gebruikersfeedback. Het keurmerk is altijd klikbaar en verwijst naar een pagina waar gebruikerfeedback mogelijk is. Dit is naar mijn idee een enorm pluspunt.

 

Wat de profit doelstellingen betreft. Winst maken is nooit de bedoeling geweest! Ik sluit een stichting in later stadium niet uit, de reden dat ik het opzet is dan ook uit idealistisch oogpunt. Mijn ervaring is dat keurmerken vaak weinig toevoegen, hier wil ik verandering en tegelijk proberen de aangesloten webwinkels mee te laten groeien naar een steeds betere situatie, waarbij de klantvriendelijkheid centraal staat.

 

 

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

  • 0

Beste Libertes,

 

De website ziet er zeer overzichtelijk en fris uit. Alle benodigde informatie is te vinden. Ik mis wel een telefoonnummer, maar aangezien je het nu gratis aanbiedt, kan ik me voorstellen dat je dat achterwege laat.

 

Ik denk dat er absoluut behoefte is aan een goedkoop keurmerk en ik denk dat je het druk gaat krijgen. Ik heb inmiddels zelf al flink wat onderzoek gedaan naar de verschillende keurmerken en zodra ik de kans krijg vraag ik mijn klanten er ook naar wat zij ervan vinden. Mijn bevindingen zijn dat een keurmerk sowieso een 'extra" zekerheid biedt naar de klant toe, daarnaast moet de website alle informatie bevatten die vereist is zoals NAW en overige gegevens. De klantenbeoordelingen waar je het over hebt zullen zeker een meerwaarde zijn.

 

Wel denk ik dat er een wildgroei aan keurmerken gaat ontstaan en de vraag is hoe je je daarin staande kunt houden.

 

Toevallig ben ik zelf al 2 weken (na herhaaldelijke contactpogingen) bezig om een "betaalbaar" keurmerk aan te schaffen, maar het betreffende "keurmerk" wil maar niet reageren...vrij slechte service naar mijn idee.

 

Dus ik denk dat je er een klant bij hebt ;) Ik ga eens even wat gegevens invullen...

 

BTW: ik kreeg in firefox geen bevestigingsmail, net wel in explorer.

  • 0

Toch even reageren op dit topic ;D

 

Het wordt inderdaad een wildgroei aan keurmerken. De consument weet ondertussen niet meer hoe het zit.

Heb je onderzoek gepleegd naar wat de consument wil ? Als je die feedbacks allemaal wil gebruiken misschien zou je eens kunnen denken om ook de feedbacks van social media sites te gaan gebruiken. Neem bijvoorbeeld twitter.

 

Wij kunnen als webwinkel de hele footer vullen met allemaal keurmerken maar denk dat de klant daar niet op zit te wachten 1 of hooguit 2 keurmerken. En zeker niet een fortuin betalen om ' lid' te mogen zijn.

 

Als je dan toch bezig bent, gooi er dan meteen een verkiezing tegenaan zoals een website van het jaar verkiezing of

debesteklantenbeoordelingenwebsitevanhetjaar.nl (aan de naam en url moet nog wel gewerkt worden)

 

ik zou verder wel een cijfer of duidelijk in beeld brengen wat de score van de websites is, nu kan ik dat niet goed teug vinden.

Stel onze site wordt beoordeeld wat doen we goed en waar kunnen we aan werken zet dat ook op de site.

 

En als ik dan toch bezig ben, maak ook bekend wie keurt en wat die allemaal heeft gedaan. Men wil ik graag weten wie er achter de website zit, dit geld natuurlijk ook voor de webwinkel.

 

edit: ik heb ook even de webwinkels bezocht die het keurmerken mogen gebruiken, alleen zie ik deze nog nergens terug op de sites....

 

suc6

 

mvg,

Patrick

 

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

  • 0

Vind het een goed idee om het gratis te maken.

+ de combinatie met reviews is een heel goed idee.

 

Nu is het nog de kunst om de webwinkeliers over te halen om te joinen.

Je gaat het veel moeten promoten.

 

nog een klein detail:

Als ik op ,partners klik, dan zie ik rechtsboven een deel van een screenshot van webwinkelwijzer.

Kan je niet beter onderaan een volledig screenshot maken?

Nu lijkt het precies of er iets mis is met het screenshot, omdat het er maar gedeeltelijk opstaat.

Restauratie antieke meubelen - Meubelrestauratie Vaes

  • 0

Wij kunnen als webwinkel de hele footer vullen met allemaal keurmerken maar denk dat de klant daar niet op zit te wachten 1 of hooguit 2 keurmerken. En zeker niet een fortuin betalen om ' lid' te mogen zijn.

 

Als je dan toch bezig bent, gooi er dan meteen een verkiezing tegenaan zoals een website van het jaar verkiezing of

debesteklantenbeoordelingenwebsitevanhetjaar.nl (aan de naam en url moet nog wel gewerkt worden)

 

ik zou verder wel een cijfer of duidelijk in beeld brengen wat de score van de websites is, nu kan ik dat niet goed teug vinden.

Stel onze site wordt beoordeeld wat doen we goed en waar kunnen we aan werken zet dat ook op de site.

 

 

Momenteel zijn er naar mijn weten nog geen gratis keurmerken, M.i. zou de TS er wel wat vergoeding voor kunnen vragen om de drempel wat te verhogen.

 

Een verkiezing is denk ik niet echt objectief te realiseren. Daarvoor heb je m.i. te veel klantenbeoordelingen nodig.

 

En een keurmerk wil toch al zeggen dat het aan alle eisen voldoet=10!, hoe zou het dan mogelijk zijn om een beter cijfer realiseren?

 

Overigens was de inschrijving binnen een paar uurtjes geregeld, netjes gedaan.

  • 0

Er is niks mis met een gratis keurmerk, maar er is zo'n wildgroei aan keurmerken dat je denk ik moet gaan opletten dat het niet 100 in een dozijn wordt.

Een keurmerk hoef niet meteen te betekenen dat je een 10 hebt, je zou kunnen aangeven waarop je keurt en deze in een schaal indelen.

 

bijvoorbeeld je kunt 15 punten halen

- design 2 punten

- contact gegevens 2 punten

- SSL verbinding 4 punten

- productinformatie 1 punten

- social media 1 punten

- klantenbeoordeling 5 punten

 

mvg,

Patrick

 

 

het is maar een idee

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

  • 0

Er is niks mis met een gratis keurmerk, maar er is zo'n wildgroei aan keurmerken dat je denk ik moet gaan opletten dat het niet 100 in een dozijn wordt.

Een keurmerk hoef niet meteen te betekenen dat je een 10 hebt, je zou kunnen aangeven waarop je keurt en deze in een schaal indelen.

 

bijvoorbeeld je kunt 15 punten halen

- design 2 punten

- contact gegevens 2 punten

- SSL verbinding 4 punten

- productinformatie 1 punten

- social media 1 punten

- klantenbeoordeling 5 punten

 

mvg,

Patrick

 

 

het is maar een idee

 

 

Het lijkt me dat contactgegevens, productinformatie en een ssl verbinding verplicht zijn om het keurmerk überhaupt te krijgen.

 

Wie bepaalt er of je design goed genoeg is voor 2 punten?

 

Ik denk dat TS het goed aanpakt door een checklist aan te bieden waaraan moet worden voldaan.

Voldoe je daar aan? Dan krijg je het keurmerk.

 

Uitblinken kan middels de klantenbeoordelingen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.