• 0

Uitstappen uit VOF

Goedemorgen,

 

Graag zou ik willen weten of er een voorbeeldbrief bestaat waarmee je het uitstappen uit een VOF kunt melden aan je compagnon. Dit is juridisch gezien een voorwaarde alvorens dit persoonlijk voor te leggen en moet per aangetekende brief gebeuren.

 

Nu vraag ik me af wat de juiste toon en inhoud moet zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de bepaling is kennelijk niet overeengekomen dat een reden gegeven hoeft te worden voor de uittreding. Oftewel:

 

"Hierbij informeer ik jullie conform art. ... van de vennootschapsovereenkomst dat ik wens uit te treden uit de VOF per . Bijgaand ontvangen jullie een uitgewerkt voorstel met betrekking tot de financiële afwikkeling. Op grond daarvan verzoek ik jullie een bedrag van ........ te betalen."

 

Nog wat details (betalingsregeling, wat er verder nog moet gebeuren zoals kvk, bankrekeningen, schuldeisers, etc) en dan ben je er wel ongeveer.

 

Denk eraan dat je nu nog makkelijk kunt communiceren. Zodra je hebt opgezegd, kan er natuurlijk wat aan de onderlinge verhoudingen veranderen: wellicht vindt niet iedereen het even leuk. Zorg dus dat je alles vooraf goed op papier hebt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.