• 0

Goede foto's hulpmiddel tegen fysiek kopen? (Webshop)

Hallo Forumleden,

 

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Paul, 24 jaar en beginnend webshop eigenaar.

Ik ben ca 2 maanden geleden online gegaan met een webshop voor kwaliteits sieraden onderdelen.

Het loopt tot noch toe aardig, een goede voorbereiding is het halve werk, en iedere dag zijn er nieuwe dingen te leren.

 

De afgelopen maanden heb ik veel nuttige dingen gevonden op dit forum, dus nu maar besloten me aan te melden zodat ik zelf ook kan posten.

 

Wat ik me realiseer is dat er veel mensen zijn die liever nog op de 'ouderwetse' manier kopen: lekker shoppen in de stad en zien wat je koopt. Nu heb ik toch een vraag aan jullie kenners:

 

klopt het dat je de mensen over de streep kunt trekken door in een webshop te kopen als de foto's van goede kwaliteit zijn?

Kortom: kunnen foto's ervoor zorgen dat het product fysieker lijkt waardoor mensen de gok durven te nemen online te kopen?

 

Groeten Paul

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mee eens, zoveel mogelijk goede foto's halen je klant absoluut over! Wat je daarbij ook kan helpen is de klant duidelijk maken dat het altijd retour mag en misschien zelfs wel de retourkosten betalen voor je klanten (als dat financieel uit kan).

Link naar reactie
  • 0

Goede foto's zijn erg belangrijk maar lastig te maken ivm belichting. Wij hebben zelf ook een website hij is online maar de fot's daar saan we nog niet achter we hebben een Fotocube gekocht maar we vinden het resultaat niet voldoende. Hoe maak jij je foto's?

 

Wat wij doen om de klant te binden is ook gewoon ons (van de website ) telefoon nummer te vermelden geeft ook een vorm van vertrouwen.

 

Groeten

Addy

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een webwinkel waar ik de kwaliteit van de foto's erg mooi vindt heeft deze opstelling en is gestopt met de fotocube...

 

 

 

studio25jpg-596x397.thumb.jpg.b1fbc48a57c050990d6457be0d9c39ce.jpg

Link naar reactie
  • 0

@ Addy,

 

als je zelf niet achter de foto's staat, is het misschien tijd om een pro in te schakelen die de gewenste kwaliteit wel kan leveren. Dat scheelt dan ongetwijfeld wat frustraties en tijd, maar er zit wel een prijskaartje aan. Maar als het goed is verdient het zich terug.

 

@ Topic-starter:

 

Eén ding is zeker: lelijke foto's zijn contraproductief.

Dus kwaliteit doet er zeker toe, maar ook de juiste sfeer (op de foto's en de website) is belangrijk.

Daarmee bedoel ik dat je misschien ook een paar foto's zou moeten hebben van mensen in situaties en kleding die de sieraden goed doen uit komen. Die dus luxe en stijl uitstralen. Maar dit hoeft zeker niet voor ieder sieraad: bij de productfoto's is het sieraad het belangrijkst. Daar is wel belangrijk om te kunnen zien hoe ze vallen; dus het gebruik van een torso of model is bijvoorbeeld bij halssieraden wel gewenst. (Maar dat had je vast al bedacht) Toch zou je het kunnen combineren met detailfoto's van bijvoorbeeld schakels in een compleet witte setting.

 

Succes!

 

Mvg,

Walter

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zou het niet iets zijn als een HL lid die expert is op dit gebied een keer een soort van workshop zou kunnen geven?

 

Ik denk/lees dat er aardig wat mensen interesse zullen hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de zinnige reacties.

Ik heb het geluk dat een familie lid goede foto's kan maken en dure hobby apparatuur heeft.

Ben zelf tevreden over de kwaliteit, al zijn we nu ook bezig om andere achtergronden te gebruiken zodat de onderdelen beter naar voren komen.

 

Bedrijfstelefonie hebben we inmiddels ook, daar las ik een ander topic over hier deze week en zal zeker zijn waarde hebben zoals Manon die eerder al beschreef.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.