Free Publicity bij weblogs: wat zijn jullie ervaringen?

Aanbevolen berichten

Binnenkort open ik mijn eerste webshop en hier wil ik wat free publicity voor genereren bij beauty- en shopblogs. Daar dit mijn eerste keer is kan ik wel wat tips gebruiken! Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Wie kan mij helpen met onderstaande?

 

- Hoe krijg je een blog zover om jouw persbericht te publiceren?

- Hoe kun je ze extra triggeren?

- Winactie in het persbericht, wel of niet?

- Heeft het zin dat diverse weblogs tegelijk je persbericht/winactie publiceren?

- Persbericht per email of per post zodat je er een product van je website aan toe kunt voegen?

 

Veel dank voor de moeite alvast!

Link naar reactie

- Hoe krijg je een blog zover om jouw persbericht te publiceren?

- Hoe kun je ze extra triggeren?

- Winactie in het persbericht, wel of niet?

- Heeft het zin dat diverse weblogs tegelijk je persbericht/winactie publiceren?

- Persbericht per email of per post zodat je er een product van je website aan toe kunt voegen?

 

 

- Door ze simpelweg een mailtje te sturen

 

- Door goede content te schrijven die echt iets toevoegt op hun blog! Waarom zouden ze het dan niet plaatsen? Toch?

 

- Tja, dit ligt er maar net aan. Ik kan me voorstellen dat een eigenaar van een blog dit misschien teveel als 'spam'

ziet, maar het kan wel extra goed werken om klanten te 'lokken'.

 

- Ja, hoe meer blogs, hoe groter het publiek is dat je bereikt. Doe het echter niet teveel, als Google nl. overal hetzelfde

artikel vindt met een link naar je website, zien ze dit als duplicate content en dit werkt niet positief voor je ranking.

 

- Dit is geheel persoonlijk. Ik zou het leuker vinden per post, maar een 'sample' erbij :)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie

- Hoe krijg je een blog zover om jouw persbericht te publiceren?

Ze hoeven het niet te publiceren natuurlijk, maar: Is jouw nieuws nieuwswaardig genoeg en sluit het voldoende aan op de lezers van de blog? Dit moet je vooraf bedenken. Je kan ook de blogger benaderen voor een samenwerking of voor een linkruil.

 

- Hoe kun je ze extra triggeren?

Simpelweg jouw nieuws nieuwswaardig te maken. Dingen als "uit onderzoek" doen het vaak goed. Al moet het wel een representatief onderzoek zijn. Daarnaast doen kinderen het altijd goed en zaken die de maatschappij bezig houden.

 

- Winactie in het persbericht, wel of niet?

Een winactie in een persbericht. Nee, beter van niet. Een persbericht is een communicatie waarin je nieuws verspreid. Een winactie is in dat opzicht leuk, maar geen nieuws.

 

- Heeft het zin dat diverse weblogs tegelijk je persbericht/winactie publiceren?

Dat heeft wel zin, maar is misschien minder handig. Zo kun je zien of jouw persbericht tot de gewenste resultaten leidt of dat je misschien je persbericht iets moet aanpassen.

 

- Persbericht per email of per post zodat je er een product van je website aan toe kunt voegen?

Het kan beiden. Je kunt namelijk ook in je e-mail zetten; indien sampleproducten gewenst, mail dan naar... (jouw e-mailadres). Per post toezenden zal waarschijnlijk wel meer opvallen, maar bedenk dat er hogere kosten aan verbonden zijn en wellicht de blogger helemaal niet zit te wachten op samples.

Link naar reactie

Binnenkort open ik mijn eerste webshop en hier wil ik wat free publicity voor genereren bij beauty- en shopblogs. Daar dit mijn eerste keer is kan ik wel wat tips gebruiken! Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Wie kan mij helpen met onderstaande?

 

- Hoe krijg je een blog zover om jouw persbericht te publiceren?

- Hoe kun je ze extra triggeren?

- Winactie in het persbericht, wel of niet?

- Heeft het zin dat diverse weblogs tegelijk je persbericht/winactie publiceren?

- Persbericht per email of per post zodat je er een product van je website aan toe kunt voegen?

 

Veel dank voor de moeite alvast!

 

Hoi Yvonnitos,

 

Het begint met het benaderen van vooral de juiste blogs. Alleen blogs die voor jou de juiste doelgroep aanschrijven en/of die jou nieuwtje als (misschien) wel nieuwswaardig zien.

 

Je kunt ze natuurlijk extra triggeren door wat te beloven, een promotiecode of iets dergelijks. Maar ik vind het dan wel weer gelijk minder onafhankelijk/objectief, wat natuurlijk voor de inhoud van het bericht juist weer heel goed kan zijn ;)

 

Voordat je ze benadert is het erg belangrijk om over een goeie tekst na te denken. Ga er "even" voor zitten en benader het in de eerste plaats op een creatieve manier, zodat je ook gelijk een bepaalde mate van onderscheidenheid over brengt. Wellicht is het dan een stuk interessanter voor een blog om er dan een stukje op te baseren.

 

Ik heb laats met een collega-ondernemer een zogenaamde App (ik zal niet zeggen welke) ontwikkeld en die met bovenstaande punten gepromoot. Gevolg was dat we met de juist hits (publicititeit via blogs) binnen 2 dagen al meer dan 500 downloads hadden en hoog genoteerd stonden in de relevante lijstjes, met alle bijkomende voordelen van dien.

 

Belangrijke boost was een vooraanstaand blog, waarbij ik moet vermelden dat het nog niet eens een bijzonder positief stukje was, maar wel duidelijk persoonlijk gekleurd. Dus iedere lezer kon hier goed zijn of haar oordeel op baseren en bepalen of ze behoefte hadden om op z'n minst te kijken of het wat is.

 

Als je graag wil weten welk bericht we de deur uit gedaan hebben moet je me maar even pm-en.

 

Onder deze link is het artikel te vinden: http://bit.ly/ctIPvR Het illustreert misschien wel aardig hoe het zou kunnen en wat een direct en indirect gevolg kan zijn.

@mod: als het niet mag, mag je het gelijk weer weghalen.

 

Post of Online is ook een goeie vraag. Het is natuurlijk wel zo, dat online veel makkelijker en bovendien sneller verspreid. En het vijver-rimpel-effect is bovendien veel groter, omdat er een lagere drempel is.

Uiteindelijk bevindt je business zich ook in online omgeving, dus het lijkt mij dat er al snel genoeg argumenten zijn om voor voor een online benadering te kiezen. Als ondernemer maak je via de post misschien nog wel eens kans bij de KvK.

 

Verder: het staat los van het genereren van publiciteit, maar een webshop is natuurlijk op ontzettend veel andere (betere) manieren te promoten. Uiteindelijk gaat het je natuurlijk vooral om het aantal conversies en daar is dit een onderdeel van wat niet direct zoveel oplevert. Op de lange termijn is het echter wel een wezenlijk onderdeel.

 

Veel succes en als je nog ideeën hebt; gooi ze er maar eens in...

 

Gr.Tom

 

Link naar reactie

Ik wilde graag dat de wiskundemeisjes over mijn routeplanner zouden bloggen, maar helaas: geen reactie op mijn twee vriendelijke mailtjes. Dat vind ik jammer want zij schrijven heel toegankelijk over wiskunde. Ik vermoed dat de routeplanner te commercieel is (google advertenties). Aan de andere kant: mijn doelgroep zit daar niet denk ik. Koeriers, transporteurs e.d. lezen in het algemeen geen blog over wiskunde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.