loading
Ga naar inhoud
AG Consulting
Verberg

aandelen overdracht of niet?

vraag

Hallo,

Ik heb even een vraagje mijn vrouw en ik zijn allebei 50 % aandeelhouder van onze holding daaronder hingen twee bv's helaas is een van die bv's failliet gegaan (de winkel van mijn vrouw) nu is mijn vrouw weer in loondienst gegaan maar ze is nog wel DGA. Waar doen we nu verstandig aan?

Aandelen overdracht vna mijn vrouw naar mij! Of. Ze heeft al een verlaagd DGA salaris maar kunnen we dat op nul zetten zodat ze geen salaris meer heeft?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of mij hier verder mee kan helpen.

alvast bedankt

groeten

Addy

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Dan wordt aandelenoverdracht wat lastig. Verder lijkt het me ook niet nodig.

Als ze (zo goed als) niets doet, zal het gebruikelijk salaris minder dan 5000 euro per jaar bedragen - dat mag op grond van de wet dan op 0 gesteld worden.

Alternatief is om haar als bestuurder te ontslaan. Jij bent dan de enige bestuurder, zij blijft nog slechts aandeelhouder. Dan heb je met gebruikelijk loon voor haar ook niet meer te maken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ja we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. en ze zal in het geheel geen werkzaamheden meer doen voor voor de BV.

Als we het doen via een directie besluit kunnen we dat over een paar jaar dan nog terug draaien als ze toch weer werkzaamheden gaat verrichten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis