• 0

Concurrent met nagenoeg dezelfde bedrijfsnaam

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als je het snel leest en/of hard op zegt is er nauwelijks (lees: geen) onderscheid.

Zou het een fysieke winkel in een geheel andere regio zijn, dan zou ik mij niet direct druk maken. Maar het betreft hier een on-line shop die dezelfde producten verkoopt als jij. Ik zou direct actie ondernemen !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Balen. Verschil is klein dus ik zou er zeker wat aan doen maar jammer dat het allemaal weer extra werk opleverd. Misschien is het sowieso een tip voor velen soortgelijke domeinnamen ook vast te leggen, om dit soort gedoe te voorkomen. Voor zover dat te doen is, als je bv - erbij neemt blijven er extra namen mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ze vandaag nog opbellen! Eventueel op laten bellen door een advocaat?

 

(Je kunt ongetwijfeld een advocaat vragen om voor je te bellen voor een vast bedrag, zonder dat je aan verdere verplichtingen vast zit....)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Mail is verstuurd met cc aan advocaat.

Ik zou ook even dezelfde brief sturen per fax 9als hij die heeft + aangetekend + per normale post en dan onderaan de brief zetten:

 

Deze brief is verzonden per aangetekende post, normale post, fax en e-mail.

 

Kan hij nooit ontkennen dat hij hem ontvangen heeft.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zit mij af te vragen.... Als je je bij de KvK inschrijft met een bedrijsnaam mag deze niet op een reeds bestaande naam lijken/klinken. Dit kan zelfs rechterlijke gevolgen hebben en men kan afdwingen die naam niet te handhaven.

 

Maar hoe zit dat inderdaad in Henri zijn geval. Het betreft hier een domeinnaam? Zijn daar wel rechten aan verbonden/te ontlenen? Voor zover ik e.e.a. afspeur op internet kan ik daar niets over vinden.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Nee, beide partijen staan ingeschreven als Tiny (Toy) Cars zonder toevoeging van domeinnamen. Verstandig of niet, dat is nu het geval. Henri gebruikt de/een .com, de concurrent de/een andere .nl en .eu als domeinnaam. Volgens mij moet je de KvK Rotterdam even laten bellen met de collega's een regio oostelijker, als je zeker bent van oudere rechten op de handelsnaam. Het gebruik van gelijkende domeinnamen is lastig te bestrijden.

 

Henri, heb je de concurrerende site geript als bewijs?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.