• 0

Facturen

Geachte,

 

Bij deze heb ik een vraag hoe ik dit moet aanpakken ik krijg elke maand een factuur van een affiliate bedrijf deze worden na 2 maanden uitbetaald maar stel ik moet aangifte doen en Maart krijg ik een factuur die moet ik dan verwerken in mijn administratie en in Mei word het uitbetaald dus dan moet ik de BTW die op het factuur zit zelf betalen van mijn eigen geld?

 

Factuur = een credit nota van het behaalde bedrag met het promoten van campagnes.

 

Wie weet hoe ik dit het beste kan verwerken in mijn administratie?

 

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd en moeite.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nick van Beers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meestal komen de facturen rond de 15e van de maand en die worden dan na 60 dagen overgemaakt dus als het factuur aangemaakt is dan stop ik hem in mijn administratie.

 

Want dit is geen optie denk ik: stel dat het bedrag op me rekening is gestort na 60 dagen dat ik dan pas de factuur in mijn administratie doe want dan klopt er in feite niks meer van toch?

Link naar reactie
  • 1

Dat is inderdaad geen optie... Gewoon invoeren en twee maanden op de debiteurenrekening laten staan tot het betaald is.

 

En de BTW even voorschieten, is natuurlijk alleen de eerste keer 'lastig' want de volgende keren kan je het betalen op basis van het ingekomen bedrag van de factuur ervoor... ;)

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Dick vroeg er al naar gebruik je het factuurstelsel of het kasstelsel voor je BTW aangifte. dat is de vraag jij moet beantwoordn voordat wij jou met zekerheid kunnen antwoorden.

 

- wat voor diensten lever vallen die onder een van deze beroepen

- Lever je hoofdzakelijk aan particulieren (meer dan 80% van je omzet)

 

maar toch even

 

- Als je het factuurstelsel toepast dan moet je de factuur inboeken op de factuurdatum en feitelijk gezien het btw bedrag voorschieten.

- Als je het kasstelsel toepast dan boek je de factuur voor de btw inderdaad op het moment van ontvangen in de btw aangifte.

 

 

Je kunt voor je bedrijf maar een stelsel gebruiken en dus niet toepassen wat je het beste uitkomt.

 

Kijk even of je met bovenstaande link eruit komt of je factuurstelsel moet toepassen of het kasstelsel.

 

De hoofdregel is factuurstelsel toepassen tenzij je tot 1 van de benoemde groepen behoort in de link hier boven of een beschikking hebt gevraagd dan ben je (verplicht) kasstelsel aangever.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.