• 0

Constructie mede eigenaar

Beste allen,

 

Samen met mijn vriendin heb ik de mogelijkheid gekregen om mede eigenaar te worden van een ontzettend mooi bedrijf waar ik al 6 jaar werkzaam ben. Het bedrijf is een BV en de eigenaar heeft daarboven nog een holding.

Nu heeft hij het voorstel gedaan om mede eigenaar te worden. De waarde van het bedrijf is vastgesteld op 100000 euro. Dit betekend dat ons deel 50000 euro waard zal zijn. Nu hebben we het idee dit in een periode van 5 jaar terug te betalen.

Er moet nu een voorstel komen hoe we dit gaan doen en in welke constructie. Wij mogen niet in de bv participeren dus het plan was om een eigen bedrijf te starten dat aandelen overneemt uit de bv. Hierbij had ik het idee om direct 50% van de aandelen over te nemen zodat er vanaf het begin al gelijke zeggenschap is. Dit vind de eigenaar een prima idee.

Een V.O.F. heeft veel starters voordelen en een bv niet en veel meer verplichtingen. Is er een constructie te bedenken waarin ik samen met mijn vriendin een V.O.F. begin en dat wij dan een schuld aangaan met de bv? of is het verstandig om een holding met bv te beginnen om zo de aandelen over te nemen?

Ik hoor graag van jullie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wij mogen niet in de bv participeren

Dit snap ik niet, je gaat toch juist aandelen in de BV kopen?

 

Qua financiering is een achtergestelde lening iets wat bijvoorbeeld voorkomt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja dat is dus ook een beetje de vraag hoe we dat gaan doen.

Dit is de situatie nu

 

Holding a

BV------------------------------ onze vof

 

Dus boven holding a daaronder zijn bv en wij ernaast als vof (of misschien bv)

De reden waarom hij niet wil dat wij als personen in die bv komen is omdat hij vanuit daar nog ander dingen onderneemt.

Dus de bedoeling is om met twee bedrijven 1 bedrijf te runnen.

Maar ik weet dus niet of dit uberhaupt mogelijk is. Ik kan ook nergens dergelijke constructies vinden.

Wellicht is het helemaal niet mogelijk om zo te ondernemen is het alleen mogelijk om in de bv te stappen maar dat is dus onduidelijk voor mij.

 

Hoop dat het niet te vaag is anders hoor ik graag welke info nodig is.

 

Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie
  • 0

ok, het word niet echt duidelijker.. (kan aan mij liggen) misschien moet je eerst uitleggen hoe de sitiatie nu is zonder dat je je eigen constructie ideeen er al in verweeft.

 

Als ik het goed begrijp..

 

Je werkgever heeft 2 bv's

 

1. zijn persoonlijke holding

2. de werkmaatschappij waar jij nu werkt.

 

Jij word neem ik aan aandeelhouder in de werkmaatschappij? of word er een nieuwe werkmaatschappij opgericht?

Je hebt het over meerdere activiteiten. Waar zitten die activiteiten? in dezelfde werkmaatschappij als waar jij aandeelhouder word? of doet de werkgever die andere activiteiten vanuit / via zijn holding.

Link naar reactie
  • 0

Beste Roel e.a.

 

Mijn excuus voor dit late bericht. Ik ben na jou bericht naar de kvk geweest om eens wat informatie op te halen. Nog niet heel veel wijzer uit geworden maar ik heb in iedergeval de situatie iets beter uitgezocht.

 

De situatie nu:

Mijn werkgever heeft een holding en daaronder heeft hij een aantal bv's. Op dit moment ben ik werkzaam in een van die bv's.

Elke bv voert zijn eigen bedrijf (dus er zijn geen overlappende werkzaamheden in de bv's zoals ik eerder zei)

De activiteiten zitten dus in de aparte bv's

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.