• 0

administratie bijhouden in excel of software programma?

Goedemiddag allen,

 

Op het moment houd ik al mijn administratie bij in zelfgemaakte excel sheets. Ik doe de onkosten, cost of goods sold, dat gekoppeld aan mijn operating expenses waarbij ook weer alles wordt doorgelinkt naar een cash flow statement en vervolgens een income statement. Excuus voor de engelse termen. Ik heb alles in het engels geleerd en ben dit dus blijven doen.

 

Waar ik nog niet erg netjes mee ben is mijn voorraad en investeringen op de juiste manier inboeken en hoe dat hierin te integreren. Is het aan te raden om hiermee zelf aan de slag te gaan of zijn er boekhoudprogramma's die dit doen? Welk programma is aan te raden? Ideaal zou zijn om een programma te hebben die ook meteen overzichten biedt van wat ik hierboven aangaf: operating expenses, cash flow, income statement etc.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Reiner, er zijn diverse programma's op de markt die van alles kunnen bijhouden. De vraag is echter of dat je al die toeters en bellen nodig hebt. Hoe groot is jouw administratie? Hiermee bedoel ik het aantal verkoop- en inkoopfacturen per jaar. Wat voor soort onderneming heb je en wil je persé een voorraadadministratie bijhouden.

Laat het mij weten, dan kan ik meedenken.

Groetjes, Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rob,

 

Het gaat om een modegroothandel. Het zit nu op een a twee facturen per maand en per factuur schuif ik ongeveer 50 stuks door. Dit is op zich goed bij te houden, maar naar verwachting gaat dit komend jaar op zijn minst verdubbelen. Ik wil niet nu al per se een voorraadadministratie bijhouden, maar ben wel benieuwd naar wat er allemaal mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

In Osirius boekhouden totaal zit waarom jij vraagt.

 

Ook ik hoef maar weing facturen aan te maken om dat ik het meest verkoop aan particulieren, maar omdat alles is geintegreerd tot zelfs electronisch aangeven ben ik voor de prijs zonder verplicht onderhoudspakket zeer tevreden over dit pakket.

 

Had vroeger Exact, maar voor elke module moest dik betaald worden leek wel een fruitautomaat..

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Nee, wel slechte ervaringen met duurdere programma's.

 

Heb ook geen moeite met het feit dat er verschillende programma's worden genoemd zoals jij elders aangeeft.

 

Dit geeft aan dat er voldoende keus is, ook als je niet te veel wilt betalen of niet aan euro's verslindende jaar onderhouds abonnementen wil zitten zoals ik..

De Kanjer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.