• 0

Iemand ervaring met CPAlead.com?

Beste HL'ers,

 

Ik ben momenteel bezig met een website. Puur iets waar ik nu, als hobby, wat tijd in wil steken.

Nou kom ik wel eens op websites die het CPA (cost per action) systeem gebruiken. Dat houd in, content die mensen graag willen zien verbergen tot er een survey (enquete) is ingevuld waarna de inhoud (pagina) zichtbaar word.

 

Nu kwam ik op de website van CPA lead. Het klinkt allemaal erg mooi, ongeveer 1 dollar per survey. Internet staat vol succesverhalen en dat maakt het een beetje verdacht.

Werd al helemaal achterdochtig toen ik dit las:

 

Because BY becoming a publisher using my referral link, I will make a commission off every penny you make, so why wouldn’t I? That’s right, if you sign people up under you, you will earn a percentage of every dollar they make![/qoute]

(bron)

 

Aan de ene kant ziet 't er heel grootschalig en realistisch uit, aan de andere kant; is dit wellicht de grootste pyramide van 't internet? :-\

 

Dus, iemand ervaring met deze of wellicht andere aanbieders?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou je je hobbysite kreupel maken met zo'n service? Of wil je er wel geld mee verdienen, wellicht ten koste van mensen die hier geen zin in hebben?

 

Dat laatste. Ik wil een aantal sites maken met verschillende platforms (spelletjes, embedded video, game guides etc.).

Dan wil ik 't één en ander proberen qua advertisement, waaronder dit dus.

 

Is puur expirimenteel om te kijken hoe / of zoiets werkt.

 

Internetters die zulke sites bezoeken kunnen over 't algemeen prima overweg met ads etc. Bij zulke verborgen content mag je zelf kiezen of je de survey invult of je kan weg klikken. Veel mensen hebben het er wel voor over.

Link naar reactie
  • 0

Het is puur om privacy gegevens te verzamelen, doe dit alstublieft je bezoekers niet aan. Ze gebruiken de mail en contactgegevens om mailings te versturen. En daarbij verkopen ze die gegevens door aan andere bedrijven.

 

Dit staat gewoon in hun privacy policy: http://www.cpalead.com/privacy.php

 

 

 

Bedankt voor de uitleg.

 

Normaal loop ik gelijk weg bij dit soort constructies, al helemaal wanneer heel internet vol staat met mensen die reviews schrijven in de trant van: "Wow, na een maand had ik al 1500 dollar en heb ik een iPhone gekocht".

Maar gezien dit soort CPA constructies ook op andere sites werden verheerlijkt was het een twijfelgevalletje.

 

Als de site af is ga ik me maar eens in de verschillende advertentie mogelijkheden verdiepen.

Nogmaals dank voor de hulp :)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

bedenk dat echt lucratieve activiteiten niet op tig sites aangeprezen worden, simpelweg omdat dat niet nodig is en omdat mensen die er echt succes mee hebben liever een groter stuk van de koek zelf houden dan te delen met hordes concurrenten.

Link naar reactie
  • 0

Je zou straks ook als je site af is, kunnen proberen om partijen te vinden die direct op je site willen adverteren. Als je een bepaalde niche gaat zitten en traffic krijgt, zijn er altijd wel adverteerders te vinden. Je kan die ook vinden door "zoekwoorden" bij google in te vullen die met jouw site te maken hebben en kijken wel advertenties er aan de rechterkant tevoorschijn komen. Die adverteerders zou je dan kunnen benaderen.

 

Succes!

Online adverteren www.adverteerdirect.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.