Verzameltopic : opmerkelijke (nieuws)berichten

Aanbevolen berichten

Gisteren ook op tv een bericht gezien over een simpel programma dat vrij te downloaden is en waarmee elk mogelijk Facebook-account kan worden gehackt. Hier al slachtoffers aanwezig?

 

Dat is weer zo'n fijn overtrokken verhaal. De techniek bestaat al drie jaar (het nieuwe is dus dat het nu wat makkelijker is) en werkt (bijna) uitsluitend bij gebruikers op een onbeveiligd draadloos netwerk. Wil jij mijn account 'hacken' dan moet je dus bij me voor de deur parkeren en hopen dat ik de beveiliging van m'n wifi uit heb gezet. Wel leuk om in de trein, op schiphol etc wat tijd te doden natuurlijk ;)

Link naar reactie

Zou best kunnen. Ik doe zelf niks met hyves e.d.

 

Door deze reactie begin ik te twijfelen of het nieuws overtrokken is. Deze techniek om accounts te 'hacken' is bijvoorbeeld ook toepasbaar op higherlevel. Wanneer jij op Schiphol, of een andere plek met een openbaar draadloos netwerk, zit en op higherlevel inlogt of de site bekijkt terwijl je ingelogd bent, en ik zit naast je kan ik me als jou voordoen op higherlevel. Niet met dit stukje software maar de techniek is hetzelfde.

Link naar reactie

Dat zou best kunnen Joost. Heb je ook wel eens vastgesteld dat er in elke straat wel minstens één onbeveiligd netwerk zit?

 

Heb met een zelf gebouwde wifi-richtantenne de buurt onveilig gemaakt. Dus ja ik weet hoeveel onbeveiligde netwerken er zijn. En dat is nu juist het probleem dat dit soort 'hacks' mogelijk maakt. Maar 'ieder facebook account' is dus grote onzin.

 

Mijn voornaam is overigens Willem en m'n achternaam Joosten.

Link naar reactie

Dat zou best kunnen Joost.

 

Mijn voornaam is overigens Willem en m'n achternaam Joosten.

 

LOL... nu je me er ook nog even een kneus voor hebt gegeven, heet je dus voortaan ook Joost Willems. Flauw manneke!

 

Ok, compleet off topic (waarvoor excuses) maar hoe kan iemand uit bovenstaand dialoog nu iemand "beschuldigen" van een kneus ? Wanneer er geen naam bij de kneusgever staat, denk ik ook niet dat je er iemand van moet "beschuldigen" of "verdenken" !

 

@ PJ : Dit is echt absoluut niet persoonlijk, maar het valt me zo vaak op dat mensen per direct een vooroordeel hebben en zomaar denken dat die kneus dan wel van die en die geweest zal zijn....

 

Maar weer back to bussiness ?? ;)

 

Marcel

Link naar reactie
Heb je ook wel eens vastgesteld dat er in elke straat wel minstens één onbeveiligd netwerk zit?

 

Tegenwoordig niet meer. Tegenwoordig zit er in iedere straat minstens 1 standaard geconfigureerde Alcatel/Thomson speedtouch modem waarmee je aan de hand van het standaard netwerk ID "Speedtouch X000Y000" binnen 5 seconden de WPA sleutel kan achterhalen. Illegaal uiteraard, maar wel handig voor op reis. Bovendien aanzienlijk betere kwaliteit - en beveiligd ;D - dan die openbare netwerken

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ach ja..... de waarde uitgedrukt in kneuzen en reuzen..... Mens moet wat doen om zijn autoriteit te laten gelden nietwaar?

 

Ja is soms erg verleidelijk om dat kneuzen ding te gebruiken. Lijkt me heerlijk om die anonieme machtsfactor toe te passen

 

Waarom doen wij / ik dat eigenlijk niet? En al helemaal als je er wat om de oren krijgt.... Is dat Moraalridder gedoe wel de weg?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.