Jump to content
P.J.

Verzameltopic : opmerkelijke (nieuws)berichten

Recommended Posts

Gisteren ook op tv een bericht gezien over een simpel programma dat vrij te downloaden is en waarmee elk mogelijk Facebook-account kan worden gehackt. Hier al slachtoffers aanwezig?

Gisteren ook op tv een bericht gezien over een simpel programma dat vrij te downloaden is en waarmee elk mogelijk Facebook-account kan worden gehackt. Hier al slachtoffers aanwezig?

Dat is weer zo'n fijn overtrokken verhaal. De techniek bestaat al drie jaar (het nieuwe is dus dat het nu wat makkelijker is) en werkt (bijna) uitsluitend bij gebruikers op een onbeveiligd draadloos netwerk. Wil jij mijn account 'hacken' dan moet je dus bij me voor de deur parkeren en hopen dat ik de beveiliging van m'n wifi uit heb gezet. Wel leuk om in de trein, op schiphol etc wat tijd te doden natuurlijk ;)

Zou best kunnen. Ik doe zelf niks met hyves e.d.

Zou best kunnen. Ik doe zelf niks met hyves e.d.

Door deze reactie begin ik te twijfelen of het nieuws overtrokken is. Deze techniek om accounts te 'hacken' is bijvoorbeeld ook toepasbaar op higherlevel. Wanneer jij op Schiphol, of een andere plek met een openbaar draadloos netwerk, zit en op higherlevel inlogt of de site bekijkt terwijl je ingelogd bent, en ik zit naast je kan ik me als jou voordoen op higherlevel. Niet met dit stukje software maar de techniek is hetzelfde.

Dat zou best kunnen Joost. Heb je ook wel eens vastgesteld dat er in elke straat wel minstens één onbeveiligd netwerk zit?

Dat zou best kunnen Joost. Heb je ook wel eens vastgesteld dat er in elke straat wel minstens één onbeveiligd netwerk zit?

Heb met een zelf gebouwde wifi-richtantenne de buurt onveilig gemaakt. Dus ja ik weet hoeveel onbeveiligde netwerken er zijn. En dat is nu juist het probleem dat dit soort 'hacks' mogelijk maakt. Maar 'ieder facebook account' is dus grote onzin.

Mijn voornaam is overigens Willem en m'n achternaam Joosten.

Ah... ik dacht even dat je echte naam Joost Willems was.... ;)

LOL... nu je me er ook nog even een kneus voor hebt gegeven, heet je dus voortaan ook Joost Willems. Flauw manneke!

Dat zou best kunnen Joost.

Mijn voornaam is overigens Willem en m'n achternaam Joosten.

LOL... nu je me er ook nog even een kneus voor hebt gegeven, heet je dus voortaan ook Joost Willems. Flauw manneke!

Ok, compleet off topic (waarvoor excuses) maar hoe kan iemand uit bovenstaand dialoog nu iemand "beschuldigen" van een kneus ? Wanneer er geen naam bij de kneusgever staat, denk ik ook niet dat je er iemand van moet "beschuldigen" of "verdenken" !

@ PJ : Dit is echt absoluut niet persoonlijk, maar het valt me zo vaak op dat mensen per direct een vooroordeel hebben en zomaar denken dat die kneus dan wel van die en die geweest zal zijn....

Maar weer back to bussiness ?? ;)

Marcel

Heb je ook wel eens vastgesteld dat er in elke straat wel minstens één onbeveiligd netwerk zit?

Tegenwoordig niet meer. Tegenwoordig zit er in iedere straat minstens 1 standaard geconfigureerde Alcatel/Thomson speedtouch modem waarmee je aan de hand van het standaard netwerk ID "Speedtouch X000Y000" binnen 5 seconden de WPA sleutel kan achterhalen. Illegaal uiteraard, maar wel handig voor op reis. Bovendien aanzienlijk betere kwaliteit - en beveiligd ;D - dan die openbare netwerken

B2Bsure, vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren 

Column: de MKB Verzuim-ontzorgverzekering, een grote stap vooruit

Dat is ook een optie en een hobby van sommigen zelfs.... ;)

En nu weer een anonieme kneus aan mijn adres, vanwege mijn moraalridderschap. Haha... Doe je vizier eens open rakker!

En nu weer een anonieme kneus aan mijn adres, vanwege mijn moraalridderschap. Haha... Doe je vizier eens open rakker!

Niet zeuren, PJ - als je je op een bepaalde manier gedraagt moet je verwachten dat dat sommige/veel mensen zal irriteren.

Ofwel niet huilen, ofwel niet posten, dus.

Ach ja..... de waarde uitgedrukt in kneuzen en reuzen..... Mens moet wat doen om zijn autoriteit te laten gelden nietwaar?

Ach ja..... de waarde uitgedrukt in kneuzen en reuzen..... Mens moet wat doen om zijn autoriteit te laten gelden nietwaar?

Ja is soms erg verleidelijk om dat kneuzen ding te gebruiken. Lijkt me heerlijk om die anonieme machtsfactor toe te passen

Waarom doen wij / ik dat eigenlijk niet? En al helemaal als je er wat om de oren krijgt.... Is dat Moraalridder gedoe wel de weg?

Ik ben wie ik ben en daar ben ik "open" in. Als anderen daar probleem mee hebben en me er een kneus voor geven i.p.v. een inhoudelijke tegenargumentatie, dan zegt die kneus meer over de gever dan over mij. ;)

Elk woord is een woord. Elk teken is een teken.......

kom op, hier hebben we andere topics over, dus opmerkelijk nieuws over kneuzen en reuzen hoort hier niet thuis ;)

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.