Ik zoek een internationaal transportbedrijf voor het vervoeren van goederen vanuit Duitsland, Frankrijk en Benelux naar Antwerpen.
In het begin niet zo dikwijls, namelijk 1 x per maand, per 2 maanden. Daarna 1 tot 2 x per maand. Na ongeveer een jaar elke week een rit.
De goederen bevinden zich op verschillende plaatsen, altijd een volle vracht, meestal maximum 650 km van Antwerpen vandaan. De goederen moeten altijd naar Antwerpen. Het betreft consumentenelektronica, zowel wit- als bruingoed.
Ik ken van de internationale transportsector niets. Het is voor mij onbelangrijk door wie en hoe wordt getransporteerd. Het is voor mij daarentegen wel belangrijk de transporteur me ervan kan verzekeren de goederen onbeschadigd worden geleverd voor een scherpe prijs. Wie is verantwoordelijk voor goederen op transport. De transporteur of de eigenaar van de goederen?
Omdat ik bijna niets weet over internationaal transport, vraag ik me af het transporteren voordeliger wordt wanneer de lading met een retourcamion mee kan? Dus wanneer de transporteur sowieso eens leeg zou terugrijden naar de Benelux? Ik kan 7 tot 10 dagen wachten vooraleer de goederen moeten worden opgepikt.
Wat zijn de tarieven, de gewoontes, protocollen? Wil mij iemand de basiskennis van het int. transport binnen Europa zeggen?
Bestaat er zoiets als een Centrale waar ritten worden aangemeld en waaruit transporteurs kiezen om zeer efficiënte routes te bepalen gezien het zeer grote aanbod, het grote aantal ritten bij de Centrale? Als dat al zou bestaat, natuurlijk. Zijn er misschien afspraken tussen transportbedrijven onderling om transporten efficiënt te navigeren binnen de Benelux, Duitsland en Frankrijk?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kris001
kris001
Ik zoek een internationaal transportbedrijf voor het vervoeren van goederen vanuit Duitsland, Frankrijk en Benelux naar Antwerpen.
In het begin niet zo dikwijls, namelijk 1 x per maand, per 2 maanden. Daarna 1 tot 2 x per maand. Na ongeveer een jaar elke week een rit.
De goederen bevinden zich op verschillende plaatsen, altijd een volle vracht, meestal maximum 650 km van Antwerpen vandaan. De goederen moeten altijd naar Antwerpen. Het betreft consumentenelektronica, zowel wit- als bruingoed.
Ik ken van de internationale transportsector niets. Het is voor mij onbelangrijk door wie en hoe wordt getransporteerd. Het is voor mij daarentegen wel belangrijk de transporteur me ervan kan verzekeren de goederen onbeschadigd worden geleverd voor een scherpe prijs. Wie is verantwoordelijk voor goederen op transport. De transporteur of de eigenaar van de goederen?
Omdat ik bijna niets weet over internationaal transport, vraag ik me af het transporteren voordeliger wordt wanneer de lading met een retourcamion mee kan? Dus wanneer de transporteur sowieso eens leeg zou terugrijden naar de Benelux? Ik kan 7 tot 10 dagen wachten vooraleer de goederen moeten worden opgepikt.
Wat zijn de tarieven, de gewoontes, protocollen? Wil mij iemand de basiskennis van het int. transport binnen Europa zeggen?
Bestaat er zoiets als een Centrale waar ritten worden aangemeld en waaruit transporteurs kiezen om zeer efficiënte routes te bepalen gezien het zeer grote aanbod, het grote aantal ritten bij de Centrale? Als dat al zou bestaat, natuurlijk. Zijn er misschien afspraken tussen transportbedrijven onderling om transporten efficiënt te navigeren binnen de Benelux, Duitsland en Frankrijk?
Kris
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27749-wie-kan-int-transport-binnen-eu-doen/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag