Ga naar inhoud
  • 0

Ben je ondernemer of word je dat?

• Translate to English
Guests

Mensen ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik begin nu voor de tweede keer in mijn leven een bedrijf en doe dat met plezier. Het eerste bedrijf was erg succesvol, maar na een aantal jaar wilde ik weer iets anders.

Ik ben toen in loondienst gaan werken voor verschillende organisaties. Nu ben ik begonnen met mn tweede bedrijf opzetten en merk dat het allemaal soepeler gaat dan de eerste keer toen ik alles nog moest uitzoeken/uitvinden.

Nu hoor ik veel mensen die zeggen: "Nou mij niet gezien: onzekerheid, spanning, veel werk, etc etc" Maar ik vind het juist helemaal te gek dat ik mn eigen gang kan gaan, mijn eigen visie kan volgen en mijn eigen strategie kan bepalen.

Nu vraag ik mij af....zou het in mn bloed zitten of heb ik het ondernemen mijzelf aangeleerd....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0
Retired Mod     7,8k 145

Ha Joost,

Hier kom je op mijn hobby gebied. Ondernemer, ben je dat of wordt je dat. Een interessante vraag, waar geen eenduidig antwoord op is te geven. Ik geef je echter het volgende mee:

Ondernemerschap is een vak. Dat is duidelijk. Ervaren ondernemers zijn mateloos veel succesvoller dan newbies.

Maar de vraag is: wordt je als ondernemer geboren?

Mijn visie daarop is: Niemand wordt als ondernemer geboren. De echte goede ondernemers (die alles altijd lukt) hebben gewoon heel hart gewerkt en zijn altijd al met dat ondernemerschap in de weer geweest. Ze hebben zichzelf ontwikkeld tot een exelent ondernemer.

Kan iedereen ondernemer worden? Mijn visie is dat (bijna) iedereen ondernemers kan worden, als het moet en als diegene dat ook wil. Aperte autisten uitgesloten ;D (helaas zijn er dat nogal wat)

Moet iedereen ondernemer worden? Nou liever niet. Veel mensen worden er niet gelukkig van. Het is een levenstijl die te veel van hen vergt en ondernemerschap is wel iets waar je volledig voor moet gaan, anders kun je het beter laten.

Ik vergelijk ondernemerschap wel eens met voetbal. Wil je in het eerste van ADO meespelen, dat moet je wel kunnen voetballen. Wordt je als voetballer geboren? Nee, dat niet. Je kunt wel talent hebben zodat je het makkelijker afgaat, maar winnen zonder jaren te trainen gaat niet.

Als je weinig talent hebt maar je bent wel enthousiast, dan kan je met hard werken nog heel wat bereiken. Meespelen in het eerste van NITA - Kockengen is voor iedereen die dat wil weggelegd.

De vraag is meer: Wil je dat! Je moet niet alleen hard tegen een bal kunnen trappen, maar je moet ook het spel "begrijpen". En als je er geen lol in hebt wordt het nooit wat.

Antwoord op jouw vraag: Ondernemer WORD je. Ben je het eenmaal, dan kom je er nooit meer van af. Cruijff is ook nog steeds voetballer en dat zal hij blijven tot zijn dood.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.