• 0

Eigen vrachtwagens als vriendendienst voor een ander inzetten: mag dat?

Hallo,

Gezien ik nieuw ben hier hoop ik dat ik het juist plaats.

Ik heb de volgende vraag: Wij hebben een groothandel met eigen trucks,dus eigen vervoer,mag ik dan als ''vriendendienst'' een truck in zetten voor een ander bedrijf?

 

Groet en alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm... de transportbranche zal dit niet als een "vriendendienst" zien, maar als oneerlijke concurrentie. Je gaat iets vervoeren van derden en dan zou je, evenals de leden in die branche, aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Zorg wel ten alle tijden dat er iets op papier staat. Niet zo zeer om je "vriend" te wantrouwen maar juist voor de controlerende instanties.

 

Als je "eigen vervoer" verricht en je leent je auto uit aan iemand voor een vriendendienst en die doet er vervoer voor derden mee (dus geen eigen vervoer) dan kan je dat wel eens problemen opleveren aangezien jij niet over een NIWO- vergunning beschikt.

Dus huurovereenkomst maken en het gebruik (brandstof etc..) factureren (of even aftanken na gebruik).

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

Ferry heeft het bij het rechte eind. Er is hier sprake van vervoer voor derden en dan dien je, net als de vervoerders die vallen onder het beroepsgoederenvervoer, te beschikken over een NIWO-vergunning. Een huurovereenkomst voor je diensten biedt geen oplossing. Wel wanneer je alleen je voertuig verhuurt (dus zonder chauffeur). Meer informatie vind je op www.niwo.nl. Een belletje naar deze instantie kan je ook altijd doen als je er meer over wilt weten.

 

Succes!

 

M.v.g.

 

Frank Loots

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.