• 0

Handelsnaam dezelfde als onze merknaam

Hallo,

 

Ben benieuwd of wij problemen kunnen krijgen met het volgende: (ik zal de naam achter 12 anomiseren)

 

Wij gaan onze huidige activiteiten uitbreiden. Op dit moment runt mijn partner een reintegratieburo. Ik investeer in zijn onderneming en we richten een nieuwe BV op. Doel: uitzend/pay rol van buitenlandse arbeidskrachten. In 1e instantie tuinbouw, later zorg en andere sectoren.

 

Wij hebben de volgende naam in gedachte: 12gardener. De vennootschap zal dan 12gardener BV gaan heten, de website 12gardener.eu. Waarom .eu, omdat .nl al bezet is. Wij zien echter geen actieve website, je kan alleen zien bij de ISDN dat hij actief is op naam van een website/bedrijf. Als je de website opent van die houder (bijv. www.tuinen.nl) zie je onder het menu bij 12gardener: "Sinds 2005 is 12gardener actief als leverancier innovatieve ICT diensten in de tuinbouw, waarbij de tuinbouwer centraal staat". 12gardener komt ook voor in de KvK, echter als je dan door klikt kom je bij de naam KLOKJANS BV tegen.

 

Resumerend:

12gardener is geen merknaam

12gardener.nl is niet online, enkel geregistreerd.

bij googlen kom je de naam 12gardener tegen op de website van www.tuinen.nl

de handelsnaam 12gardener is eigendom van Klokjans BV

 

Vraag:

Als ik morgen als 1e de naam als merknaam deponeer. Mag ik dan als uitzendburo dezelfde naam voeren, dus 12gardener BV?

Of is het beter om onze nieuwe vennootschap bijvoorbeeld UITZENDBURO JANNIE BV te noemen en alleen de naam 12gardener als merknaam te gebruiken in advertenties, website (www.12gardener.eu) enz.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Om te beginnen: het is nog helemaal niet jouw merknaam. Iemand anders was je voor en je treft die naam aan in het handelsregister. Je kan dus met oppositie te maken krijgen en een eventuele registratie als merk kan gezien worden als een registratie ter kwader trouw.

 

Misschen valt het allemaal reuze mee, maar wil je dat risico nemen?

 

Advies: beginnen met een originele naam of bestaande handelsnaam proberen over te nemen. Geen trucs proberen!

 

Zie ook topic over merknamen, handelsnamen en domeinnamen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

dus als 12gardener een bedrijf is die in de ICT werkzaam is voor tuinbouw software, zij de naam niet hebben gedeponeerd als merk nekel als handelsnaam, mag ik 12gardener niet als merk deponeren omdat ik de naam wil gebruiken als merk om personeel te werven/uit te zenden ?

Link naar reactie
  • 0

 

Zoek maar eens op Sugababes en trademark.

 

Maar het is een what-if vraag. Je kan gewoon de merkregistratie aanvragen. Waarschijnlijk gebeurt er niks. Daarna kan je een bod doen op het nl-domein. En als het ooit een kwestie wordt, hebben zij iets oudere argumenten dan jullie. Maar misschien kan risico op verwarring verwaarloosbaar geacht worden. Daar ben je zelf bij.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Dit is inderdaad een veel voorkomend probleem. Heb je net een lekker bekkende naam bedacht, bestaat die al. Ik zou je willen adviseren om niet zomaar door te gaan in de veronderstelling dat het wel mee zal vallen. Je weet nooit wat de andere partij van plan is met die naam en wat voor belangen er spelen. Het is natuurlijk doodzonde dat jullie met 12gardener doorgaan en investeren in de naam terwijl je misschien een jaar later gedwongen wordt de naam te wijzigen. Dat zou dus betekenen dat alle investeringen in de marketing zonde van het geld is. Ik zou daarom dit grondig uitdiepen met een jurist die je van goed advies kan voorzien.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0
Advies: beginnen met een originele naam of bestaande handelsnaam proberen over te nemen. Geen trucs proberen!

 

ik ben bezig met een goed bekkende naam die ik in nederland nog niet tegenkom via google kvk en domeinregistratie. wel zijn de extensies .net en .com geregistreerd in Amerika. door iemand die zich op medaille winnaars richt om hun prestaties te verbeteren door middel van advies.

 

Ik wil deze naam gaan gebruiken/registreren voor het leveren van machines in de schoonmaakbranche. het NL.domein is nog vrij.

 

Welke stappen zou ik nog moeten nemen om mijzelf goed in te dekken zodat ik later geen problemen krijg.

 

(ik hang mijn vraag maar even aan dit topic maar misschien had ik gewoon een nieuw topic moeten starten) ???

Link naar reactie
  • 0

1. Lees het topic over merknamen, handelsnamen en domeinnamen

 

2. check de registers of de naam al in gebruik is door een concurrent of voor een verwante categorie

 

3. zo niet, registreer de domeinnamen

 

4. voor de zekerheid: registreer de merknaam (dat neemt ca drie maanden in beslag en biedt derden gelegenheid in oppositie te gaan)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1. Lees het topic over merknamen, handelsnamen en domeinnamen

 

2. check de registers of de naam al in gebruik is door een concurrent of voor een verwante categorie

 

3. zo niet, registreer de domeinnamen

 

4. voor de zekerheid: registreer de merknaam (dat neemt ca drie maanden in beslag en biedt derden gelegenheid in oppositie te gaan)

 

1 heb ik gedaan, goeie tip :)

 

2 kvk, sidn, google, en benelux merkenregister geven hier allemaal negatief op.

 

3 is gebeurd ;D

 

4 merknaam registreren: weet niet of dit echt mogelijk is de bedrijfsnaam wordt een samenvoeging van 2 algemene Engelstalige woorden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.