• 0

ING vraagt allereerst inschrijving KvK

Beste HG,

 

Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met ING. Dit omdat ik mijn ondernemingsplan op wil sturen om te kijken of ik krediet kan krijgen. Nu heb ik dit ondertussen bij meerdere banken gedaan, maar goed ING meenemen leek me ook handig.

 

Het rare is, ze gaf aan dat je eerst ingeschreven moet staan bij de KVK voordat je het plan op kan sturen. Ik vindt dit zo vreemd, het is voor het eerst dat ik dit hoor en ik vraag me ook af waar je dan blijft als startende ondernemer. Het zou toch vreemd zijn als iedereen zich eerst inschrijft om vervolgens te kijken of het een kans van slagen heeft.

 

Kan iemand mij vertellen of dit wel klopt of dat deze mevrouw wellicht een fout maakt??

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft de ING niet gezegd dat ze pas je plan in behandeling nemen als er een 'accountantsverklaring "bijzit?

Dat is nl. ook onderdeel van de procedure. Je moet dus eerst kosten maken om zowieso bij de ING beoordeeld te kunnen worden.

 

Die "accountantsverklaring" is een onderzoek naar de juistheid van de opstelling van je begroting etc. Ook moet beoordeel worden of het plan haalbaar/realistisch is.

 

Vergeet die ING dus maar. Hun manier om "op de centen te blijven zitten". Dat is in elk geval mijn (slechte) ervaring. Zie elders op dit forum.

Link naar reactie
  • 0

pfff..super gaar zeg...probleem is dat ik daar me hypotheek heb. Na een goed gesprek met Rabobank ( die wel gewoon 'gratis' met je praten) gaf hij aan dat het bij de rabo mogelijk zou kunnen zijn maar omdat mijn hpyotheek bij de ing is zou ik daar wat meer en wat makkelijker aan kunnen kloppen dacht hij..

 

Maar goed, zoals het er nu naar uit ziet gaat dat dus niet werken. Waarom heeft zo een ING dan een starters afdeling denk ik dan..kap daar dan gewoon mee..

Link naar reactie
  • 0

@#tryout.

 

Ik ben ook bij de Rabo geweest, en die vertelden hetzelfde als jij:

Mijn plan was goed, maar werd afgewezen wegens "tekort aan zekerheden". Hun advies was: ga naar de ING, daar heb je meer kans omdat de hypotheek daar loopt (net als in jouw geval). Het heeft er mee te maken dat de hypotheekbank de eerste schuldeiser is en ze dus het pandrecht hebben (of zoiets..)...

 

Je kunt Qredits proberen, maar ook daar ben ik afgewezen omdat zij niet mijn "levensonderhoud"wilden financieren (in de persoonlijke begroting staat nl. ook mijn hypotheeklasten en overige huishoudelijke kosten). Erg vreemd omdat ik toch gewoon prive op mag nemen uit de zaak??? Ook al is er nog verlies in de eerste maanden? En als ik ga werken, kan ik toch mijn bedrijf niet opbouwen? Dit heb ik trouwens niet gehoord bij de ABN en Rabo.

 

Link naar reactie
  • 0

Om te beoordelen of een ondernemersplan kans maakt om een financiering te verkrijgen heeft een bank formeel geen uittreksel KvK nodig.

 

Er zijn twee redenen voor een bank om toch een inschrijving te eisen:

 

1)   Om te voorkomen dat niet volledig doordachte plannen ter beoordeling worden aangeboden, het betekent toch een hoop werk om een aanvraag intern door te leiden en te beoordelen.

2)   Men maakt gebruik van interne systemen die soms toch erg rigide zijn, met gevolg dat zonder een KvK-nummer de aanvragen niet verder de organisatie van die bank ingeleid kunnen worden.

 

Dat verwezen wordt naar de bank waar de woninghypotheek loopt, is ingegeven om dat mogelijk uit de bestaande de hypothecaire inschrijving op het woonhuis harde zekerheid door deze bank verkregen kan worden.

 

Link naar reactie
  • 0

ja idd zo was het verhaal met de hypotheek, Wat betreft qredits, daar heb ik ook mee gepraat en zij kunnen wat voor me betekenen. Echter gaf hij eerlijk aan dat je moet af vragen of het zin heeft om bij hun te lenen. Ze werken namelijk met een lening die ten alle tijden moet terug betalen. Hij gaf aan dat het dan in mijn geval interessanter is om gewoon de consumentenkant van een bank binnen te lopen met een loonstrookje en te zeggen dat je een auto wil kopen of iets dergelijks. Dan neem je bijvoorbeeld een krediet en ga je pas betalen als je het gebruikt, bij qredits betaal je direct rente...

 

Eigenlijk allemaal zo krom want de rabo zij dat ook. Dat je je kan afvragen of een zakelijke lening interessant is wanneer je de consumentenkant van de bank zo kan misleiden met een loonstrookje en dan ook je geld hebt..persoonlijk aansprakelijk wordt je toch wel gesteld in (bijna) alle gevallen..

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tryout24,

 

Hier hetzelfde verhaal.

 

Ik heb hier een tijd geleden ook een topic geopend (hier) over banken en met name over de klantomgang van de ING. Via via ben ik bij een adviseur terecht gekomen die wat contacten bij de ING heeft zitten en alle in te sturen documenten gaan nu eerst via mijn adviseur.

 

Ze willen een KvK nummer hebben en inderdaad willen ze ook graag een accountantsverklaring zien. En nee, dat mag geen mailtje van de accountant zijn maar dat moet een verklaring op briefpapier met een handtekening zijn. Vergeet ook niet een kopie van je ID (ook van de achterkant!) mee te sturen. Als je een VOF wilt opzetten en er is nog geen VOF contract dan heeft de ING een document wat je moet ondertekenen waarin je verklaart dat er inderdaad geen VOF contract is.

 

En in de vakantietijd is dat geen pretje om dat allemaal te moeten regelen. Accountant 3 weken op vakantie, contactpersoon bij de ING op vakantie, etc...

 

Ik wens je in ieder geval veel succes!

 

Gr,

 

Dirk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.