• 0

Hyves of Facebook : opbouwen community rond nieuw merk

Gast Verwijderd account

Sociale media zal een erg belangrijk deel van mijn webshop/ merk gaan uitmaken. Ik ga volgers betrekken bij zoveel mogelijk aspecten van het merk. Ze kunnen meedenken over nieuwe producten,akties , plaatsen van fotos van mijn product in gebruik en er zal een grote openheid van zaken op dit medium komen omtrent de voortgang van het merk en de successen ervan .(ga daar vanuit :) )

 

Doelgroep is 18 - 34 , Allstars,sneakers en trendy sportschoendragers.

 

Graag jullie mening of ervaring om daar Hyves of Facebook voor te gaan gebruiken .

 

Dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Twitter zou ik zeker doen, dan kun je linkjes plaatsen van je webshop en mensen uitdagen met je mee te denken. Als je veel twittervrienden hebt, dan werkt het heel goed. Dat weet ik uit ervaring. Als ik een bericht op twitter zet en ik zet erbij #durftevragen dan heb ik binnen een paar minuten zo'n 8 reacties. Ik heb over de 900 twittervrienden, dus er zit altijd wel iemand tussen die een reactie geeft.

 

Hyves is ook een optie. Ook daar moet je veel vrienden zien te krijgen. Dat gaat minder makkelijk dan op Twitter. Op Facebook gaat het krijgen van vrienden gemakkelijker, maar er is weinig interactie. Dat is mijn ervaring.

 

Maak je al gebruik van LinkedIn? Dat kan ook krachtig zijn. Ook hier is het belangrijk dat je veel contacten krijgt.

 

Groeten van Hetty

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hyves lijkt mij eerder een optie gezien je leeftijdsgroep (en land), volgens mij is facebook veel minder populair. Ik behoor zelf tot de doelgroep (29) en ken bijna niemand op facebook.

Ik ben 30, en in mijn omgeving wordt facebook veel meer gebruikt, dusse..... :)

 

Volgens is de gouden tip hier: doen en testen!

Dus maak allebei aan, en kijk welke het meeste groeit. Als 1 van de 2 echt achterblijft ga je daar op focussen. Ondertussen zet je je info en commentaar op beide sites.

 

Succes!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Net maar google even gebruikt. Veel artikelen waarin voorspeld wordt dat facebook hyves zal inhalen in nederland en hyves erg aktief is in de 13-19 jaar groep.

 

Tevens vind ik hyves altijd zo druk eruit zien! Mijn shop zal erg minimalistisch ( de term hier gevonden in ander topic :) ) worden en dan vind ik het uiterlijk van facebook er beter uitzien.

 

Iemand ervaring qua marktetingakties waar je hyves of facebook bij hebt gebruikt?

 

 

Dank weer

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je kan overigens zorgen dat je twitter berichten automatisch op hyves en facebook komen, dus zo bereik je meer mensen dan wanneer je alleen op 1 van de 3 richt. Leuke van twitter is dat personen ook kunnen retweeten. Sommige bedrijven doen bv dat als je retweet je kans op een prijs maakt.

 

Hmm,dat klinkt interessant.

 

Dus als ik een bv mijn site wil promoten bij de opstart kan ik ze bij een retweet van mijn tweet een prijs laten winnen?

 

Je kan dus blijkbaar zien wie jou bericht retweet?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het zelf nog niet gedaan dus ik weet niet of je vanzelf al je retweets kan zien (neem aan van wel), maar wat je iig bv kan doen (even een voorbeeld gekopieerd):

RT @FlowMagazine1: Retweet nu --> Gratis boek van Flow, de eerste 30 krijgen het boekenclub boek “De lijst van meneer Rosenblum” van Flow!

 

FlowMagazine1 kan dan natuurlijk eenvoudig zien wat naar hun (@) is gestuurd, dus zie je ook wie allemaal je bericht hebben geretweet. Dit soort acties kom je wel vaker tegen. Uiteraard heeft het pas nut als je wat meer volgers hebt ;) en je prijs of bericht interessant genoeg is om te retweeten.

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee:

 

Hyves is voor het wat jongere onderdeel van je doelgroep, Facebook voor het wat oudere deel.

Ga er echter zelf eens mee aan de slag en gewoon uittesten! Twitter is inderdaad geen slecht

idee en zoals hierboven vermeld kun je dit aan je Hyves en Facebook koppelen! Ideaal dus!

 

Goed dat je gebruik gaat maken van social media, is een erg krachtig middel wanneer op de

goede manier toegepast ;)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Sociale media zal een erg belangrijk deel van mijn webshop/ merk gaan uitmaken. Ik ga volgers betrekken bij zoveel mogelijk aspecten van het merk. Ze kunnen meedenken over nieuwe producten,akties , plaatsen van fotos van mijn product in gebruik en er zal een grote openheid van zaken op dit medium komen omtrent de voortgang van het merk en de successen ervan .(ga daar vanuit :) )

 

Doelgroep is 18 - 34 , Allstars,sneakers en trendy sportschoendragers.

 

Graag jullie mening of ervaring om daar Hyves of Facebook voor te gaan gebruiken .

 

Dank

 

Ik zou beide gebruiken en een website laten bouwen die draait op wordpress.Er zitten daar knopjes op waarbij je berichten gelijk op hyves, fb en andere sites kunt plaatsen zonder dat je daar bent ingelogd. WIl je meer weten stuur mij een priveberichtje.

 

Be yourself, everybody else is already taken... ( Oscar Wilde )

Link naar reactie
  • 0

Als het gaat om 'co creatie' (wat je duidelijk wil bereiken) gaat het toch wat meer om het 'kiezen' van een juiste strategie, dan de tools. Dat je met een hamer een huis bouwt is logisch, maar hoe gaat dat huis er uit zien...

 

Uiteindelijk maakt het niet (echt) uit waar je zit, zowel op FaceBook als Hyves zal je mensen vinden die zich bij jouw product willen/kunnen matchen.

 

Je doelstelling vind ik fraai, maar hoe zorg jij voor die mensen voor toegevoegde waarde ? Je zal die kar zelf eerst goed moeten trekken.

 

Technisch bekeken is FaceBook het snelst/makkelijkst te realiseren, zoals al eerder in dit topic aangegeven kan twitter daar prima ondersteunend bij zijn. Hyves gebruiken in die 'mix' is een stuk lastiger.

 

Realiseer je trouwens dat het best wat tijd gaat kosten, niet het onderhoud of het contact met je (potentiële) leden, wel het bedenken en vullen van toegevoegde waarde (lees; blogs, foto's, filmpjes etc.)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als het gaat om 'co creatie' (wat je duidelijk wil bereiken) gaat het toch wat meer om het 'kiezen' van een juiste strategie, dan de tools. Dat je met een hamer een huis bouwt is logisch, maar hoe gaat dat huis er uit zien...

 

Uiteindelijk maakt het niet (echt) uit waar je zit, zowel op FaceBook als Hyves zal je mensen vinden die zich bij jouw product willen/kunnen matchen.

 

Je doelstelling vind ik fraai, maar hoe zorg jij voor die mensen voor toegevoegde waarde ? Je zal die kar zelf eerst goed moeten trekken.

 

Technisch bekeken is FaceBook het snelst/makkelijkst te realiseren, zoals al eerder in dit topic aangegeven kan twitter daar prima ondersteunend bij zijn. Hyves gebruiken in die 'mix' is een stuk lastiger.

 

Realiseer je trouwens dat het best wat tijd gaat kosten, niet het onderhoud of het contact met je (potentiële) leden, wel het bedenken en vullen van toegevoegde waarde (lees; blogs, foto's, filmpjes etc.)

 

Realiseer me dat het veeeeel tijd zal gaan kosten. Maar het gedeelte van bloggen,fotos en filmpjes omtrent het product tijdens de voorbereiding en erna vind ik naast het ondernemen wel erg leuk. Zal me flink moeten verdiepen in die hele materie maar doel is ook pas om over 6 maanden online te gaan. Neem er dus echt de tijd en voorbereiding voor.

 

Wat ik lees op internet is dat hyves erg veel gebruikt wordt door hele jonge doelgroep.

.Zijn daar echte cijfers over te vinden of kan ik uitgaan van wat de media daar over schrijft?

Link naar reactie
  • 0

Realiteit is jouw eigen perceptie ;)

 

Ervaring leert dat de jongeren veelal 'publiek' participeren, d.w.z. ze zijn 'zichtbaarder', terwijl de grootst actieve doelgroep (55+ met 5-6 uur per week) zich juist meer gesloten participeert op hyves. De aannames over een 'jongerenplatform' toetsen veel mensen dan ook niet.

 

Misschien is het wijsheid om een aantal van je 'ambassadeurs' vast te selecteren en hen enthousiast te maken over jouw idee. Kijk dan bijvoorbeeld naar mensen met veel volgers op Twitter, dat is de makkelijkste stap. Dat kan ook een 'koekjesfabriek' of 'Nalden' zijn die je aanspreekt, toevalligerwijs val ik wel in je leeftijdssegment, maar niet in de 'sneakergeneratie' ;) Je zou wellicht @Lukies op Twitter op kunnen zoeken...

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

toevalligerwijs val ik wel in je leeftijdssegment, maar niet in de 'sneakergeneratie' ;)

 

Als mijn sokken op de markt komen ga je vanzelf sneakers willen dragen om mijn sokken te kunnen kopen...:)

 

In ieder geval bedankt voor je reactie en ik ben even je site aan het uitpluizen...

Link naar reactie
  • 0

als eens gekeken bij www.lovemybrand.com

van collega-HL-er Pawelotti (https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=viewprofile;user=Pawelotti).

zit boordevol functionaliteit en lijkt misschien op jouw idee,

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik zou Twitter en Facebook allebei toepassen, je kan heel leuk met Facebook een fanpage aanmaken of een group en dan promoten door middel van Facebook ads (waar je heel goed mee kan segmenteren)

 

Verder zou ik dus ook Twitter gebruiken omdat het al een hele hype is geworden. Dat gezegd te hebben adviseer ik je niet te limiteren tot 1 social netwerk maar een lijstje te maken en ze een voor een af te gaan.

 

Groet,

Yannick

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dank allemaal voor jullie reacties.

 

Ik ga overleggen met de webdesigner welke mogelijkheden er zijn om al deze facetten,voorlopige keus gemaakt op facebook en twitter, te integreren in de webshop.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als je nog hulp nodig hebt op het gebied van Social Media hoor ik het graag, succes er mee :)

 

WTF!!

 

Je hebt 18.692 volgers op twitter!!!!!!!

 

:)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie in dit topic veelal dat Hyves genoemd wordt, maar de doelgroep (18-30) wordt Facebook meer en meer gebruikt en Hyves minder.

Uiteraard kun je deze 2 ook koppelen en dmv je Hyves en Facebook page mensen attent maken op je andere pagine (dus Hyves of Facebook)

 

Uiteraard is Twitter ook belangrijk. Mijn tip is om hier zo veel mogelijk informatie over je bedrijf neer te zetten icm je assortiment en aanbiedingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.