Google Algemeen

Aanbevolen berichten

Google algemeen

 

In dit Topic zou ik het over Google algemeen willen hebben.

 

Als je het over innovatie hebt is Google toch wel het voorbeeld.

 

De meeste vinden Google een geldwolf een Oligarch. In dit forum zie ik weinig goede dingen over Google. Opmerkingen als, "de enigste die er beter van wordt is Google en de randfiguren" "heeft Google zijn zakken gevuld en is iedereen weer terug bij af"

 

Google is innovatie. Bv, hoe verzin je het. (google maps) we gaan de hele wereld in beeld brengen (even alle straten fotograferen). Nog even en de schilder kan een offerte maken achter zijn PC. Prachtig toch. Natuurlijk is het een bedrijf dat winst wil maken. Maar de visie die Google had en heeft daar kunnen we allemaal nog heel veel van leren.

Link naar reactie

Conspiracy theory, ik geloof daar niet in bij Google. Het is gewoon een commerciële instelling met een visie.

BBIWY gaan ze niet voor. Wel voor advertenties. Wist je dat Google de reclame borden in street view zelf mag invullen? Dus je hebt een reclame display voor je bedrijf staan en in streetvieuw staat daar heel iets anders op ;) Ik geloof zeker dat ze meer scannen tijdens deze ritten om te kijken of er nog meer te halen valt. (als ze het al niet weten) maar alleen voor commerciële doelen.

 

Kijk hoe ze onlangs in China hebben gereageerd. Daar is toch niets mis mee?

 

 

Link naar reactie
Bv, hoe verzin je het. (google maps) we gaan de hele wereld in beeld brengen (even alle straten fotograferen)

 

Je haalt Maps en Streetview door elkaar :)

 

Overigens is veel van de technologie, zoals die van Maps, ingekocht via de overname van kleinere bedrijven. Zo ook Google Analytics of Blogger of YouTube of SketchUp en andere systemen, die komen allemaal niet letterlijk vanuit Google maar zijn binnengekomen via overnames.

 

Wat je niet moet vergeten denk ik, is dat er "twee" Google's zijn: Google als dienstverlener (bijv. op het gebied van Adwords, waar de meeste comments hier op Higherlevel.nl over gaan), en Google als ontwikkelaar van betere, goedkopere/gratis op de markt gezette en/of vernieuwende internetproducten.

Link naar reactie

Bv, hoe verzin je het. (google maps) we gaan de hele wereld in beeld brengen (even alle straten fotograferen)

 

Je haalt Maps en Streetview door elkaar :)

 

Overigens is veel van de technologie, zoals die van Maps, ingekocht via de overname van kleinere bedrijven. Zo ook Google Analytics of Blogger of YouTube of SketchUp en andere systemen, die komen allemaal niet letterlijk vanuit Google maar zijn binnengekomen via overnames.

 

Wat je niet moet vergeten denk ik, is dat er "twee" Google's zijn: Google als dienstverlener (bijv. op het gebied van Adwords, waar de meeste comments hier op Higherlevel.nl over gaan), en Google als ontwikkelaar van betere, goedkopere/gratis op de markt gezette en/of vernieuwende internetproducten.

 

Daar kan ik het mis hebben, ik dacht dat streetview "onderdeel" was van Google maps.

 

Je zegt hier dus eigelijk dat het overnemen van bedrijven en de techniek erachter verbeteren niet innovatief is. Ik denk daar anders over. Je hoeft toch geen uitvinder te zijn om te innoveren?

 

 

Volgens mij is de strategie van Google altijd geweest we maken eerst iets gratis. Gebruikt het iedereen dan gaan we ze advertenties geven. Dus Google als dienstverlener daar heb ik mijn twijfels over.

 

Zo nu eerst op vakantie :)

Link naar reactie

@Jeroen. Je hebt gelijk. Dan ga ik het zo over "Chrome" hebben. Maar natuurlijk is er veel meer. Jij doelt waarschijnlijk op hun online diensten, die MS een doorn in het oog zijn.

 

@Willie. Google is in mijn ogen een "überdienstverlener". Ik heb zelf de indruk dat andere dienstverleners daar trekjes van hebben overgenomen. In elk geval weten ze precies hoe ze hun zakken moeten vullen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.