• 0

Wat zijn de voor en tegens voor de startvorm

Beste HG,

 

Na enkele maanden van getouwtrek met banken en vele adviezen van dit forum sta ik nu op het punt mijn onderneming te starten. Echter zit ik nog met een belangrijke discussie, namelijk de startvorm.

 

Gesprekken met de bank hebben uitgewezen dat er een mogelijkheid is tot financiering. Omdat ik geen zekerheden heb zal dit echter wel een lening met persoonlijke aansprakelijkheid zijn. Door het lage bedrag wat ik nodig heb wil 1 bank dit toch doen. Voor dit verhaal moet ik wel starten vanuit een BV, iets wat eigenljik altijd mijn voorkeur heeft gehad.

 

De andere kant van het verhaal is dat ik ook vanuit een eenmanszaak kan beginnen. In dit geval kan ik mijn sociale lasten dekken met een vaste baan ( op dit moment heb ik een aanbod voor een vaste baan van 4 dagen). Eventueel krediet kan ik dan aanvragen via de consumentenkant van een bank. Dit is een makkelijkere manier en het heeft als voordeel dat je een inkomen hebt.

 

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die tips voor me hebben om te starten vanuit een bedrjifsvorm met deze specidieke informatie. Zijn er bijvoorbeeld mensen die ervaring hebben met het starten in combinatie met 4 dagen werk? En vanuit financieel oogpunt welke optie kan ik het beste kiezen voor mijn financiering.

 

Wellicht een wat warrig verhaal maar doordat ik zelf enorm twijel over de startvorm hoop ik hier wat bruikbare tips op te doen ( zoals zo vaak!)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

In principe eist de bank geen BV. Echter was ook zijn advies dat wanneer ik niet vanuit een BV start ( en dus wat meer met mijn uren kan spelen) gewoon de consumentenkant binnen te lopen en een krediet te vragen. Letterlijk zei hij: Als je een loonstrook hebt kan je net zo goed opnieuw naar binnen lopen en zeggen dat je een auto wilt kopen, of een verbouwing wilt doen.

 

Dan krijg je een krediet met als grootste voordeel zei hij dat ik dan pas ga betalen als ik het gebruik. Qredits kwam met eenzelfde constructie.

 

Puur omdat ik een B to B dienst heb waarbij ik ondernemingen zonder rechtspersoon uit sluit ( dat heeft met de dienst te maken) wil ik een BV omdat dit beter 'toont'' . Qua aansprakelijkheid maakt het me niet veel uit, zeker nu niet omdat ik bij een bv de 18.000 voor een bv ergens moet lenen en dus een lening uit prive heb direct en ik persoonlijk aansprakelijk moet worden voor de lening bij de bank...

 

als ik het zo aan het tikken ben dringt het eigenlijk ook tot me door dat een eenmanzaak wellicht de beste optie is...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.