• 0

affiliate/reseller/dropshipping diensten [sexshopsupply]

Omschrijving van je concept:

doordat ik met mijn shops grotendeels afhankelijk was van bezoekers uit google en hier plots een zeer grote terugval in ontstond ben ik gaan nadenken over hoe dat op te lossen maar voornamelijk ook hoe minder afhankelijk te worden van google (zoekmachines in algemeenheid).

 

Ik had altijd al een affiliate programma lopen maar dit was een beetje bijzaak geworden en bood niet meer de mogelijkheden die ik in de begin dagen bood (door nieuwe shopping software waarop affiliate software niet goed aangesloten kon worden).

 

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het vernieuwen en uitbreiden van het affiliate programma in combinatie met dropshipping het antwoord op mijn vraag was.

Ik ga me nu naast de verkoop direct aan consumenten met mijn shops ook richten op de volgende 3 punten:

 

affiliate systeem - hierbij kunnen webmasters via banners, text links en dynamische banners mijn verschillende shops promoten en ontvangen voor elke verkoop een percentage van de omzet.

 

reseller systeem - hiermee kunnen webmasters via een tool op mijn website zelf de kleuren van verschillende onderdelen van de shop aanpassen end aarnaast een logo/header uploaden. Deze shop krijgt zo een eigen uitstraling en kan zo onder een eigen domeinnaam geintergreerd worden.

 

Dropshipping - bedrijven die reeds een sexshop hebben of er 1 willen starten kunnen zich bij mij aanmelden waardoor ze zelf geen voorraad meer hoeven te houden van producten. Op het moment dat ze een order binnen krijgen geven ze die door aan mij en ik verzend die uit hun naam.

Doorgeven van deze orders kan door het winkellen in mijn systeem als in een normale webshop, maar ook via een snel bestel formulier maar ook via een API waarbij orders vanuit de shop van de dropshipper rechtstreeks mijn systeem ingeschoten worden.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben lang bezig egweest om het systeem helemaal op papier uit te werken, hierna heb ik er financiering en ook subsidie voor gezocht (en gevonden).

 

Daarna een partij geselecteerd voor de bouw van het systeem.

Waar er in eerste instantie 9 weken gepland waren voor dit project is dit uitgelopen tot ondertussen 1 jaar.

Systeem is ondertussen voor ruim 90% klaar en wordt gewerkt aan de laatste ontbrekende punten en oplossen van bugs.

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil meer onafhankelijk worden van zoekmachines en een positie veroveren tussen de bestaande leveranciers en de webshop houders in.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn een paar spelers die vergelijkbare diensten aanbieden, maar de meeste doen slechts delen van de diensten. Bij mijis het een combinatie van alle diensten die een compleet geheel vormen waardoor zowel kleine partijen als grote partijen bij mij een goede plek moeten kunnen vinden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van het concept, zien jullie zo zwakke plekken in het geheelals je de info op de website bekijkt?

Zijn er eventuele tips waar ik nog op moet letten?

Alles wat jullie te binnen schiet of opvalt is welkom

 

adres van de nieuwe site is www.sexshopsupply.nl

Website is nog in test fase.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goed om over na te denken Daniel, het afhankelijk zijn van een zoekmachine als Google blijft toch een risico.

 

Ik weet niet op wat voor Platform je webwinkel draait, maar ik heb voor mijn webwinkel(s) een Affiliate systeem geïntegreerd en dit werkt uitstekend.

De Affiliate schrijft zich in en ontvangt een unieke link en toegang tot verschillend marketingmateriaal, alles wat deze affiliate doet is prima meetbaar en overigens zijn de kosten van die systeem niet bizar hoog!

 

Een Reseller programma is ook interessant al denk ik dat de kosten e.d. hier veel hoger voor zullen zijn!

Met dropshipping heb ik niet veel ervaring maar dat draait voornamelijk op goede afspraken.

 

Mijn tip bij deze is dus, verdiep je eens in een Affiliate Systeem, de kosten hiervan zijn niet hoog maar het rendement wel! (in mijn geval)

 

Succes!

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie
  • 0

verzendkosten voor Nederland zullen op 5,50 a 6,00 euro komen te liggen. Er worden daarnaast geen aparte kosten gerekend voor dropshipping.

 

Dat is erg netjes. Zodra je meer pakketten gaat omzetten en dus minder hoeft te betalen aan TNT, gaan je orderkosten dan ook omlaag?

Die kans is niet groot,

Aangezien TNT alweer een prijsstijging van 3,5% heeft aangekondigd voor hun falende dienstverlening moet je er rekening mee houden dat als je kwamtum korting kan krijgen bij TNT je in het meest gunstige geval dus evenveel blijft betalen.

Link naar reactie
  • 0

Als ik je website doorkijk komt ik tot de conclusie dat het vooral laagdrempelig en (voor een reseller ed.) lekker eenvoudig is opgezet. Toch benadruk je dat niet op de homepage, maar begin je over prijzen en assortiment. Terwijl voor hun gemak (de koppeling met eigen webshop bijvoorbeeld) minstens net zo belangrijk is.

 

Wat mij betreft mag je op iedere "dienstenpagina'" (bv. http://www.sexshopsupply.nl/dropshipping.html) best een korte opsomming zetten met de belangrijkste eigenschappen van de dienst, bijvoorbeeld:

- u houdt uw eigen webshop

- u verdient op iedere bestelling

- geen vaste kosten

- geen eigen voorraad meer

- geen eigen logistiek noodzakelijk

- automatische koppeling met de eigen webshop

- bestelling wordt namens de betreffende bedrijfsnaam afgehandeld

 

Misschien kun je hier wat mee!

 

Verder ben ik wel benieuwd hoeveel je denkt dat het kost als iemand dropshipper wil worden. Aangezien je start kosten of maandkosten vraagt heb je kans dat zich veel mensen inschrijven die uiteindelijk toch niets verkopen. Dat is een risico, maar kan acceptabel zijn als je er niet veel tijd mee kwijt bent.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Sander..... ontwikel traject is inderdaad erg tegen gevallen kwa tijd wat toch wel de nodige problemen heeft opgeleverd. Hopelijk is die periode nu met 1 a 2 weken voorbij en kan er vollop mee gewerkt gaan worden.

 

 

Johannes... daar kan ik zeker wat mee en denk dat zo een snel overzicht inderdaad een goed begin van elke pagina betreffende diensten is.

Zelfs al een mooi lijstje dat ik kan gebruiken :) ga daar vandaag of morgen eens mee aan de slag.

Link naar reactie
  • 0

Prachtig concept je zou haast het concept (systeem) zelf aan kunnen gaan bieden. :) Is denk ik veel vraag naar.

 

Als je dat ooit overweegt en je hebt een demo zonder je product (je product is een beetje vervelend om aan klanten te laten zien) dan wil ik het graag aan enkele van mijn klanten voorleggen. ;D

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ter info. Dit kwam ik tegen :

 

http://prestashops.nl/commerciele-modules/105-eropartner-koppeling.html

 

 

 

Eropartner is een erotisch groothandel welke ook dropshipping verzorgt! U kunt uw webshop nu direct laten koppelen! We voegen een extra tab toe in de backend van uw prestashop waarmee u de optie krijgt met 1 druk op de knop uw product database te laten updaten met de database van eropartner!

 

De updater controleerd eerst welke producten niet langer in het assortiment zitten, welke nieuw zijn, of er wijzigingen zijn in categorieen en voegt alle nieuwe zaken als categorieen, producten, omschrijvingen, afbeeldingen en prijzen automatisch toe!

 

U kunt naast de producten van eropartner gewoon uw eigen producten blijven verkopen.

 

Ook kunt u de prijzen, categorieen, etc gewoon blijven aanpassen via uw backend!

 

 

 

Deze module werk ism prestashop 1.3.1

 

 

 

Voor installatie zijn noodzakelijk, eropartner whosale account, ftp gegevens, backend login.

 

 

 

Na aanschaf van deze module zullen wij binnen 48 uur contact met u opnemen en de installatie voor u verzorgen!

 

 

 

Om een goede werking van de importer te garanderen zullen wij deze voor u installeren! Deze module is niet te koop zonder deze service!

Link naar reactie
  • 0

Prachtig concept je zou haast het concept (systeem) zelf aan kunnen gaan bieden. :) Is denk ik veel vraag naar.

 

Als je dat ooit overweegt en je hebt een demo zonder je product (je product is een beetje vervelend om aan klanten te laten zien) dan wil ik het graag aan enkele van mijn klanten voorleggen. ;D

 

Of dat heel eenvoudig is durf ik niet te zeggen. Momenteel in elkgeval nog niet.

Systeem bestaat uit meerdere databases en websites die allemaal aan elkaar gekoppeld zijn en informatie uit elkaars systemen ophalen en invoegen.

 

Als alles eenmaal helemaal perfect loopt heb ik wel het idee gehad hier meer mee te doen, uitbaten van een dergelijk systeem voor andere bedrijven.... samenwerking, heel ander apart assortiment producten toevoegen en via aparte site uitbaten enz...

Ik weet het nog niet.

Eerste test wordt dat dit het Nederlandse systeem is en het straks ook in het Duits moet komen, betekend zo ongeveer een copie van de software maar wel weer met dezelfde databases enz.. dat moet nog uitgezocht worden.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is bij mij met dropshipping straks ook mogelijk.

Is een soort van api waarmee je de producten binnen kan halen en up to date kan houden.

Maar andere kant op werkt het ook zo, je kan ook vanuit een andere shop automatisch de binnen gekomen orders mijn systeem inschieten en laten verwerken (na goedkeuring en betaling in mijn systeem).

 

In eerste instantie was het ook de bedoeling om voor verschillende software oplossingen allemaal modules te maken, maar dat werd een beetje veel.

Nu kan het dus met die api en moet ik bekijken of ik voor de meest gebruikte e-commerce oplossingen kant en klare modules ga laten maken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Daniel,

 

Waar is je website gebleven? Ik krijg nu de melding 'Site niet gevonden' als ik er naar toe ga. Voor een klant, waar ik vandaag een erotische website voor heb opgeleverd, wilde ik eens kijken naar je affiliated programma's.

 

Ik hoor het wel van je.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Oude website is inderdaad offline op dit moment.

Ik hoop morgen weer een website terug online te hebben, of tijdelijke of de compleet nieuwe site.

Was de bedoeling dat nieuwe site direct zou verschijnen maar daar is op laatste moment nog aantal zaken aan veranderd en oude server moest al offline.

Voor vragen kan je me uiteraard ook direct contacten.

Groet

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0

Het wil nog niet echt vlotten met je website, he? Word je er nou niet moedeloos van?

 

Is nu een pagina online die meld dat we tijdelijk offline zijn;-)

 

De oude site wordt opgesplits in 2 nieuwe websites:

 

1 website voor affilliate en whitelabel systemen. deze website is technisch klaar, enkel nog een paar teksten voor maken. deze verwacht ik met 2 tot max 10 dagen helemaal online te hebben op een nieuwe domeinnaam.

 

Op de huidige domeinnaam komt de dropshipping website. Hieraan wordt nu ook hard gewerkt en is technisch naar verwachting eind december helemaal klaar. Mits het lukt om optijd een goede layout te laten ontwerpen hiervoor.

 

We hebben zeeer veel vertraging (2 jaar) opgelopen met deze systemen doordat het vorige bedrijf dat we ingehuurd hadden zijn afspraken kwa planningen niet nakwam en de kwaliteit uiteindelijk ook erg laag bleek te liggen. Daarom hebben we uiteindelijk alle systemen (webshops, affiliate systeem, whitelabel systeem en dropshipping systeem) zo de vuilnisbak in kunnen gooien en moesten we volledig opnieuw beginnen.

Gelukkig nu intern een zeer goede programmeur.

Link naar reactie
  • 0

Killing voor je positie dit.

 

M.b.v. welke software bouw je de nieuwe shop ?

 

Positie is niet echt een probleem. grootste deel van wat op die domeinnaam stond wordt toch naar een nieuwe domeinnaam verplaatst.

Webshop software die we gebruiken is van mijn partners. Affiliate, whitelabel en dropshipping functies (en veel andere shop functies) worden allemaal speciaal custom voor mij ontwikkeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.