• 0

Horecapand of winkelruimte?

Beste mensen,

 

Momenteel zijn wij bezig met het opzetten van een koffiebar. Ondernemingsplan is redelijk compleet en zelfs financiering is al voor een groot deel rond.

 

Wat betreft het pand hebben wij een vraag. Wij zijn op zoek naar een kleine ruimte en er wordt puur koffie verkocht (geen alochol etc.). In eerste instantie waren wij daarom opzoek naar een horecapand (ben zelf al horecaondernemer), maar omdat wij eigenlijk alleen puur koffie verkopen (met weinig zitplaatsen/veel to go) vraag ik mij af of wij ons ook in een winkelpand mogen vestigen? Of zijn hier geen 'vaste regels voor' en moet dit met de lokale overheid worden besproken?

 

Alvast hartelijk dank

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij veel gemeenten valt het inderdaad onder de bestemming 'horeca', per gemeente kan het wel verschillen al heb ik geen voorbeelden gevonden waarbij het onder de bestemming 'detailhandel' viel. Bellen met de gemeente zal uitsluitsel geven.

 

Veel succes.

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hier in Gouda is er een nieuwe gekomen in een oud pand van een kledingwinkel waar geen horecavergunning op zat.

 

Dus er moeten mogelijkheden zijn. Bel gewoon de desbetreffende gemeente en vraag naar de mogelijkheden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.