• 0

Nieuw Concept?

Aller eerst wil ik me voorstellen: :P

 

Mijn naam is Pablo 27 jaartjes jong 2 ondernemingengehad,ik volg deze site al een tijdje hele intressante site met heel veel informatie,daar ben ik jullie natuurlijk dankbaar voor.En nu werd het eindelijk tijd om een account aan temaken.

 

Ik zit al een lange periode met een idee in me hoofd en wil graag daar bij jullie mening weten.

Jullie kennen het allemaal vast wel de bezorgservice van de appie heijn.

Mijn idee lijkt op die van hun ik zal het in grove lijnen beetje uitleggen.

Bezorgservice via het net voor meerdere supermarkten,denk daarbij aan de grote keten's Dekamarkt ,aldi,lidl,dirk van den broek,en ga zo maar door.

Wil een site opzetten met als begin de logo's van de supermarkten die met mij willen samenwerken.

Als een client zich bevind op me site moet diegene zich aanmelden door een gebruikersnaam etc.

vervolgens kan diegene kiezen uit welke supermarkt ze boodschappen wil doen ( event. ook uit meerdere)

 

Wat is de voordeel voor de client?

1)Hij/Zij hoeft geen supermarkt maraton te houden kan simpelweg in max. 15 min aanvinken wat ze nodig heeft.

2)Kan 24 uur besteld worden(ook onder werktijd)

3)Kan bezorgd worden wanneer jij het wil.

4) Misschien heeft de klant geen aldi in hun dorp en wil ze wel boodschappen doen daar.

5) Scheelt benzine kosten,dus ook bijdrage aan het mileu.

 

Wat is de voordeel voor de supermarkten?

Simpelweg ze gaan meer verkopen ( ok ik ga ze geen miljoenen omzet per jaar extra bezorgen maar alsnog)

 

Deze project wil ik als eerst starten in mijn eigen regio, en vanuit daar wil ik doorgroeien door ondernemers rechten te geven in hun regio(provincie).zodat het bedrijf zich landelijk maakt.

 

Nou mijn vraag is dus wat vinden jullie van het concept ? Dit zijn de grove lijnen in wat ik wil doen om jullie een indicatie tegeven.. ;D Alvast bedankt voor jullie reactie's

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Bellyboy,

 

welkom op Higherlevel. Mooie gedachte, maar weet je wat de brutomarge van supermarkten is? Hoe hun distributiemodel in elkaar zit? En weet je wat de functie van aanbiedingen bij verschillende supermarkten is? Hoe wil je aan dit soort punten tegemoet komen? Waar wil je de artikelen betrekken en pakketten samenstellen?

 

Waarom begin je dan geen inkoopcombinatie voor particulieren bij een willekeurige groothandel?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio bedankt voor je supersnelle reactie.

 

Deze punten zijn voor mij niet belangrijk neem ik aan.

Ik ben maar een externe bezorgservice van die bedrijven.Althans zo zie ik het enige wat ik hoop dat ik met korting de producten bij hun afkan nemen wat de klant bestelt en vervolgens doe ik dat in kratten en bezorg het aan de klant.en de klant betaalt de supermarkt prijs plus de bezorgkosten..

En over de aanbieding stel dat een supermarkt een aanbieding heeft kan zij die op me voorpagina als banner van me huren.

 

De artikelen wil ik samenstellen in hun distrubitiecentrum/of gewoon n door hun aangewezen supermarkt.

 

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0

Diepgang valt me een beetje tegen gezien je vermelde (ondernemers-)leeftijd en ervaring. Op welke schaal zou je dit willen introduceren? En wat zijn de kosten voor facilitatie? Korting? Deze punten zijn voor mij niet belangrijk neem ik aan, is niet voldoende...

 

Ietwat geirriteerd,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben maar een externe bezorgservice van die bedrijven.

 

Is precies het tegenovergestelde van wat je erna zegt;

 

...het enige wat ik hoop dat ik met korting de producten bij hun afkan nemen wat de klant bestelt en vervolgens doe ik dat in kratten en bezorg het aan de klant.en de klant betaalt de supermarkt prijs plus de bezorgkosten.

 

In de eerste zin zeg je dat je een bezorgservice wil starten. Ok, dan ben je dus enkel bezorger. Daar zie ik niet helemaal het nut van, aangezien supermarkten een heel complex distributiesysteem hebben waar jij waarschijnlijk nauwelijks tussen kunt komen, gezien de schaal waarop je zal werken.

 

In de tweede zin daarentegen ben je weer een wederverkoper. Je koopt producten in de bij supermarkt en factureert deze zelf aan jouw klanten, plus de verzendkosten. Dat is dus weer iets heel anders.

 

Ben je er al uit welke het gaat worden? En wat denk je precies dat jou toegevoegde waarde zal zijn voor een supermarkt(keten)?

 

Groet,

 

 

Philippe

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Pablo,

 

Een leuk idee, maar het roept bij mij wel een heleboel vragen op.

 

Heb je bijvoorbeeld al nagedacht hoe je dit praktisch gaat doen? Stel je hebt op maandag 10 klanten, die producten van 4 verschillende supermarkten willen hebben. Ga er dan eens vanuit dat je 2 uur nodig hebt om alle boodschappen bij die 4 supermarkten te doen. En dat je vervolgens 3 uur nodig hebt om de route langs al die klanten te rijden voor de aflevering. Als je geluk hebt willen al die klanten hun boodschappen voldoende verspreid geleverd hebben. Want als ze allemaal tussen 5 en 6 hun spullen willen hebben, ga je dat niet redden. Maar goed, stel dat het past, dan ben je dus 5 uur bezig.

 

Stel de laatste aflevering is om 20.00 uur. Dan koop jij die fles melk bij de eerste supermarkt dus al om 15.00 uur. En die moet je dan wel 5 uur koel zien te houden. Dat vraagt om speciaal vervoer en ik vraag me af of je dan ook niet met allerlei HACCP regels te maken krijgt. Heb je je daar al in verdiept?

 

Wat wordt je business model? Bezorg je ook 1 fles melk? En wat ga je daarvoor vragen qua bezorgkosten?

 

Hoe stel jij je die website voor? Hoe krijg jij al die tienduizenden producten op je site met honderden dagelijkse wijzigingen?

 

Betaalt de klant vooraf of achteraf en op welke manier? Hoe ga je om met "lege schappen"? Kies je zelf een vervangend product, ga je de klant bellen, of lever je zonder dat product?

 

Een aantal supermarktketens heeft zelf een bezorgdienst. Voor hen ben je dus een concurrent en ik denk niet dat ze aan jou tegen inkoopprijs of met korting gaan leveren, daar ben je - zeker in de beginfase - een te kleine klant voor. Dan zullen je verdiensten dus uit de bezorgkosten moeten komen. Wat wil een klant daarvoor betalen en hoeveel klanten moet je dan per dag hebben om daar voldoende omzet uit te halen? En red je dat qua tijd als je uitgaat van wat ik hierboven heb beschreven?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Interessant en kan niet missen natuurlijk, vanuit HL: http://www.thijl.nl Beantwoord o.a. enkele vragen van John. Lees ook het topic van Thijl waarmee hij hier gestart is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.