• 0

Waar/Hoe zoek ik naar een IT-partner wanneer ik met mijn bedrijf wil groeien?

Beste iedereen,

 

Uit vele verhalen en onderzoeken heb ik vernomen dat 'IT' een grote rol speelt als het gaat om een succesvol bedrijf.

 

Nu zou ik graag willen weten waar, of hoe jullie op zoek zouden gaan naar een externe IT-partner.

 

Gebruik je 'Google' of kijk je in de 'bedrijvengids'? Ik wil een kleine opsomming hebben.

 

In de hoop dat het verhaal duidelijk is

 

Groet,

 

Francis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik kijk naar hoe ik aan mijn klanten kom, dan is dat altijd via-via.

 

Kijk dus eens binnen je netwerk. Je IT wil je uitbesteden aan iemand die je vertrouwt. Zo kom ik aan al mijn nieuwe klanten. Je wordt vanzelf aanbevolen bij bedrijven.

 

Kijk dus eerst eens naar bedrijven waar mensen uit je netwerk zaken mee doen. Dan krijg je ook meteen de ervaringen te horen van die personen met hun IT partner.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Vertrouwen is de basis van alles.

Je zegt dat je wil groeien. Hoe en in welke vorm wil je je IT gaan regelen?

Je kunt de servers in huis laten staan en daar het remote beheer op laten uitvoeren of alles buiten de deur zetten.

Bij dat laatste heb je geen omkijken/zorgen meer, bovendien ben je dan ook af van investeringen in hard- en software.

 

 

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Wat voor partner je als bedrijf ook zoekt, of het een loodgieter, accountant of IT-er is, je zoekt altijd iemand waar je mee door de bocht kan. Iemand die in eerste instantie luistert en begrijpt. Die jou je verhaal laat doen, je wensen, eisen, mogelijkheden en pas daarna gaat filteren.

 

Iemand die uit alle informatie die je geeft een compleet verhaal maakt dat voldoet aan je wensen, eisen, mogelijkheden en liefst ook nog financiele middelen. Geen kant en klaar product dat achteraf bijgesteld moet worden maar maatwerk met het oog op morgen.

 

Waar vind je so iemand ? Een forum zoals HL is zeker een goede plek om te beginnen maar dat betekent wel dat meer informatie nodig is.

 

Wat voor soort onderneming is het ?

Wat heb je nu en hoe gebruik je het ?

Wat zou je zelf willen of acht je als noodzakelijk. Waarom wil je uitbreiden (ook op IT gebied ?)

Heb je bepaalde wensen, eisen, deadlines ?

 

Immers, hoe meer informatie de mensen hier hebben, hoe beter kunnen ze je helpen de juiste partner te zoeken en al dan niet te vinden.

 

Het kan ook nooit kwaad om eens de goudengids of google te gebruiken, een paar websites te bezoeken en een vrijvlijvend gesprek aan te gaan. Kost niets, en maakt je alleen wijzer :)

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

Informeer bij ander bedrijven die je kent. Zij hebben vaak ook een vaste automatiseringsbedrijf. Wat zijn de ervaringen?

Google kan zeker geen kwaad. Vaak staat er een portfolio op de site. Je kan overwegen om die bedrijven te benaderen en te vragen naar hun ervaring. Kijk waar ze zitten (qua bedrijfspand e.d.) Laat iemand vrijblijvend langskomen en eventueel een offerte laten maken zonder verplichtiging. Hoe komt die persoon over.

 

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je zelf weet wat je wilt. Op welke manier wil je it inzetten voor de ontwikkeling en groei van je bedrijf, dat kan een ander niet voor je bepalen en die kennis is van essentieel belang om een succesvol it traject in te gaan. Als je die basis niet hebt ben je overgeleverd aan allerlei cowboys die de meest wilde plannen bedenken waarop it ingezet kan worden. Bepaal eerst zelf de kaders en ga dan het gesprek aan met een aantal partijen om te kijken hoe ze invulling geven aan jouw wensen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.