• 0

Idee voor multimedia webwinkels

Naar aanleiding van een vermiste particuliere aankoop die ik gedaan had en het verhaal TNT ging ik nadenken hoe het aantal vermiste enveloppen zendingen te kunnen verminderen en ik kwam met deze oplossing;

 

- Klant koopt een spelletje voor de console bij de winkel en het spel word per post verzonden. De eigenaar van de winkel genereert een unieke code bij verzending. Alleen de eigenaar van de winkel of degene die de eigenaar vertrouwt kan dit doen. Klant moet naast de serial van het spel (om te activeren), eenmalig de code invoeren die de winkel heeft gegenereert om het spel te kunnen spelen (of eerst de winkelcode en dan de serial).

 

- Klant weet niet dat de ''winkelcode'' een controle is m.b.t oplichting. Op deze manier zal een winkel minder schade ondervinden m.b.t vermiste enveloppen zendingen denk ik. Is dit een realiseerbaar ding? Laat even weten wat jullie ervan vinden dan kan ik het eens voorleggen aan andere concullega's :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar waarom zou je, als je een spel wilt kopen, eerst naar een website toe moeten gaan om die code in te typen dan? Je kunt toch gewoon je spel gaan spelen? Of wil je EA, Valve, Harmonix enzovoort overreden om deze tussenstap ertussen te zetten wanneer je de CD in je PC of spelcomputer stopt?

 

(M.a.w. volgens mij bedenk je nu een tussenstap, die eenvoudigweg nooit afgedwongen kan worden en dus niet gaat werken)

Link naar reactie
  • 0

Maar waarom zou je, als je een spel wilt kopen, eerst naar een website toe moeten gaan om die code in te typen dan? Je kunt toch gewoon je spel gaan spelen? Of wil je EA, Valve, Harmonix enzovoort overreden om deze tussenstap ertussen te zetten wanneer je de CD in je PC of spelcomputer stopt?

 

(M.a.w. volgens mij bedenk je nu een tussenstap, die eenvoudigweg nooit afgedwongen kan worden en dus niet gaat werken)

 

Ik zit gewoon te brainstormen hierover aangezien enorm veel schade juist met deze producten veroorzaakt word door klanten. Het is duidelijk dat er IETS moet gebeuren. Misschien is het wel verstandig juist met Sony etc eens rond de tafel te gaan, voor de wat grotere partijen om toch iets van een extra controle in te voeren.

 

Wat ook zou kunnen is dat de winkelier inzicht krijgt of een bepaalde serial geactiveerd is ja dan nee.

Link naar reactie
  • 0

Brainstormen is prima, maar dan moet je dat wel op een realistisch niveau doen in mijn ogen :)

 

Wat wellicht een goede is, is het idee wat ik onlangs ergens hier op het forum las:

 

Kun je geen tegoedbon met een unieke code bij elke levering bijvoegen, waarmee men X euro/procent korting bij een volgende aankoop krijgt wanneer men de actiecode intypt? Naast dat het een mooie klantenbinder kan zijn, weet je wanneer men claimt een levering niet gehad te hebben én even later die code gebruikt bij een tweede bestelling, dat er iets niet in de haak is.

 

Minder waterdicht (niet iedereen zal de code gebruiken), maar je haalt er wellicht al wel een paar rotte appels mee uit.

Link naar reactie
  • 0

Brainstormen is prima, maar dan moet je dat wel op een realistisch niveau doen in mijn ogen :)

 

Wat wellicht een goede is, is het idee wat ik onlangs ergens hier op het forum las:

 

Kun je geen tegoedbon met een unieke code bij elke levering bijvoegen, waarmee men X euro/procent korting bij een volgende aankoop krijgt wanneer men de actiecode intypt? Naast dat het een mooie klantenbinder kan zijn, weet je wanneer men claimt een levering niet gehad te hebben én even later die code gebruikt bij een tweede bestelling, dat er iets niet in de haak is.

 

Minder waterdicht (niet iedereen zal de code gebruiken), maar je haalt er wellicht al wel een paar rotte appels mee uit.

 

Zou kunnen maar wat te denken van dat een winkelier kan zien in een simpele api of een serial geactiveerd is ja dan nee? Dit lijkt me best simpel te realiseren alleen zullen de gamemakers mee moeten werken, bij sommige een probleem, bij sommige niet.

Link naar reactie
  • 0

Waarom de spellen als niet als download aanbieden? Platforms als Steam doen dit al succesvol.

Is voor een console misschien wat lastiger (moet dan ook weer op de HD van de console komen en een Wii heeft die bijvoorbeeld niet) maar een PS3 en XBOX360 hebben een hardeschijf waar het spel dan op geïnstalleerd zou kunnen worden.

 

Verder is het probleem redelijk eenvoudig op te lossen door de spellen niet per envelop te verzenden, maar per (verzekerde) pakketdienst.

Link naar reactie
  • 0

Waarom de spellen als niet als download aanbieden? Platforms als Steam doen dit al succesvol.

Is voor een console misschien wat lastiger (moet dan ook weer op de HD van de console komen en een Wii heeft die bijvoorbeeld niet) maar een PS3 en XBOX360 hebben een hardeschijf waar het spel dan op geïnstalleerd zou kunnen worden.

 

Verder is het probleem redelijk eenvoudig op te lossen door de spellen niet per envelop te verzenden, maar per (verzekerde) pakketdienst.

 

Zoiets als Steam zou kunnen maar dan wel goedkoper want Steam is echt veel te duur met nieuwe titels. Als pakketdienst zou ook kunnen maar dan zal de marge toch echt omhoog moeten want er zijn maar 20-30 shops die games als pakket versturen en dat zijn bol.com etc dat soort winkels.

Link naar reactie
  • 0

Even mijn visie delend op dit 'vraagstuk';

 

Over een jaar of 5 zullen we meer en beter gewend zijn aan een 'pay-for-play' achtig model zoals je nu al veel ziet bij het 'on demand' verkrijgen van video's.

 

Dit zit er met software al aan te komen, je betaald voor wat je gebruikt. Rekeningrijden is eigenlijk net zo'n typisch voorbeeld. Gaming moet hier ook wel mee starten, spellen als World of Warcraft zijn heir natuurlijk al een bekend voorbeeld. Alle games onder handbereik, je betaald per minuut/dag/uur etc. etc.

 

Wat je namelijk als topicstarter aangeeft is een probleem in de logistiek, niet een probleem waar winkelier, danwel consument verantwoordelijkheid heeft. Gelukkig zijn hier prima oplossingen voor, de leveringen van DHL en UPS bevallen mij in ieder geval een stuk beter dan de ouderwetse wijze die TNT hanteert.

 

Je idee is overigens prima, maar niet de aard van de oplossing, slechts een mooie lijmpoging

Link naar reactie
  • 0

Het idee in je allereerste topic zou waarschijnlijk ook verboden zijn, daar je gaat rommelen in het spel van een andere

maatschappij die daar rechten over heeft ;) En het klinkt misschien simpel door gewoon een aparte api toe te voegen,

maar dat is niet zomaar gedaan hoor ;) Probeer inderdaad zoals hierboven gezegd een andere maatschappij voor het

verzenden van je spellen, DHL bijvoorbeeld.

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Het idee in je allereerste topic zou waarschijnlijk ook verboden zijn, daar je gaat rommelen in het spel van een andere

maatschappij die daar rechten over heeft ;) En het klinkt misschien simpel door gewoon een aparte api toe te voegen,

maar dat is niet zomaar gedaan hoor ;) Probeer inderdaad zoals hierboven gezegd een andere maatschappij voor het

verzenden van je spellen, DHL bijvoorbeeld.

 

Het punt is dat ik er niet alleen last van heb omdat ik toevallig TNT heb. Dit probleem speelt ook bij DPD, DHL enzovoorts. Ik zal eens bij een kleine game maatschappij voorleggen wat ze van het volgende vinden;

 

- Men verstuurd 100 stuks van een bepaalde titel naar leverancier

- Winkel besteld bij leverancier 50 stuks

- Elke verkoop word eerst gescand, via een online applicatie ziet men achter het serienummer een rood bolletje (nog niet geactiveerd) zodra klant serial invoerd word bolletje groen

Link naar reactie
  • 0

En waar is de consument (en haar privacy) in dit geval ? Ik zal wel gewaarschuwd moeten worden dat er communicatie plaats vindt met de leverancier...

 

Ik speel even advocaat van de duivel, privacy is in mijn geval een 'ruilmiddel' voor extra service...

 

Denk dat je het verkeerd ziet wat ik bedoel. De winkel ziet een seriecode pas op het moment dat het spel de deur uit is (dus na de scan). Men ziet geen klantinfo als men inlogt in de externe applicatie, alleen een serienummer met daarachter een groen of rood bolletje. Wel zal het product eerst gescand moeten worden zodat werknemers binnen het bedrijf niet kunnen sjoemelen omdat ze de codes vantevoren al weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.