loading
Ga naar inhoud
XiaoDi
Verberg

Hoe distributeurs te vinden?

vraag

Hoi,

 

Domme vraag misschien weer, maar hoe vind je distributeurs?

 

Kent iemand een overzichtssite?

 

Ja, ik zoek voordat ik topics plaats in Google en HL ;)

 

 

dis·tri·bu·teur (de ~ (m.), ~s)

1 persoon of onderneming die zorgt voor de distributie van goederen van producent naar consument

 

Een distributeur is een duurdere naam voor een meestal door de fabrikant of importeur aangestelde groothandel.

 

Ik kan dus gewoon groothandels zoeken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Voor welke markt? Ken je deze markt al n.a.v. bijvoorbeeld beursbezoek?

 

Weekendgroet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Mijn vraag is eigenlijk: hoe vind ik distributeurs voor mijn product.

 

Groothandels gaan toch niet lopen leuren met mijn product, en dus heb ik daar niet enorm veel aan? Of is dit wel een standaard manier, en maken ze wel reclame?

 

Door het bekijken van Dragons' Den heb ik het idee gekregen dat als je eenmaal je product bij een (internationale) distributeur (a.k.a. groothandel) hebt liggen, je het gemaakt hebt. Daarom mijn vraag.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord

Volgens mij is het tijd om op te houden met internetten en tv kijken en nu eens echt mensen te gaan spreken die er toe doen in jouw branche. Verkoop jezelf en je product. Zoek naar persoonlijke 'clicks' en gezamenlijke belangen. Lift met iemand mee om op vakbeurzen binnen te komen, als dat al een probleem is zonder KvK, anders resteren altijd nog buitenlandse en consumentenbeurzen, of ga werken in een functie die jou ontwikkelt.

 

Ik zou zeggen: ontdek nu eens echt jouw markt! Als een groothandel geen eindmarkt bewerkt, dan moet je dat ook weer zelf doen, of heb je er een slechte partner aan. Heb je al concurrenten waargenomen die een grote vernieuwings- of marketingkracht hebben? Kijk eens goed hoe ze dat georganiseerd hebben.

 

Vergeet ook niet dat productontwikkeling bijna altijd doorloopt na de input van eerste gebruikers (lead users). Misschien moet je product bijvoorbeeld wel degelijker of goedkoper uitgevoerd worden etc. Is het een professioneel of consumentenproduct? Kun je het product tenslotte niet zelf verdelen? Dat maakt de marge voor retail interessanter! Feedback is direct zonder tussenhandel, al krijg je er ook ongetwijfeld veel regelwerk bij.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

inderdaad, gewoon beginnen. Een product is pas interressant voor een grotere partij als je zelf al afnemers hebt die het product naar tevredenheid gebruiken. Achter de computer verkoop je niets bij een nieuw product. Het is alleen handig om een goede website te hebben, zodat je bij een klant snel zaken kunt laten zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Dankjullie voor jullie reacties, maar ik ben nu nog alleen maar bezig met scenarioanalyses: als ik een gepatenteerd uitontwikkeld product had, waarvan ik er al enkele geproduceerd had, wat zou mijn volgende stap dan zijn? Nu ben ik daar nog een aantal jaar van verwijderd.

 

Volgens mij is de volgende stap te weten wat de markt is. Een onderdeel daarvan is te weten welke distribiteurs er zijn. Dus herhaal ik mijn vraag nogmaals:

 

Een groothandel is een ander woord voor een distribiteur, toch? Hoe vind je deze, is de link die ik in een van mijn vorige posts gaf de beste startplaats, of kent iemand een betere? (Ik houd er altijd van uitputtende informatie te vinden.)

Dankjullie nogmaals voor jullie tips. Ze zijn wel aangekomen, en ik onderschrijf ze wel degelijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord

Een distributeur en groothandel zijn zo ongeveer hetzelfde, ze verdelen producten. Bij distributeur ligt de nadruk voor mijn gevoel op de betekenis verdeler (doorverkoper) van een specifiek product of gericht assortiment (meer marketing). Groothandel benadrukt m.i. houder van een totaalassortiment van verschillende producten en categorieën naast elkaar, maar goed.

 

Met deze theoretische benadering kom je financieel niet uit. Een markt is altijd in beweging, dus een statisch overzicht van distributeurs op internet heb je nu niks aan voor over drie jaar. Draai (bescheiden) mee in jouw branche vanaf nu luidt mijn advies.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Laat een marktonderzoek doen door een student. Geeft als opdracht dat hij een goederenstroombeeld moet maken van artikelen die nagenoeg overeenkomen met jouw artikel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Laat een marktonderzoek doen door een student. Geeft als opdracht dat hij een goederenstroombeeld moet maken van artikelen die nagenoeg overeenkomen met jouw artikel.

 

Goede tip :) Ik zie niet in waarom ik dat niet zelf zou kunnen. Ik heb het ook al een beetje gedaan, maar ik zit te hangen op de uitputtendheid. Als er 20 distributeurs / groothandels zijn, wil ik ze alle 20 vinden, en niet enkel 10.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Als er 20 distributeurs / groothandels zijn, wil ik ze alle 20 vinden, en niet enkel 10.

Probeer voorzichtig wat contacten te leggen. Als je al een paar distributeurs / groothandels gevonden hebt, zoek naar ingangen. Veel van die bedrijven hebben wel een afdeling voorlichting, PR, of marketing. Zeg dat je heel geinteresseerd bent in die bedrijfstak, je aan het orienteren bent op ondernemerschap (je hoeft het nog niet over je product te hebben), inzicht wilt krijgen in deze wereld - of soortelijke motivaties - en probeer een afspraak te maken. Ze kennen hoogstwaarschijnlijk al hun collega's en concurrenten en grote kans dat ze je tijdens dat gesprek een lijstje kunnen laten zien of aangeven waar je dat kunt vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Wat moet Xiao daar vetellen?

 

"Ik ben bezig met een uitvinding. Ik denk dat ik het over 3 jaar kan presenteren. Kunt U iets voor mij betekenen?"

 

Dat zal weinig tot stand brengen denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik vraag me af of je 20 distribiteurs zoekt om met ze in gesprek te komen of dat je ze allemaal wilt hebben om jouw producten te verdelen? Of dat je misschien op voorhand al denkt dat er onvoldoende interesse is voor jouw uitvinding en daarom zoveel mogelijk bedrijven wilt benaderen in de hoop dat een toehapt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Met het vraagteken of die distributeur wel op de juiste wijze jouw product gaat verkopen aan de winkels. En hoeveel winkels (marktdeel) ze dan bestrijken.

 

Als je uitvinder bent en geen ondernemer, kun je beter je uitvinding verkopen. Gewoon aan een producent, die gesetteld is in de markt, zodat je weer aan je volgende uitvinding kunt gaan werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Daar komt nog bij dat je geen tijdsbestek van 3 jaar kunt overzien en die periode zeker niet moet wachten om je uitvinding te gelde te maken. In die periode kan er allang alweer iets anders op de markt gekomen zijn waardoor jouw inspanningen waardeloos zijn geworden. Het is geen vlees noch vis, zeggen ze hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik vraag me af of je 20 distribiteurs zoekt om met ze in gesprek te komen of dat je ze allemaal wilt hebben om jouw producten te verdelen? Of dat je misschien op voorhand al denkt dat er onvoldoende interesse is voor jouw uitvinding en daarom zoveel mogelijk bedrijven wilt benaderen in de hoop dat een toehapt.

 

Zoals met elke keuze die je maakt, probeer je eerst voldoende informatie verzamelen en dan de beste keuze proberen te maken?

 

Misschien maar gewoon meedoen aan "Het beste idee" ;D

 

Dat zou een bijzonder slechte strategie zijn. Maar ik begin inmiddels wel interesse te hebben om misschien samen te gaan werken met een Angel Investor.

 

Als je uitvinder bent en geen ondernemer, kun je beter je uitvinding verkopen. Gewoon aan een producent, die gesetteld is in de markt, zodat je weer aan je volgende uitvinding kunt gaan werken.

 

Ik ben beide. Ik houd niet van hokjes ;) En dit is geen algemeen toepasbaar advies.

 

Daar komt nog bij dat je geen tijdsbestek van 3 jaar kunt overzien en die periode zeker niet moet wachten om je uitvinding te gelde te maken. In die periode kan er allang alweer iets anders op de markt gekomen zijn waardoor jouw inspanningen waardeloos zijn geworden. Het is geen vlees noch vis, zeggen ze hier.

 

Zie

.

 

In de acht jaar dat ik inmiddels (parttime) aan het idee werk, is er niets op de markt gekomen wat er in de verste verte op lijkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
Dankjullie voor jullie reacties, maar ik ben nu nog alleen maar bezig met scenarioanalyses: als ik een gepatenteerd uitontwikkeld product had, waarvan ik er al enkele geproduceerd had, wat zou mijn volgende stap dan zijn? Nu ben ik daar nog een aantal jaar van verwijderd.

 

 

Ik heb je topic nog eens rustig nagelezen. Als je nog steeds geen concreet product of producent hebt dan is het zoeken naar een distributeur eigenlijk een stap te ver.

 

 

Volgens mij kan je jouw tijd beter steken in de ontwikkeling en het produceren van jouw idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

[offtopic]

 

Oneens. De beste strategie is een duidelijk beeld te hebben van alle aspecten van het idee, de markt, en het bedrijf vanwaaruit je het product vermarkt. En dus tijd te besteden aan al deze elementen.

 

Ik had gehoopt dat met een investering van een halfuurtje in het starten van dit topic en het doorpluizen van de suggesties, ik een significante verbeterd begrip van de markt zou kunnen verkrijgen. Niet dus ::) (De goede eerder gegeven tips daargelaten)

 

[/offtopic]

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik ben bang dat je over 8 jaar nog geen stap verder bent Yiao. Heb je je idee al eens met iemand anders besproken? Ik ben bang dat je een onwerkelijk beeld hebt opgebouwd van jouw product. Je bent echt de eerste niet hoor. Ik ben wel eens door iemand te hulp geroepen en toen ik zijn levenswerk zag en hoorde wat hij er voor moeite en geld in had gestoken, kon je er wel bij gaan staan janken. Zijn vrouw weggelopen en berooid door het gevangen zitten in je eigen (onwerkelijke) project.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 3 leden online en 127 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké