• 0

Hoe distributeurs te vinden?

Hoi,

 

Domme vraag misschien weer, maar hoe vind je distributeurs?

 

Kent iemand een overzichtssite?

 

Ja, ik zoek voordat ik topics plaats in Google en HL ;)

 

 

dis·tri·bu·teur (de ~ (m.), ~s)

1 persoon of onderneming die zorgt voor de distributie van goederen van producent naar consument

 

Een distributeur is een duurdere naam voor een meestal door de fabrikant of importeur aangestelde groothandel.

 

Ik kan dus gewoon groothandels zoeken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe groot is je netwerk na acht jaar investeren in deze branche? Zit daar nog geen enkele distributeur of klant bij? Hoe krijg je dit al die tijd en de aanstaande jaren geinvesteerd? Waarom privé al die tijd (en middelen?) investeren? Ik deel de zorgen die geuit worden in de laatste berichten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is meestal zo dat er per merk slechts 1 of hooguit enkele distributeurs zijn per land. In elk geval in mijn branche is het zo dat elk merk door 1 distributeur in NL verdeeld wordt.

De distributeur verdeeld het product over de groothandels of winkels, afhankelijk van hun werkwijze. Ik denk dat je met 1 goede distributeur dus al een heel eind moet kunnen komen om jouw product in zo veel mogelijk winkels te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zat al op een soortgelijk bericht te wachten, P.J. ::)

 

Een terechte vrees, die ik met je deel. Ik beschouw het als een hobby die ik heb sinds ik me kan herinneren, waar ik nooit veel geld in gestoken heb. Tijd spenderen aan een hobby zie ik niet als verspilling.

 

Maar dit idee is ook werkelijk redelijk complex. Het duurde bijvoorbeeld een paar jaar voor ik van de probleemstelling naar het eerste echt redelijk realistische product kwam. Wat sindsdien een aantal radicale koersveranderingen heeft ondergaan, de laatste was een paar maanden geleden. Ondertussen moest ik kennis opdoen van een niet klein aantal verschillende disciplines. En de juiste mindset bepalen voor mezelf om aan dit "castle in the sky" project te werken (resultaat: levenlange hobby).

 

De afgelopen twee jaar heb ik geleerd hoe google SketchUp werkt. Voordien moest ik steeds de representatie van het idee in mijn hoofd houden. Dat werkte niet, waardoor het allemaal te lang duurde.

 

De afgelopen twee jaar heb ik het idee in SketchUp verder uitgewerkt en nagedacht hoe het te produceren voor de juiste prijs. Dat heb ik denk ik nu redelijk duidelijk. Nu wil ik mijn aandacht besteden aan de verschillende markten. Daarom heb ik me op HL geregistreerd.

 

Het idee heeft radicaal verschillende toepassingsmogelijkheden, en heeft dus ook radicaal verschillende markten, wereldwijd. Ik zou dus graag deze markten met elkaar willen vergelijken. Een onderdeel daarvan is het zoeken naar de distributeurs in deze markten :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Xiao. Ik maak me echt zorgen om je. Je hebt de column gelezen over die "olifanten". Ik ben bang dat jij de olifanten niet van de geiten kunt onderscheiden. En ik weet zelf maar al te goed hoe moeilijk je het in die fase kunt hebben en hoeveel valkuilen je kunt tegenkomen.

Het kan zelfs zijn dat er als geit vermomde olifanten rondzwerven.....

Link naar reactie
  • 0

Ik deel je zorgen. Daarom ga ik ook zo langzaam, en geef ik zo goed als geen geld uit...

 

Maar om de kans te krijgen in de problemen te geraken door olifanten of geiten, moet ik ze wel eerst vinden! Daarna kan ik ze een tijdje bestuderen, om te kijken of ik het aandurf om ze te gaan hoeden ...

 

Je kunt in de problemen raken door actie, niet door het verzamelen van informatie, wat ik hier doe ...

Link naar reactie
  • 0
Je kunt in de problemen raken door actie, niet door het verzamelen van informatie, wat ik hier doe ...

 

wat doe je dan met al die informatie. Je kan niet alles onthouden, opslaan of bewaren. En over een aantal jaren is al die informatie weer verouderd. Ik kom vaak genoeg een url tegen die verwijst naar een niet (meer) bestaande pagina.

 

Dan kan je weer opnieuw gaan zoeken.

Link naar reactie
  • 1

Natuurlijk loop je in deze fase niet veel risico. Achteraf kan wel blijken dat je je tijd hebt verspild. Als je met een uitvinding bezig bent die zoveel tijd in beslag neemt, omdat je ook gaat kijken hoe de markt in elkaar zit, denk ik toch echt dat je eens moet gaan proberen op een andere manier naar je uitvinding te gaan kijken. Leg de inhoud van je uitvinding/idee vast, zodat het van jou is als er nood aan de man komt. Zoek een marktleider op het gebied dat je beoogd en leg je idee voor aan dat bedrijf. Als ze er wat in zien kunnen ze een deal met je maken.

- Afkopen van het idee in één keer.

- Doorlopende vergoeding, afhankelijk van de resultaten.

- Jij blijft meewerking aan de technische uitwerking en de grote lijnen.

- Dat bedrijf doet de technische details.

- Dat bedrijf doet de marketing en de verkoop.

 

In mijn ogen zit er niet veel anders voor je op. Tenzij je twijfelt of je idee wel voldoende te beschermen is. Maar ook daar is een groter bedrijf slimmer en handiger in. Ik vermoed dat jouw idee eigenlijk bij Goegel thuishoort..... (Ik schrijf de naam verkeerd omdat ze niet meteen al op de eerste rang hoeven te zitten.Belangrijkste is dat je je idee eerst goed beschrijft en netjes laat registreren als jouw eigendom. Daarna kun je gaan onderhandelen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee hoort niet bij Goegel. Het is gewoon een fysiek product.

 

Maar het verschilt zo erg van andere producten in zowel eigenschappen als productiewijze, dat ik het bestaande bedrijven in de verschillende markten niet snel op zie nemen, als ik dat al zou willen.

 

Er zit waarschijnlijk niets anders voor mij op dan het product zelf te vermarkten, als ik dat zou willen.

 

Maar, kom op zeg, het moeilijkste heb ik al gedaan... Het vinden van een paar distributeurs gaat me ook nog wel lukken. De enige echt belangrijke informatie die ik nog moet hebben is welke markten er voor de verschillende uitvoeringen van mijn producten zijn, en welke van hen interessant zijn voor mij om te betreden.

 

Van de binnenlandse markten kan ik denk ik redelijk snel een overzicht krijgen, en dat heb ik ook al redelijk. Maar sommige toepassingen komen in het buitenland pas echt tot hun recht, en daar ken ik de markt helemaal niet.

 

Welke landen in Europa, Azie, Amerika, Oceanie, of Afrika zijn interessant? Ik heb nog niet over een manier durven nadenken om daar een antwoord op te krijgen, want dat lijkt werkelijk nog een stap te ver ...

Link naar reactie
  • 0
Er zit waarschijnlijk niets anders voor mij op dan het product zelf te vermarkten, als ik dat zou willen.

 

Maar, kom op zeg, het moeilijkste heb ik al gedaan... Het vinden van een paar distributeurs gaat me ook nog wel lukken. De enige echt belangrijke informatie die ik nog moet hebben is welke markten er voor de verschillende uitvoeringen van mijn producten zijn, en welke van hen interessant zijn voor mij om te betreden.

 

Als ik dit zo weer lees dan lijkt het alsof jouw uitvinding al in productie genomen is. maar eerder meldt je nog dat je nog wel een aantal jaren te gaan hebt. ???

 

Stop met zoeken en breng het op de markt, of licht een tipje van de sluier op. Begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden. ;D

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit zo weer lees dan lijkt het alsof jouw uitvinding al in productie genomen is. maar eerder meldt je nog dat je nog wel een aantal jaren te gaan hebt.

 

Zoals elk redelijk complex project, bestaat ook deze uit een aantal deelprojecten, waar contstant deelprojecten bij komen en af gaan. Als je middenin het deelproject zit, kun je geen schatting maken hoe lang het nog gaat duren. Ik heb dus een aantal deelprojecten waar tijd aan besteed moet worden. In totaal schat ik het op een paar jaar, waar ik vooral nog aandacht moet besteden aan de uitontwikkeling van de verschillende versies, marktonderzoek, en vermarkting. Daar switch ik dus tussen. Dit topic schaar ik onder marktonderzoek/vermarkting.

 

Als ik een duidelijk beeld heb van alle relevante aspecten, kan ik de beslissing maken of ik middelen anders dan mijn (parttime) tijd wil inzetten om het product te vermarkten.

Link naar reactie
  • 0

Een SketchUp tekening.

 

Met een beetje tijd en moeite kan ik een mooiere tekening maken, en een simpel prototype. Maar ik heb het product nog niet uitontwikkeld.

 

En ik heb nog geen patent, dus ik kan het misschien ook niet laten zien.

Misschien ben ik ook wel niet zo'n goede uitvinder ;)

 

Link naar reactie
  • 1

We dwalen een beetje af vandaar dat ik Google maar even om raad vraag.

Tenslotte is Google onze vriend. (bron Norbert ;D)

 

http://groothandel.startkabel.nl/

 

http://www.zentrada.nl/

 

http://www.webwinkelwijzer.nl/groothandels/

 

http://www.thewholesaler.co.uk/

 

http://www.wholesalegopher.com/

 

http://www.worldwidebrands.com/

 

Adressen genoeg maar belangrijker is: wat ga je ze vertellen en wat heb je ze te bieden. Nogmaals informatie die je nu opzoekt kan over 3 maanden al verouderd zijn. Om maar niet te spreken over 3 jaar.

 

(maar wellicht heb je deze websites zelf al gevonden)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

TS heeft niks aan nog meer nieuwe informatie. Hoe geniaal je ook mag zijn, je bent een eenling met beperkte kennis en middelen, maar je wilt introduceren in diverse markten en landen (werelddelen) zonder dat er ook maar iemand echt lijkt mee te kijken. Het is een persoonlijke hobby, maar het project klinkt eindeloos groot. Ik kom zo langzamerhand tot de conclusie dat dit geen haalbare kaart (=onderneming) is. Hobby's zijn er toch juist om te delen met mede-hobbyisten? Wil je op basis van Google Sketch gaan ontwikkelen? Het principe had je als één van de eerste stappen moeten kunnen patenteren. Vanaf welk moment denk je dat dit project ooit schaalbaar gaat worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Sinds ik voor het eerst over het probleem ben beginnen na te denken, ben ik er al van overtuigd dat dit geen haalbare kaart is ;) *

 

Ik heb echter de beslissing genomen er toch aan te werken, parttime, omdat ik het een waardevol idee vind. En omdat ik wil weten hoe dit te doen, voor eventuele volgende idee-en.

 

Zo is het gegroeid van een luchtkasteel in de verte, tot een redelijk uitgewerkt product. Het is mogelijk dat op een bepaald moment in de toekomst ik zoveel van het product, de markt, en de vermarkting begrijp, dat ik er van overtuigd raak dat ik het product heel makkelijk een succes kan laten worden. Dan pas zal ik het product proberen te vermarkten.

 

Tot die tijd blijf ik vragen stellen en studeren. Nu kan ik met SketchUp werken, dus gaat de productontwikkeling wat beter. Ik weet hoe ik mijn creativiteit kan stimuleren, dus de idee-en komen sneller. Projectmanagment gaat nog niet zo goed, dus daar moet ik nog aan werken. Marktonderzoek ben ik nog wat te lui voor, dus daar moet ik nog aan werken. Enzovoorts.

 

Kennis is belangrijk. Als ik een paar jaar geleden wist wat ik nu weet, had ik een paar jaar van de ontwikkeltijd af kunnen halen. En als ik nu wist wat ik over een paar jaar weet, zou ik er nog een paar jaar van af kunnen halen. Als ik er vaker mee bezig was, zou ik er nog weer een paar jaar van af kunnen halen.

 

Ik mis nog kennis, Highio, dus ik heb nog steeds behoefte aan nieuwe informatie. Bijvoorbeeld over waar je distributeurs kunt vinden ;)

 

Het product is op zich ook niet zo ingewikkeld als je bepaalde kennis hebt. Vermarkten is op zich niet zo moeilijk als je bepaalde kennis hebt. Enzovoorts. Het duurt alleen wel een tijdje voor je die kennis vergaart hebt, en weet waar je die kunt vinden.

 

* Mijn focus is dan ook constant: hoe maak ik het product / vermarketingstrategie simpeler en goedkoper.

Link naar reactie
  • 0

En helaas maakt die ambitie je nog geen ondernemer Xiao. Ik denk dat je meer lotgenoten op de eerder aangevoerde fora voor uitvinders vindt. Je bent niet in staat om voor jezelf een ondernemersdoelstelling te maken of te aanvaarden. Maar dat heeft niks met de waarde van een uitvinding of een mens te maken.

Link naar reactie
  • 0

En helaas maakt die ambitie je nog geen ondernemer Xiao. Ik denk dat je meer lotgenoten op de eerder aangevoerde fora voor uitvinders vindt. Je bent niet in staat om voor jezelf een ondernemersdoelstelling te maken of te aanvaarden. Maar dat heeft niks met de waarde van een uitvinding of een mens te maken.

 

Ik volg je even niet ...

 

Ik heb een aantal idee-en, dus ik ben uitvinder. Ik wil die idee-en vermarkten, dus ben ik ondernemer. De enige vraag is hoe goed ik als uitvinder of ondernemer ben. Ik ben slim en leergierig, ik kan beide dingen dus leren.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je én uitvinder én ondernemer bent, waarom neem je een patent of octrooiaanvraag dan niet als basis? En een KvK- inschrijving. Hiermee kun je gaan deelnemen aan het economisch verkeer, gebruikmaken van belasting- en innovatieregelingen, in het bijzonder ideeën gaan delen en partners interesseren en mogelijk ook licenties verkopen of kennis inkopen om de vinding te vermarkten. Er is weinig leukers dan hobby's die wat opleveren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.