• 0

Hoe distributeurs te vinden?

Hoi,

 

Domme vraag misschien weer, maar hoe vind je distributeurs?

 

Kent iemand een overzichtssite?

 

Ja, ik zoek voordat ik topics plaats in Google en HL ;)

 

 

dis·tri·bu·teur (de ~ (m.), ~s)

1 persoon of onderneming die zorgt voor de distributie van goederen van producent naar consument

 

Een distributeur is een duurdere naam voor een meestal door de fabrikant of importeur aangestelde groothandel.

 

Ik kan dus gewoon groothandels zoeken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Volgens mij is het tijd om op te houden met internetten en tv kijken en nu eens echt mensen te gaan spreken die er toe doen in jouw branche. Verkoop jezelf en je product. Zoek naar persoonlijke 'clicks' en gezamenlijke belangen. Lift met iemand mee om op vakbeurzen binnen te komen, als dat al een probleem is zonder KvK, anders resteren altijd nog buitenlandse en consumentenbeurzen, of ga werken in een functie die jou ontwikkelt.

 

Ik zou zeggen: ontdek nu eens echt jouw markt! Als een groothandel geen eindmarkt bewerkt, dan moet je dat ook weer zelf doen, of heb je er een slechte partner aan. Heb je al concurrenten waargenomen die een grote vernieuwings- of marketingkracht hebben? Kijk eens goed hoe ze dat georganiseerd hebben.

 

Vergeet ook niet dat productontwikkeling bijna altijd doorloopt na de input van eerste gebruikers (lead users). Misschien moet je product bijvoorbeeld wel degelijker of goedkoper uitgevoerd worden etc. Is het een professioneel of consumentenproduct? Kun je het product tenslotte niet zelf verdelen? Dat maakt de marge voor retail interessanter! Feedback is direct zonder tussenhandel, al krijg je er ook ongetwijfeld veel regelwerk bij.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Een distributeur en groothandel zijn zo ongeveer hetzelfde, ze verdelen producten. Bij distributeur ligt de nadruk voor mijn gevoel op de betekenis verdeler (doorverkoper) van een specifiek product of gericht assortiment (meer marketing). Groothandel benadrukt m.i. houder van een totaalassortiment van verschillende producten en categorieën naast elkaar, maar goed.

 

Met deze theoretische benadering kom je financieel niet uit. Een markt is altijd in beweging, dus een statisch overzicht van distributeurs op internet heb je nu niks aan voor over drie jaar. Draai (bescheiden) mee in jouw branche vanaf nu luidt mijn advies.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Beste Xiao. Ik maak me echt zorgen om je. Je hebt de column gelezen over die "olifanten". Ik ben bang dat jij de olifanten niet van de geiten kunt onderscheiden. En ik weet zelf maar al te goed hoe moeilijk je het in die fase kunt hebben en hoeveel valkuilen je kunt tegenkomen.

Het kan zelfs zijn dat er als geit vermomde olifanten rondzwerven.....

Link naar reactie
  • 1

Natuurlijk loop je in deze fase niet veel risico. Achteraf kan wel blijken dat je je tijd hebt verspild. Als je met een uitvinding bezig bent die zoveel tijd in beslag neemt, omdat je ook gaat kijken hoe de markt in elkaar zit, denk ik toch echt dat je eens moet gaan proberen op een andere manier naar je uitvinding te gaan kijken. Leg de inhoud van je uitvinding/idee vast, zodat het van jou is als er nood aan de man komt. Zoek een marktleider op het gebied dat je beoogd en leg je idee voor aan dat bedrijf. Als ze er wat in zien kunnen ze een deal met je maken.

- Afkopen van het idee in één keer.

- Doorlopende vergoeding, afhankelijk van de resultaten.

- Jij blijft meewerking aan de technische uitwerking en de grote lijnen.

- Dat bedrijf doet de technische details.

- Dat bedrijf doet de marketing en de verkoop.

 

In mijn ogen zit er niet veel anders voor je op. Tenzij je twijfelt of je idee wel voldoende te beschermen is. Maar ook daar is een groter bedrijf slimmer en handiger in. Ik vermoed dat jouw idee eigenlijk bij Goegel thuishoort..... (Ik schrijf de naam verkeerd omdat ze niet meteen al op de eerste rang hoeven te zitten.Belangrijkste is dat je je idee eerst goed beschrijft en netjes laat registreren als jouw eigendom. Daarna kun je gaan onderhandelen.

Link naar reactie
  • 1

We dwalen een beetje af vandaar dat ik Google maar even om raad vraag.

Tenslotte is Google onze vriend. (bron Norbert ;D)

 

http://groothandel.startkabel.nl/

 

http://www.zentrada.nl/

 

http://www.webwinkelwijzer.nl/groothandels/

 

http://www.thewholesaler.co.uk/

 

http://www.wholesalegopher.com/

 

http://www.worldwidebrands.com/

 

Adressen genoeg maar belangrijker is: wat ga je ze vertellen en wat heb je ze te bieden. Nogmaals informatie die je nu opzoekt kan over 3 maanden al verouderd zijn. Om maar niet te spreken over 3 jaar.

 

(maar wellicht heb je deze websites zelf al gevonden)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is eigenlijk: hoe vind ik distributeurs voor mijn product.

 

Groothandels gaan toch niet lopen leuren met mijn product, en dus heb ik daar niet enorm veel aan? Of is dit wel een standaard manier, en maken ze wel reclame?

 

Door het bekijken van Dragons' Den heb ik het idee gekregen dat als je eenmaal je product bij een (internationale) distributeur (a.k.a. groothandel) hebt liggen, je het gemaakt hebt. Daarom mijn vraag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

inderdaad, gewoon beginnen. Een product is pas interressant voor een grotere partij als je zelf al afnemers hebt die het product naar tevredenheid gebruiken. Achter de computer verkoop je niets bij een nieuw product. Het is alleen handig om een goede website te hebben, zodat je bij een klant snel zaken kunt laten zien.

Link naar reactie
  • 0

Dankjullie voor jullie reacties, maar ik ben nu nog alleen maar bezig met scenarioanalyses: als ik een gepatenteerd uitontwikkeld product had, waarvan ik er al enkele geproduceerd had, wat zou mijn volgende stap dan zijn? Nu ben ik daar nog een aantal jaar van verwijderd.

 

Volgens mij is de volgende stap te weten wat de markt is. Een onderdeel daarvan is te weten welke distribiteurs er zijn. Dus herhaal ik mijn vraag nogmaals:

 

Een groothandel is een ander woord voor een distribiteur, toch? Hoe vind je deze, is de link die ik in een van mijn vorige posts gaf de beste startplaats, of kent iemand een betere? (Ik houd er altijd van uitputtende informatie te vinden.)

Dankjullie nogmaals voor jullie tips. Ze zijn wel aangekomen, en ik onderschrijf ze wel degelijk ;)

Link naar reactie
  • 0

Laat een marktonderzoek doen door een student. Geeft als opdracht dat hij een goederenstroombeeld moet maken van artikelen die nagenoeg overeenkomen met jouw artikel.

 

Goede tip :) Ik zie niet in waarom ik dat niet zelf zou kunnen. Ik heb het ook al een beetje gedaan, maar ik zit te hangen op de uitputtendheid. Als er 20 distributeurs / groothandels zijn, wil ik ze alle 20 vinden, en niet enkel 10.

Link naar reactie
  • 0

Als er 20 distributeurs / groothandels zijn, wil ik ze alle 20 vinden, en niet enkel 10.

Probeer voorzichtig wat contacten te leggen. Als je al een paar distributeurs / groothandels gevonden hebt, zoek naar ingangen. Veel van die bedrijven hebben wel een afdeling voorlichting, PR, of marketing. Zeg dat je heel geinteresseerd bent in die bedrijfstak, je aan het orienteren bent op ondernemerschap (je hoeft het nog niet over je product te hebben), inzicht wilt krijgen in deze wereld - of soortelijke motivaties - en probeer een afspraak te maken. Ze kennen hoogstwaarschijnlijk al hun collega's en concurrenten en grote kans dat ze je tijdens dat gesprek een lijstje kunnen laten zien of aangeven waar je dat kunt vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of je 20 distribiteurs zoekt om met ze in gesprek te komen of dat je ze allemaal wilt hebben om jouw producten te verdelen? Of dat je misschien op voorhand al denkt dat er onvoldoende interesse is voor jouw uitvinding en daarom zoveel mogelijk bedrijven wilt benaderen in de hoop dat een toehapt.

Link naar reactie
  • 0

Met het vraagteken of die distributeur wel op de juiste wijze jouw product gaat verkopen aan de winkels. En hoeveel winkels (marktdeel) ze dan bestrijken.

 

Als je uitvinder bent en geen ondernemer, kun je beter je uitvinding verkopen. Gewoon aan een producent, die gesetteld is in de markt, zodat je weer aan je volgende uitvinding kunt gaan werken.

Link naar reactie
  • 0

Daar komt nog bij dat je geen tijdsbestek van 3 jaar kunt overzien en die periode zeker niet moet wachten om je uitvinding te gelde te maken. In die periode kan er allang alweer iets anders op de markt gekomen zijn waardoor jouw inspanningen waardeloos zijn geworden. Het is geen vlees noch vis, zeggen ze hier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.