• 0

Gmbh met meerdere mensen

Ik wil graag met meerdere mensen ,onroerendgoed gaan kopen in duitsland,

Nu wil ik graag advies ,wat de beste constructie is,we willen iets kopen met 3 mensen maar het moet wel onder 1 gmbh,

nu weet ik dat je niet met drie mensen 1 gmbh kunt kopen,hoe kan ik dit het beste doen zodat je alle drie gelijke veel,

zeggenschap hebt.allemaal 33,3%

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joost

 

Ik dacht dat ik ergens had gelezen ,dat je een bv maar op 1 naam kan zetten

Daarom ging ik er van uit dat dit het zelfde is bij een GMBH

Maar jij hebt misschien wel een oplossing voor mij,hoe ik dit het beste kan aanpakken.om met 3 personen onroerend goed te kopen.

Dit is allemaal nieuw voor mij,en ik hoor graag goed advies van jou,waar ik mee verder kan.

 

Groeten Rene Fruitema

Link naar reactie
  • 0

dag René

 

Je kunt een GmbH gewoon met meerdere aandeelhouders starten en dan zaken gaan doen.

Mijn kennis van het Duitse recht is niet zodanig dat ik daar verder advies in kan geven :(

 

Er zijn echter wel instanties die in het grensgebied adviseren. Bijv: http://www.internationaalondernemen.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=1443

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rene,

 

ik heb zelf ook een GmbH met twee personen in Duitsland. Is geen probleem.

 

Je legt met je vennoten vast wie wat inlegd en wat ieder daarvoor terug krijgt. Dit, en andere belangrijke afspraken, leg je vast in de statuten. Vervolgens ga je na een bank en zet je al het inleggeld ("Stammkapital" ) op een speciale GmbH rekening.

 

Vervolgens ga je na een Duitse notaris met de statuten en het bewijs van betalen van de bank en laat je alles notarieel vast leggen. Dan duurt het nog een paar dagen voor de aanmelding rond is, en vervolgens kunnen jullie in naam van de GmbH vastgoed kopen.

 

Succes!

 

Henrico

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.