Een aantal jaar geleden heb ik een webhosting pakket aangevraagd bij een hostingbedrijf, alles ging prima totdat ze werden overgenomen door een andere partij, waardoor de kwaliteit achteruit ging (zo werd de server waarop mijn website stond gehacked en kon ik na herhaaldelijk verzoek om het op te lossen ook niet meer inloggen) en de administratie een grote rommel werd, zo heb ik nooit meer een factuur ontvangen (die ze schijnbaar per email verstuurd zouden hebben) en ontving ik ineens een incasso van een gerechtsdeurwaarders op de mat, nu wordt er geeist dat ik binnen 8 dagen de facturen van de afgelopen 2 jaar betaal + incasso kosten. echter heb ik in 2007 al alle overeenkomsten schriftelijk opgezegd zoals gesteld werd in de Algemene Voorwaarden op het moment van afsluiten.
ik heb uitraard dus een brief naar het incassobureau gestuurd waarin ik het verhaal uitleg en dat ik niet bereid ben te betalen voor iets wat opgezegd is. Enkele dagen later ontving ik een brief terug waarin zij zeggen dat ze zich aan de incasso opdracht houden omdat je per e-mail moet opzeggen via hun Algemene Voorwaarden die nu op hun website staan. Gister ontving ik een brief waarin ze mij nog 5 dagen geven de factuur te betalen en anders gaan ze over tot de gerechtelijke procedure.
Nu heb ik ook niet stilgezeten en ik weet zeker dat ik geleik heb dus ik ben eens gaan speuren en heb via Archive.org hun oude website en Algemene voorwaarden opgezocht waarin zij stellen:
4.4 Een Overeenkomst wordt na afloop van de in de Overeenkomst overeengekomen periode, steeds stilzwijgend verlengd voor een periode van één (1) jaar, tenzij één van beide partijen de overeenkomst tenminste één maand voor het verstrijken van de overeengekomen periode per brief opzegt.
hieruit blijkt dat ik wel degelijk juist heb gehandeld. Ze stellen wel dat ze de Algemene voorwaarden altijd te mogen wijzigen maar klanten per e-mail op de hoogte te stellen:
2.3 [bedrijf] behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden ten allen tijde te wijzigen. Wijzigingen worden elektronisch (per e-mail) bekend gemaakt aan Klant en treden 1 maand na de bekend making in werken indien anders vermeld. Indien Klant niet akkoord gaat met de wijzigingen, behoud [bedrijf] zich het recht voor de Diensten per ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden te beëindigen, zonder enige teruggaaf van abonnementsgelden.
Het is voor mij een princiepe kwestie dat ze van de 3 overeenkomsen die ik op dezelfde wijze heb opgezegd er 2 wel accepteren en 1 nu achteraf niet. ik lees ook op verschillende forums dat ik niet de enige ben met deze klachten, maar ik heb vrij weinig zin om straks een halve dag kwijt te zijn aan een een procedure.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
laurensxl
laurensxl
Een aantal jaar geleden heb ik een webhosting pakket aangevraagd bij een hostingbedrijf, alles ging prima totdat ze werden overgenomen door een andere partij, waardoor de kwaliteit achteruit ging (zo werd de server waarop mijn website stond gehacked en kon ik na herhaaldelijk verzoek om het op te lossen ook niet meer inloggen) en de administratie een grote rommel werd, zo heb ik nooit meer een factuur ontvangen (die ze schijnbaar per email verstuurd zouden hebben) en ontving ik ineens een incasso van een gerechtsdeurwaarders op de mat, nu wordt er geeist dat ik binnen 8 dagen de facturen van de afgelopen 2 jaar betaal + incasso kosten. echter heb ik in 2007 al alle overeenkomsten schriftelijk opgezegd zoals gesteld werd in de Algemene Voorwaarden op het moment van afsluiten.
ik heb uitraard dus een brief naar het incassobureau gestuurd waarin ik het verhaal uitleg en dat ik niet bereid ben te betalen voor iets wat opgezegd is. Enkele dagen later ontving ik een brief terug waarin zij zeggen dat ze zich aan de incasso opdracht houden omdat je per e-mail moet opzeggen via hun Algemene Voorwaarden die nu op hun website staan. Gister ontving ik een brief waarin ze mij nog 5 dagen geven de factuur te betalen en anders gaan ze over tot de gerechtelijke procedure.
Nu heb ik ook niet stilgezeten en ik weet zeker dat ik geleik heb dus ik ben eens gaan speuren en heb via Archive.org hun oude website en Algemene voorwaarden opgezocht waarin zij stellen:
4.4 Een Overeenkomst wordt na afloop van de in de Overeenkomst overeengekomen periode, steeds stilzwijgend verlengd voor een periode van één (1) jaar, tenzij één van beide partijen de overeenkomst tenminste één maand voor het verstrijken van de overeengekomen periode per brief opzegt.
hieruit blijkt dat ik wel degelijk juist heb gehandeld. Ze stellen wel dat ze de Algemene voorwaarden altijd te mogen wijzigen maar klanten per e-mail op de hoogte te stellen:
2.3 [bedrijf] behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden ten allen tijde te wijzigen. Wijzigingen worden elektronisch (per e-mail) bekend gemaakt aan Klant en treden 1 maand na de bekend making in werken indien anders vermeld. Indien Klant niet akkoord gaat met de wijzigingen, behoud [bedrijf] zich het recht voor de Diensten per ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden te beëindigen, zonder enige teruggaaf van abonnementsgelden.
Het is voor mij een princiepe kwestie dat ze van de 3 overeenkomsen die ik op dezelfde wijze heb opgezegd er 2 wel accepteren en 1 nu achteraf niet. ik lees ook op verschillende forums dat ik niet de enige ben met deze klachten, maar ik heb vrij weinig zin om straks een halve dag kwijt te zijn aan een een procedure.
Wat vinden jullie dat ik het beste kan doen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27860-gerechtelijke-procedure-hoe-aan-te-pakken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag