• 0

Gerechtelijke procedure: hoe aan te pakken

Een aantal jaar geleden heb ik een webhosting pakket aangevraagd bij een hostingbedrijf, alles ging prima totdat ze werden overgenomen door een andere partij, waardoor de kwaliteit achteruit ging (zo werd de server waarop mijn website stond gehacked en kon ik na herhaaldelijk verzoek om het op te lossen ook niet meer inloggen) en de administratie een grote rommel werd, zo heb ik nooit meer een factuur ontvangen (die ze schijnbaar per email verstuurd zouden hebben) en ontving ik ineens een incasso van een gerechtsdeurwaarders op de mat, nu wordt er geeist dat ik binnen 8 dagen de facturen van de afgelopen 2 jaar betaal + incasso kosten. echter heb ik in 2007 al alle overeenkomsten schriftelijk opgezegd zoals gesteld werd in de Algemene Voorwaarden op het moment van afsluiten.

 

ik heb uitraard dus een brief naar het incassobureau gestuurd waarin ik het verhaal uitleg en dat ik niet bereid ben te betalen voor iets wat opgezegd is. Enkele dagen later ontving ik een brief terug waarin zij zeggen dat ze zich aan de incasso opdracht houden omdat je per e-mail moet opzeggen via hun Algemene Voorwaarden die nu op hun website staan. Gister ontving ik een brief waarin ze mij nog 5 dagen geven de factuur te betalen en anders gaan ze over tot de gerechtelijke procedure.

 

Nu heb ik ook niet stilgezeten en ik weet zeker dat ik geleik heb dus ik ben eens gaan speuren en heb via Archive.org hun oude website en Algemene voorwaarden opgezocht waarin zij stellen:

 

4.4 Een Overeenkomst wordt na afloop van de in de Overeenkomst overeengekomen periode, steeds stilzwijgend verlengd voor een periode van één (1) jaar, tenzij één van beide partijen de overeenkomst tenminste één maand voor het verstrijken van de overeengekomen periode per brief opzegt.

 

hieruit blijkt dat ik wel degelijk juist heb gehandeld. Ze stellen wel dat ze de Algemene voorwaarden altijd te mogen wijzigen maar klanten per e-mail op de hoogte te stellen:

 

2.3 [bedrijf] behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden ten allen tijde te wijzigen. Wijzigingen worden elektronisch (per e-mail) bekend gemaakt aan Klant en treden 1 maand na de bekend making in werken indien anders vermeld. Indien Klant niet akkoord gaat met de wijzigingen, behoud [bedrijf] zich het recht voor de Diensten per ingang van de nieuwe Algemene Voorwaarden te beëindigen, zonder enige teruggaaf van abonnementsgelden.

 

Het is voor mij een princiepe kwestie dat ze van de 3 overeenkomsen die ik op dezelfde wijze heb opgezegd er 2 wel accepteren en 1 nu achteraf niet. ik lees ook op verschillende forums dat ik niet de enige ben met deze klachten, maar ik heb vrij weinig zin om straks een halve dag kwijt te zijn aan een een procedure.

 

Wat vinden jullie dat ik het beste kan doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

echter heb ik in 2007 al alle overeenkomsten schriftelijk opgezegd zoals gesteld werd in de Algemene Voorwaarden op het moment van afsluiten.

 

hebben ze de brieven ontvangen?

 

Ik neem aan van wel! ik was in de veronderstelling dat alles opgezegd was omdat ik ook geen facturen meer ontving, maar het is niet aangetekend opgestuurd als je dat bedoeld!

Ook geeft het incassobureau aan dat ik wel schriftelijk opgezegd kan hebben maar dit niet de juiste wijze van opzeggen is, dus ik neem aan dat die brief ontvangen is!!

Link naar reactie
  • 0

In het verleden heb ik ook zo'n aanvaring gehad met xxxx,yyyy en zzzz over het opzeggen van een contract. Ik kon wel echter aantonen dat brieven verzonden waren omdat ik alles aangetekend doe en bij dit soort zaken altijd aan dossier-opbouw doe.

 

In het kort kwam het er op neer dat iedere keer bij de overname de algemene voorwaarden veranderd waren en dat die per mail waren verzonden. Het origine contract was gewoon nog via een dealer getekend waarbij schriftelijke algemene voorwaarden mee geleverd waren.

 

Ik heb altijd aan die voorwaarden gerefereerd omdat daarin stond dat ze wijzigingen schriftelijk moesten melden. Uiteindelijk is het nooit tot een procedure gekomen omdat de zaak vanzelf dood gebloed is. Ze hebben mij ook nooit laten weten dat ze zouden stoppen met invordering.

 

Probeer in ieder geval wel een reactie te ontlokken dat ze die brieven ontvangen hebben, gewoon door in je brieven hiernaar te verwijzen. Heb je de kopieën van de opzeg brieven nog?

 

Het is wel vreemd dat ze nu het abonnement van 2008 en 2009 willen incasseren. Ik ga er van uit dat het over die jaren gaat.

 

Kijk wel wat voor risico je loopt op hoge kosten om je gelijk te halen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

In het verleden heb ik ook zo'n aanvaring gehad met xxxx,yyyy en zzzz over het opzeggen van een contract. Ik kon wel echter aantonen dat brieven verzonden waren omdat ik alles aangetekend doe en bij dit soort zaken altijd aan dossier-opbouw doe.

 

In het kort kwam het er op neer dat iedere keer bij de overname de algemene voorwaarden veranderd waren en dat die per mail waren verzonden. Het origine contract was gewoon nog via een dealer getekend waarbij schriftelijke algemene voorwaarden mee geleverd waren.

 

Ik heb altijd aan die voorwaarden gerefereerd omdat daarin stond dat ze wijzigingen schriftelijk moesten melden. Uiteindelijk is het nooit tot een procedure gekomen omdat de zaak vanzelf dood gebloed is. Ze hebben mij ook nooit laten weten dat ze zouden stoppen met invordering.

 

Probeer in ieder geval wel een reactie te ontlokken dat ze die brieven ontvangen hebben, gewoon door in je brieven hiernaar te verwijzen. Heb je de kopieën van de opzeg brieven nog?

 

Het is wel vreemd dat ze nu het abonnement van 2008 en 2009 willen incasseren. Ik ga er van uit dat het over die jaren gaat.

 

Kijk wel wat voor risico je loopt op hoge kosten om je gelijk te halen.

 

 

 

Ik heb zelfs een kopie van de opzegging meegestuurd aan het incassobureau. en ik neem aan dat als ik in het geleik wordt gesteld dat de kosten dan voor de andere partij zijn, misschien is het een voordeel dat ik deze overeenkomst indertijd als particulier aangegaan ben waardoor ik eventueel nog gebruik kan maken van mijn rechtsbijstand.

Link naar reactie
  • 0

Heb je na de opzegging nog gebruik gemaakt van hun diensten? Hebben zij jouw pakket ook gedeactiveerd?

 

Vraag ze eens om aan te tonen dat ze de diensten daadwerkelijk geleverd hebben. Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt, maar kon toen aantonen aan de hand van server-logs dat hun diensten niet meer gebruikt werden. Hun incasso verhaal werd toen gelijk een stuk moeilijker en hoefde uiteindelijk niet te betalen. (dit was wel in Spanje, dus ik weet niet of dat dat in NL ook zo gaat)

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Heb je na de opzegging nog gebruik gemaakt van hun diensten? Hebben zij jouw pakket ook gedeactiveerd?

 

Vraag ze eens om aan te tonen dat ze de diensten daadwerkelijk geleverd hebben. Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt, maar kon toen aantonen aan de hand van server-logs dat hun diensten niet meer gebruikt werden. Hun incasso verhaal werd toen gelijk een stuk moeilijker en hoefde uiteindelijk niet te betalen. (dit was wel in Spanje, dus ik weet niet of dat dat in NL ook zo gaat)

 

Ik kan uberhaupt al zeker 3 jaar geen gebruik meer maken van hun diensten, simpelweg omdat ik door een hack op hun server niet meer kan inloggen! heb ook verschillende keren gevraagd dit te repareren maar reactie bleef uit! vandaar dat ik opgezegd heb.

 

 

Link naar reactie
  • 0

nou... dat is in mijn ogen genoeg reden om dan niet te betalen. Ik zou als ik jou was een dosier maken met alle emails en brieven die je aan hun hebt verzonden. en ten tweede je serverlogs waarmee je kan aantonen dat de betreffende sites vanaf de opzegdatum op een andere server staan.

 

Als het een beetje serieus bedrijf is dan zal dat wel voldoende zijn om ze te laten inzien dat ze zich "vergist" hebben.

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.