• 0

Kosten dwangbevel inz. KVK vergoeding.

Ik ben in gebreke gebleven mbt betaling van de jaarl. KVK-bedrage: € 46.35

 

Via een deurwaarder kreeg ik 1 of meerdere aanmaningen, verhoogd met 6 euro aanmaningskosten

Ik heb dus 52.35 betaald.

 

Maar mijn betaling heeft het dwangbevel gekruisd:

hoofdsom dwangbevel is dan opeens 63.35 (dat is 52.35 PLUS € 11 kosten dwangbevel)

Incassokosten € 6.95

Kosten van dit exploot € 84.63

 

De deurwaarder verlangt dus van mij dat ik nog even € 102 extra betaal.

 

Een aanmaningsvergoeding, kosten incassokosten....lijkt mij dubbel

Net zoals kosten van dit exploot en kosten dwangbevel.

 

Is overigens nooit persoonlijk afgeleverd door de deurwaarder, maar gewoon per post.

 

Lijkt mij allemaal niet in de haak.

Nu denk ik echter dat KVK-bijdragen ook onder de belastingwet vallen en dat hier weer andere regels (zoals bijv. Voorwerk II) voor gelden.

 

Heeft iemand enig idee?

Ik ga dit overigens niet betalen. Als de deurwaarder vindt dat-ie er recht op heeft, gaat ie dat maar aannemiljk maken voor de rechtbank.

 

Maar wil graag weten of iemand enig idee heeft of deze kosten terecht zijn indien KVK bijdragen onder de belastingwet vallen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

De kvk is eerder een belangenorganisatie dan een belastinginstituut.

 

Ik vind alle kosten nogal meevallen. Incassokosten en aanmaningskosten zijn 2 verschillende dingen.

 

Aanmaningskosten komen door de aanmaning (administratiekosten etc)

Incassokosten komen door de incasso die volgde nadat je de aanmaning naast je neer hebt gelegd.

 

Vergeet niet dat je bij niet betalen nog heel veel meer gaat betalen, zoals extra rente, rechtbankkosten etc.

 

Je blijft dan niet meer onder de 500 euro vrees ik. En ik kan je nu al vertellen dat het incassobureau wint. Want wat is jouw geldige reden om niet te betalen?

Link naar reactie
  • 0

@ Jaspen Coolen: Heb je wel goed gelezen? De ts stelt dat het een kruisbetaling betreft. Een kruisbetaling betekent dat de betaling al is voldaan voordat de schriftelijke kennisgeving aanwezig was. In zo'n geval is het gebruikelijk dat er geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Natuurlijk probeert die aasgier er nog wat extra's uit te slepen. Maar de ts moet gewoon de poot stijf houden. Hij heeft aan zijn verplichting voldaan.

Link naar reactie
  • 0

K.v.K. is een organisatie die in Nederland boven de wet geplaatst is.

KvK hoeft in nederland niet naar de kantonrechter te stappen om een vordering af te dwingen zoals een normaal bedrijf moet doen.

 

KvK slaat de stap kantonrechter gewoon direct over en heeft direct een gerechtelijke titel tegen je om beslag te kunnen leggen.

 

Als je dat dus niet betaald wordt er gewoon direct beslag gelegd op je inboedel/inkomsten of wat dan ook.

Rechter komt hier verder niet aan te pas.

Link naar reactie
  • 0

nav. de reaktie van Vossie, ben ik even verder gaan googlen:

Het is inderdaad zo dat de KVK invorderingsmaatregelen zonder tussenkomst vaneen rechtbank kan plaatsvinden:

 

http://rechtenforum.nl/forum... (vreemd: de link is goed, maar geeft via HL geen posting ????) <--mod-edit: opgelost

 

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=36&t=83474

 

Ben geschrokken van hetgeen ik daar gelezen heb. Heb ook een lijstje gevonden van deurwaarderstarieven die volgens wettelijke regels gehanteerd moeten worden: http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinformatie/Dossiers/Btag/btag_tarieven_2010__op_website__niet_intranet_.pdf

 

Ik ga dus geen dagvaarding afwachten want die wordt dus niet uitgevaardigd. Er wordt gewoon beslaggelegd als ik niet betaal. En de kosten zijn niet mals, zie eerste 2 reakties.

 

ik zal volgend jaar beter opletten!

 

[mod-edit:url tags om de bovenste niet werkende link geplaatst]

Link naar reactie
  • 0

De deurwaarder verlangt dus van mij dat ik nog even € 102 extra betaal.

Heb je na ontvangst van het dwangbevel nog contact gehad met de KvK of het incassoburo over het feit dat de betaling en het dwangbevel elkaar hebben gekruist? Ik weet niet of in deze omgeving ook het woord "coulance" bestaat, maar dat weet je met één telefoontje. Wie niet waagt ...

Link naar reactie
  • 0

De KvK is een overheidsinstantie die zelf een dwangbevel kan uitvaardigen (net zoals het cjib, waterschappen etc). Als de deurwaarder het ambtelijk stuk op dezelfde dag achterlaat waarop jouw betaling heeft plaatsgevonden dan heb je pech. Als je VOOR uitvaardiging dwangbevel hebt betaald dan kan je misschien nog bezwaar maken tegen de tenuitvoerlegging van het dwangbevel (niet de vordering!). Voorts komt de deurwaarder altijd langs en zal het stuk nooit per post verzenden. Hij heeft het dus persoonlijk bij jouw thuis achtergelaten, omdat hij daar niemand aantrof. Waarschijnlijk is het stuk achtergelaten in een envelop met een teks zoals AMBTELIJK STUK erop?

 

Het slimste is is dat je nu het bedrag betaald zodat er geen kostenverhogende maatregelen worden getroffen. Stel dat je gelijk krijgt na het indienen van je bezwaarschrift, dan zullen de kosten die jij hebt betaald teruggestort worden.

Knowledge speaks, but wisdom listens

Link naar reactie
  • 0

KvK is inderdaad een log instituut wat eigenlijk alleen maar registraties doet. Lijkt mij dat als er geen wijzigingen zijn dat de jaarlijkse kosten ook niet zo hoog hoeven te zijn.

 

Dus maak ik zelf ook nooit haast met de betaling hun kant op. ;D

 

factuur binnen op 29-01-2010

betalen voor 12-03-2010

herinnering op 7-4-2010 betalen binnen 14 dagen

betaling op 21-04-2010

 

Op het moment van ontvangst herinnering agendeer ik de betaling in internet betalen op de laatste dag van de termijn :)

maar als je al een aanmaning met kosten hebt ontvangen dan ben je eigenlijk gewoon te laat. 6 euro valt dan nog wel mee. en als je dan nog langer wacht roep je het wel over jezelf af.

 

de kosten staan ook niet in verhouding tot de wat je moet betalen als eenmanszaak. Dus probeer die dan altijd te vermijden.

 

als je echt niet kan betalen neem dan contact op voor een regeling. vaak staat men daar wel voor open zeker als je afspraken maakt en die nakomt.

 

Ik zou niet te veel bakkeleien over die kosten. je gaat er tijd in steken die je eigenlijk gewoon in moeten zetten waarvoor je ondernemer geworden bent. (geld verdienen)

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Dus maak ik zelf ook nooit haast met de betaling hun kant op. ;D

 

factuur binnen op 29-01-2010

betalen voor 12-03-2010

herinnering op 7-4-2010 betalen binnen 14 dagen

betaling op 21-04-2010

 

Op het moment van ontvangst herinnering agendeer ik de betaling in internet betalen op de laatste dag van de termijn :)

 

En als we dat nou allemaal gaan doen gaat de jaarlijkse bijdrage vanzelf flink omhoog...

Link naar reactie
  • 0
En als we dat nou allemaal gaan doen gaat de jaarlijkse bijdrage vanzelf flink omhoog...

 

Uiteraard heb je daar gelijk in maar zie het maar als een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid ;D

 

De KVK is eigenlijk niets meer dan de burgerlijke stand voor bedrijven. Daarnaast is er geen concurrentie dus is er ook geen prikkel om efficiënter of goedkoper te werken. Het is mij een raadsel waarom ik jaarlijks 100 euro moet betalen voor iets wat nooit gewijzigd wordt.

 

Maak de jaarlijkse bijdrage lager of schaf hem af en laat gewoon betalen voor als er wijzigingen zijn.

Link naar reactie
  • 0

goed idee

 

 

nederland is de laatste jaren in alles log gewesst, behalve in het bouwen van meer rijzigegebouwen, pc's die na eenjar weerafgeschaft moeten (overigens ook in bedrijven) en ondertussen hebben we voedselbanken in Nederland.

 

Er gaat dus echt iets fout , tevens met die incasso en deurwaarders,.

 

Coulance indeed zou van Nederland een heel wat zonniger land maken en tijd OM daar eens aan te werken!!!!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.