• 0

wat gebeurt er met de handelswaar na stoppen eenmanszaak?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een eenmanszaak (webshop) dit loopt helaas al geruime tijd niet zoals ik het zo willen. Vandaar ook mijn vraag. De eenmanszaak heeft een krediet lopen bij de bank. Ik weet dat ik hier prive verantwoordelijk voor ben na het stoppen van de zaak. Nu heb ik thuis dus ook een kleine voorraad met handelswaar. Wat gebeurt hier mee? Wordt dit prive bezit of wat anders. Ik hoop dat iemand mee hier antwoord op kan geven. Alvast hartelijk dank. Gr Bianca

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag Bianca

 

Dat wordt inderdaad privé bezit. Let er ook op dat je de BTW die je op de inkopen teruggevraagd hebt van de fiscus wellicht weer af moet dragen aan ze als je de voorraad niet verkoopt.

 

Ga ook even na of de bank een pandrecht heeft op jouw voorraad. Zij zouden dat kunnen uitwinnen en jouw voorraad verkopen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Het ligt eraan. Je kan ervoor kiezen om alles ineens tegen de actuele waarde te onttrekken naar privé, maar je kan er ook een "langlopende liquidatie" van maken. Hierbij blijft de voorraad ondernemingsvermogen totdat je deze verkocht hebt. Het eerste is administratief een stuk eenvoudiger qua uitvoering.

 

Pandrecht bank: als ik bank was en nog veel te vorderen had van een natuurlijk persoon, dan zou ik eerst die zaken uitwinnen waarmee ik het snelst het grootste deel van de vordering kan incasseren.

 

Misschien kan je je handelsvoorraad tegen een afbraakprijs aanbieden aan een andere aanbieder. Dan ben je er tenminste vanaf en heb je ook geen BTW-probleem.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.