• 0

Wat te doen met kleine kas / pinbetallingsbonnetjes?

Een simpele en praktische tip voor (een deel van) je administratie...

Net als velen ben ik er zeker niet dol op, maar iedere ondernemer moet nu eenmaal

z’n administratie (laten) bijhouden

 

Wat te doen met kleine kas / pinbetallingsbonnetjes?

 

Stap 1 - Koop een liaspen (je kent ze wel zo’n lange spijker op een voetje)

Stap 2 - Prik iedere keer na ontvangst van zo’n papieren bonnetje, of het legen van je

portemonnaie ze op z’n kop (onderkant bon boven) op de pen

Stap 3 - Per week, maand, kwartaal, of iedere keer wanneer je je administratie

(Bijvoorbeeld voor de BTW ) bijwerkt, neem je de automatisch op datum

gesorteerde stapel bonnetjes van de pen en verwerk je ze in je administratie.

 

Resultaat: tijdwinst en gemak =)

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk ben ik zo'n fan van een spijker (liaspen). De bonnetjes worden nooit netjes op dat ding geprikt met als gevolg dat de spijker door de totaal- of btwbedragen wordt geprikt. En ik dus weer alles kan gaan uitrekenen.

 

Bij ons is gewoon een klein bonnetjesbakje!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een klein ScanSnap scannertje en scan al m'n bonnetjes in bewaar ze in Evernote (www.Evernote.com). Kan je ze nooit meer kwijt raken en zijn makkelijk vindbaar doordat Evernote de teksten in je bonnetjes ook doorzoekt.

Echt een aanrader!

"Hania Vastgoedonderhoud zorgt voor zorgeloos onderhoud voor vastgoedbeheerders in de profit en non-profit sector. Vertrouwen en ondersteuning zijn de speerpunten van ons bedrijf. Een goed 4 seizoenen werkklimaat is belangrijk voor onze werknemers waardoor kwaliteit van de uitvoering en continu

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn die kleine bonnetjes toch niet aftrekbaar voor BTW als ze niet tenaamgesteld zijn?

 

Let er ook op dat de bonnetjes thermisch zijn en dus gevoelig voor warmte en vrij snel na verloop van tijd vervagen...

Zodoende maak ik altijd een kopie; BTW nota en pinbonnetje eraan nieten en vervolgens in de inkoopklapper.

Link naar reactie
  • 0

Ook al is het een paar maanden oude post, het is echt verstandig om als toonbank winkelier dit bijvoorbeeld te doen.

De meeste PIN automaten geven tegnwoordig een 2-tal bonnetjes uit, één voor de klant, één (copie, na druk op de knop) voor de klant. BEWAAR DEZE !

 

Je maakt het namelijk mee, dat tijdens de PIN transactie er wel eens iets misgaat, een storing optreedt ! Je krijgt die transactie alleen maar vergoed wanneer je dus je copie PIN bon kunt overleggen.

 

Na 24 uur (ik hield altijd 48 uur aan, 2 dagen) kun je ze gerust weggooien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.