• 0

Buitenlandse print op de verpakking, is dit een nadeel ?

Hallo allemaal,

 

Momenteel ben ik me eigen aan het oriënteren. Ik ben van plan om welness producten te importeren vanuit een EU land. Het bedrijf verkoopt welness producten zoals massageolie, zeezout etc allemaal ecologisch en biologsich en ze zijn ook in het bezit van certificaten die aantoont dat de producten biologsich en ecologisch zijn.

 

De producten worden daar al verkocht in de winkels maar nu maak ik me een beetje "zorgen" om de labels op de doosjes en flesjes deze zijn allemaal niet in het Nederlands. Heeft dit volgens jullie een grote nadeel als je het product gaat verkopen ? ik zit hier al een paar dagen over te piekeren of dit in mijn nadeel is.

 

Graag hoor ik jullie mening,

 

Devtoq

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
Zal dit dus een probleem opleveren bij het verkopen van de producten ?

 

Ja dat denk ik wel, ik denk dat er maar weinig mensen iets kopen als ze niet kunnen lezen wat er op de verpakking staat. (of het moet natuurlijk gaan over iets wat ze al eerder gekocht of gebruikt hebben).

 

ps in mijn eerste antwoord had ik je vraag verkeerd begrepen,

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

ik heb even gezocht maar kon zo gauw niets vinden maar volgens mij ben je bij consumentenproducten op grond van de warenwet ook verplicht een Nederlandse beschrijving mee te leveren. Zeker als het om verzorgingsproducten gaat die op de huid gebruikt worden. ik zal morgen nog eens kijken maar ik weet vrij zeker dat er een dergelijk voorschrift bestaat.

Link naar reactie
  • 0

Ik zat zelf ook aan stickers te denken en dan nog een foldertje bijdoen ter informatie. Alleen weet ik niet of het consumenten te erg afschrikt als het in een andere taal staat en dat ik dan op de achterkant een sticker opplak met gebruiksinformatie en ingrediënten etc.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Groeten,

 

Devtoq

Link naar reactie
  • 0

ik heb even gezocht maar kon zo gauw niets vinden maar volgens mij ben je bij consumentenproducten op grond van de warenwet ook verplicht een Nederlandse beschrijving mee te leveren. Zeker als het om verzorgingsproducten gaat die op de huid gebruikt worden. ik zal morgen nog eens kijken maar ik weet vrij zeker dat er een dergelijk voorschrift bestaat.

 

Heb je hier nog naar gekeken? Want ik meen me hetzelfde te herinneren

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

ik heb net nog even gezocht, maar niet een heel duidelijke richtlijn gevonden. Wel op de site van de nieuwe Voedsel en warenautoroteit (nVWA) informatie gevonden over producten die onder hun toezicht vallen:

http://www.vwa.nl/onderwerpen/producten-non-food

 

een van de productgroepen is cosmetica en ik kan me zomaar voorstellen dat wellness producten al snel in die categorie vallen.

 

Verder nog wat informatie gevonden over productveiligheid en dat je ook als producent van het product kan worden aangemerkt (en dus verantwoordelijk bent voor de kwaliteit en veiligheid) als je het product importeert van buiten de EU

 

Wellicht toch handig de site van de nVWA wat uitgebreidder te bekijken voor mogelijke producteisen

Link naar reactie
  • 0

Thanx. Bedoelde het meer als bericht naar TS toe trouwens

 

Ik heb rond gekeken op internet en volgens mij is het ook verplicht om een Nederlandse vertaling bij te voegen eventueel met een sticker. Maar ik zit meer te piekeren of het de koper afschrikt als ze een verpakking zien die niet in het Nederlands is.

 

Helaas is het voor mij vooral in het begin moeilijk om 10.000 stuks per product te kopen. Daarom wil ik de producten in de originele verpakking verkopen (dus niet in het Nederlands) en zodra het mogelijk is om in grote aantallen te kopen wil ik de producten in een Nederlandse verpakking verkopen.

 

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dat ook vooral ligt aan de verwachtingen die je schept. Als jij op je site duidelijk aangeeft dat jullie "de beste wellness producten uit heel europa importeren" dan denk ik dat de klant niet verbaasd zal zijn dat zijn product een buitenlandse verpakking heeft. Als je aanvullend een net productinfo foldeertje in het Nederlands bijsluit dan zal het niet zo'n probleem zijn denk ik. Het handigst is denk ik wel om indien mogelijk engelstalige verpakkingen te gebruiken omdat veel mensen ook wel engels spreken.

 

Verder kan het ook een onderscheidend vermogen zijn. Ik denk dat klanten van Spanish connection (die hierboven ook gereageerd heeft ) Juist een spaanse verpakking verwachten omdat ze producten uit die streek willen kopen. Ik ken zo ook een site die orginele amerikaanse producten verkoopt. Daar verwacht je ook geen nederlandse productbeschrijving op de verpakking.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De etiketteringswet die hoortbijdit soort productenstelt wel degelijk eisen hieraan! Goed nalezen om boetes ed te voorkomen!

Vaak is alleen Nederlands of Nederlands en een andere taal toegestaan.

 

Uit ervaring kan ik spreken (als het gaat om cosmetische producten) dat mensen niets kopen als ze het niet kunnen lezen. Tenzij het gaat om bijv. Dove of Palmolive met Griekse opdruk in een 1eurowinkel of knakenland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.