• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dertig jaar geleden heb ik een zogenaamde vrije zuiger motor gebouwd. Dit is een motor zonder krukas en drijfstang. De verbrandingsdruk wordt direct omgezet in oliedruk, waar je cilinders en wielmotoren mee kon aandrijven. De doorontwikkeling heb ik een aantal jaar gedaan met partners en nadat ik eruit ben gestapt hebben zij het voor elkaar gekregen dat het uitgewerkte idee in eencaterpillar heftruckje is terecht gekomen. Echt doorgedrongen is het ding nooit.

De wereld van de (auto) motoren is behoorlijk dicht getimmerd. Wil je echt iets bereiken, zul je zelf het ding op de markt moeten brengen zonder hulp van het conservatieve deel van de industrie. Er is wel een lange adem voor nodig, maar als het waar is wat je beweert, zijn er wel een aantal nichemarkten waar je kunt beginnen, zoals de kleinere aggregatenleveranciers.

Als je echter niet de middelen hebt om het zelf, eventueel met een paar prive investeerders uit te ontwikkelen tot een verkoopbaar product, ben ik bang dat je je beter kunt richten op wat behapbaardere vindingen. Ik ben hier ook na de nodige ervaringen toe overgegaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben 10 jaar geleden in de weer geweest voor de uitvinders van een verbrandingsmotor met variabele cylinderinhoud. Het verhaal zat behoorlijk goed in elkaar, maar kwam toch geen stap verder. De "grote partijen" zitten helemaal niet te wachten op nieuwe technologie. Waarom zouden ze investeren in de techniek van iemand anders? Alle problemen oplossen en risico's wegnemen om waarde toe te voegen aan het patent van een ander. Gaat niet werken.

 

Het advies van Herman is heel nuttig. Ga op zoek naar een niche met een probleem. Wat is de kracht van je innovatie? Welk probleem kan er mee opgelost worden? Wie heeft dat probleem? is dat een urgent probleem? kan de probleem houder een factuur gestuurd worden? heeft de probleemhouder geld om die factuur te betalen? Waarom zou de probleemhouder met mij zaken willen doen en niet met een ander?

 

Allemaal vragen waar je een antwoord op moet zien te vinden, anders kom je geen stap verder.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Heel leuk dit bericht hier te lezen!

 

Het is denk ik ook niet intressant te proberen de wereld te veroveren. Zeker bij de grote autoproducenten zul je niet ver komen. Verbruik ? liggen ze echt niet wakker van. Waar het om gaat is wat het kost om de motor te maken en het is erg moeilijk de conventionele verbrandingsmotor te verbeteren op prijs.

 

Waar ik mij op zou richten is: generatoren en grote verbrandings motoren.

 

Probeer in gesprek te raken met een middelgrote producent van diesel aggregaten, en motoren voor hijskranen etc.

Hier speelt verbruik een heel grote rol.

 

Denk aan carbon credits! Er zijn honderden bedrijven die inspelen hierop die industie motoren vervangen door zuinigere opties en daar sluit jouw produkt helemaal bij aan. GOUD geld is er met carboncredits te verdienen.

 

Het valt en staat met proof of concept en dan liefst in de vorm dat het direkt produceerbaar is.

 

Laat een motor bouwen, een inbouw unit, standaard afmetingen en aansluitmogelijkheid op generator of mechanische koppeling voor industrieel gebruik. 300-500KW ofzo en dan denk ik dat je binnen kan lopen als je de juiste marketing partij er bij zoekt. Uitvinders zijn geen verkopers meestal en hier gaat het dan ook vaak mis. Pak jouw 20% van de winst en laat hun het grote geld verdienen.

 

Als jouw verhaal klopt is het een kwestie van keihard doorzetten, met de juisten mensen om tafel zitten, investeerders zoeken etc. Als je een werkende motor hebt, wordt alles een stuk makkelijker en zo duur kan het toch niet zijn voor een paar zandgiet mallen, wat draai en freeswerk en bergje slangen etc.

 

Good luck

Link naar reactie
  • 0

Paul Stuyver zegt: Heel leuk dit bericht hier te lezen!

 

Wat doet jou zo verrassen?

 

 

 

Dat dit zowel van de ts als van jouw eindelijk eens een mooi bericht is over iets nieuws en over nieuwe mogelijkheden, die vervolgens door de gevestigde orde de nek om worden gedraaid.....

De ts zou misschien eens met die mannen van Spijker moeten praten. ;)

Link naar reactie
  • 0

beste penhouder,

het klink erg goed, ik hoop dat hij snel bestaat.

misschien kunnen we het wel toepassen in mijn toestel en dan samen uitontwikkelen?

moet je opletten, auto fabrikanten trekken de haren uit hun hoofd als ze ineens niets meer verkopen en dus de techniek voor mega veel kunnen aanschaffen!

ik denk niet dat je een markt moet zoeken maar moet maken, zo kun je veel breeder naar investeerders zoeken.

ps ik snap niet dat ,ze' het risico lopen om met ouwe troep op gescheept te zitten, waarom geven ze je geen hand, je bent alleen en zo uitgekocht toch?

ik ben benieuwt hoe het werkt, kun je er wat van vertellen of zijn er plaatjes?

zet m'op , groet joop

www.dutchaerotechnics.com

;)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 1

Een nieuw product is makkelijker op de markt te brengen als het iets doet wat nog niets anders doet, een iPad bijvoorbeeld. Jij gaat concurreren met iets dat al bestaat, jouw product doet het alleen wat beter. Dat betekent dat je een markt moet vinden die jij wel kunt bedienen maar die de grote motorenfabrikanten niet kunnen bedienen. De transistor is indertijd ook niet doorgedrongen in bestaande radiotoestellen, dat wilden fabrikanten helemaal niet, maar in radiotoestellen waarin buizen niet konden omdat ze teveel stroom nodig hebben. In draagbare radio's dus. Jij moet dus het equivalent van een draagbare radio vinden voor jouw motoren.

 

Link naar reactie
  • 0

beste christine,ik zal je proberen uit te leggen,dat de nieuwe motor niet iets toevoegt,maar het is sterk uitgedrukt, maar

hij zal de bestaande motor totaal van het toneel verdrijven,vandaar dat het verweer van de bestaande makers en

kenners van de bestaande motoren groot zal zijn,en het ongeloof van velen groot zal zijn,maar als ze de nieuwe motor

eenmaal kennen ,is dat ongeloof voorbij.iik zal uitleggen waarom de bestaande motor,zijn top heeft bereikt,en er geen verdere ontwikkeling meer mogelijk is.de bottelnek van de bestaande motor is de krukas,door de krukas ligt vast dat

deze motor per cylinder 1 verbranding heeft per 2 omwentelingen,en dat hij de oorzaak is van de leibaandruk die

wrijving veroorzaakt en trillingen.de nieuwe motor heeft per cylinder 1 verbranding per 1 omwenteling en 2 zuigers per

cylinder,dus ook 2 werkslagen in 1 cylinder,bij 1 omwenteling,om te vergelijken bij een 8 cylinder motor,heeft de bes-

taande motor bij 2 omwentelingen 8 werkslagen.de nieuwe motor heeft bij 1 omwenteling 16 werkslagen bij 8

brandstofinspuitingen.het verschil zeer groot. vriendelijke groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Penhouder, dat is niet wat Christine bedoelt. De in mijn ogen wijze les zit hem in de zin "De transistor is indertijd ook niet doorgedrongen in bestaande radiotoestellen", bedenk eens wat Christine daar mee bedoelt en je gaat denken over een geheel andere manier om je product/innovatie op de markt te brengen. Niet via de huidige partijen die baat hebben bij de status quo want dat gaat toch niet lukken, maar door te proberen ze via de flank op een gebied waar minder weerstand is, voorbij te lopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat iets als dit alleen kans van slagen heeft als de publieke opinie wordt benut. Probeer er kruiwagens voor te vinden en daarmee bekendheid te kweken, zodat er ook vanuit de politiek druk komt. Auto's met dit type motor zijn veel schoner dan de huidige motoren, dus kan daar een heel gunstig milieulabel aan gehangen worden.

Link naar reactie
  • 0

Misschien vul ik het teveel in, maar misschien moet je de starter van dit topic eens benaderen. Misschien wel teveel vernieuwing in één product, of een geweldige manier om de concurrentie 'via de flank' in te halen.

Die heeft al gereageerd :P (antwoord #8)

In plaats van op de zaken vooruit lopen, loop ik achter de feit aan. Wake-up call! Bedankt :) Dat heb je als je steeds even bij leest en dan denkt: "Laat ik nu maar eens m'n gedachte posten"

Link naar reactie
  • 0

beste christine,ik zal je proberen uit te leggen,dat de nieuwe motor niet iets toevoegt,maar het is sterk uitgedrukt, maar

hij zal de bestaande motor totaal van het toneel verdrijven,

 

En jij vindt dat de transistor (c.q. "chip") uit mijn voorbeeld niet de triodebuis van het toneel heeft verdreven? Ik neem aan dat jouw TV, jouw radio en jouw computer nu vol zit met triodebuizen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

"bottelnek van de bestaande motor is de krukas"

 

Bottleneck en levensdraad. 1 De krukas stuurt alle verbrandings, inlaat, uitlaat en compressieslagen. 2 De krukas is de overbrenger van het vermogen. Op het moment dat je de eerste funktie en de tweede los kunt koppelen van elkaar is het vermogen niet meer afhankelijk van het aantal omwentelingen. De belasting bij een conventionele motor zorgt er namelijk voor dat de motor langzamer gaat draaien en dus minder verbrandingsmomenten kent, dus minder vermogen levert. Je zou willen dat je extern het aantal slagen kunt instellen, dus het vermogen kunt regelen, en dat de belasting het toerental bepaalt.

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, maar een versnellingsbak is dan niet meer nodig. Ook bij twee omwentelingen per minuut zou je dan het volle vermogen kunnen overbrengen. Maar ja op dit moment nog niet op de markt.

 

Zit hem waarschijnlijk in het vastgeroeste denken, dat een motor geen motor is, als er geen krukas inzit.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk moet er beweging komen. Dat kan alleen door een koppel. Hoe krijg je dan een koppel als er geen krukas is? Zelfs een wankelmotor heeft een krukas.

 

Een zogenaamde vrije zuiger motor heeft geen krukas, die geeft olie onder druk af, of electra, of perslucht. Dit kun je omzetten in een draaibeweging, maar hoeft niet. (cilinders bij hydraulische kranen etc) Wil je dit wel, dan heb je wel iets van een hydromotor, tandwielmotor,of electromotor nodig. Deze kan uitgerust zijn met een krukas, maar hoeft in de meeste gevallen niet. En in geval een draaibeweging gewenst is, is die volledig onafhankelijk van het aantal verbrandingsslagen, dus van het vermogen.

De vrije zuiger motor is een voorbeeld, maar het zou zomaar kunnen dat andere concepten hier ook op inspelen.

 

voorbeeld van een vrijezuigermotor waar ik jarenlang aan heb meegewerkt: http://www.innas.com/CFPE.html

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.