• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nu penhouder internationaal patent heeft aangevraagd is de klok echt gaan tikken en is snelle voortgang erg belangrijk geworden.

 

Wat ik mij trouwens afvraag mbt de patentaanvraag, gaat het hier om een PCT procedure die meteen met indiening van het patent is aangevraagd of heb je eerst Nederlands patent aangevraagd en keurig gewacht tot de indiendingsdatum voor de PCT procedure op zijn eind liep? In het laatste geval ben je dus al bijna een jaar onderweg, in het eerste geval kun je jezelf nog wat extra tijd kopen.

 

 

Zoals anderen zeer terecht op hebben opgemerkt is het van groot belang om jouw oplossing aan te bieden aan bedrijven waar brandstofverbruik van de motoren een serieus operationeel probleem is. Genoemd werden al de graafmachines en de aggregaten.

 

Toch zullen ook deze bedrijven, net als de gewone otto en diesel motorenbouwers niet staan te trappelen om deze motor in productie te nemen. Ik denk dus dat je zelf de productie of assemblage van de motoren ter hand zult moeten nemen. Probeer daarbij zoveel mogelijk componenten te gebruiken die al op de plank liggen, ga zo min mogelijk zelf ontwikkelen, dat drijft de kosten op en is een tijdrovende bezigheid en tijd heb je nu even niet.

 

Onderhand loopt op de achtergrond de klok die alleen maar meer druk op jou zal leggen als het gaat om het vermarkten van jouw intellectueel eigendom. Afhankelijk van welke route jij kiest heb je nu nog 1 tot 2 jaar. Dat lijkt veel maar met het bouwen van prototypes is een jaar helemaal niks. Voor je het weet is het jaar om en moet je behoorlijk wat poen ophoesten voor de instanthoudingstaxen voor je wereldwijd aangevraagde octrooien.

 

Heb je daar het geld niet voor dan is de kans redelijk groot dat jij de patenten kwijtraakt (en iedereen het mag gebruiken).

Reken je erop dat je tegen die tijd partners hebt die dat geld op gaan hoesten, dan moet je voortmaken en zorgen dat je niet 1 dag voor je geld nodig hebt bij hun op de stoep staat. Dergelijke onderhandelingen nemen al snel enkele maanden in beslag dus reken maar uit hoeveel tijd je nog hebt.

 

 

Een aantal vragen aan penhouder

Hoelang ben je al met dit project bezig?

Wat is de indieningsdatum (bij benadering) van het patent?

Is het patent zodanig ruim omschreven dat concurrenten er niet makkelijk omheen kunnen?

Oftewel, hoe sterk schatten specialisten de sterkte van jouw patent in?

Zijn er patentaanvragen die veel weg hebben van jouw oplossingen ? Hoe nieuw is het echt?

IS er een goed nieuwheidsonderzoek gedaan of moet dat nog plaatsvinden?

Bestaat er al een werkend prototype?

wanneer kun je beginnen met de levering van deze motoren aan klanten?

Welke kennis en kunde heb je zelf in huis?

Welke kennis en kunde moet jij zelf inkopen?

Werk je alleen of heb je een team van mensen die jou helpen dit project naar de volgende fase te helpen?

Werk je fulltime aan dit project of heb je er ook nog andere zaken bij zoals bijvoorbeeld een bedrijf of baan?

Hoeveel steun ontvang jij vanuit je omgeving (partner familie vrienden)?

 

Link naar reactie
  • 0

we gaan de motor tekenen,ik heb eerst het octrooibureau gevraagd of ik dit veilig kan doen,volgens hen geeft het octrooi

afdoende bescherming.

we nemen een a 4 met de afmetingen 296x209 we liggen hem dwars voor ons,dus met maat 296 horirontaal.nu delen we het blad in 2 delen,daartoe gebruiken we de streep stip lijn,z.g. hartlijnen.dus 296 in 2 delen 148 en 209 in 104,5.

als schaal nemen we 1:5 de horizontale hartlijn geven we de letter a en de verticale hartlijn de b. links en rechts van de

verticale lijn b komen 2 hartlijnen c,die evenwijdig aan de verticale lijn b op een afstand van 45 m.m dus door de schaal

1:5 is dat 9 m.m.vervolgens nog 2 vert.hartlijnen d evenwijdig aan lijn b,en op een afstand van 250 m.mop schaal dus

50 m.m ,dus 500 m.m(100) van elkaar.neem nu een passer,en zet de punt van de passer op de punten e waar de hartlijnen

a en d elkaar kruisen.en maak 2 cirkels met een straal van 150 mm (30m.m) in de ontstane 2 cirkels,tekenen we in elke

cirkel 2 cylinders,die haaks op elkaar staan.de cyl. met een diameter van 60m.m (12).nu stop ik er mee,en hoor wel of

ik duidelijk genoeg geweest ben en of er animo is om verder te gaan,doe je best groeten penhouder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

al met al heb ik er ongeveer 40 jaar aangewerklt ik ben constructeur tekenaar op een machinefabriek gewerkt

zoals alle reacties druipt ook deze van negativisme begrijpenlijk,alle argumenten die gebruikt worden liggen voor de

hand,ik wil u alleen zeggen dat ik alle tekeningen heb waar de motor zo mee gemaakt kan worden en een proto

model kan in 3 maanden gemaakt worden,en gemonteerd in welke wagen dan ook hij rijd de tegenwoordige

race wagens uit zicht. groetend penhouder

Link naar reactie
  • 1

we gaan de motor tekenen,ik heb eerst het octrooibureau gevraagd of ik dit veilig kan doen,volgens hen geeft het octrooi

afdoende bescherming.

we nemen een a 4 met de afmetingen 296x209 we liggen hem dwars voor ons,dus met maat 296 horirontaal.nu delen we het blad in 2 delen,daartoe gebruiken we de streep stip lijn,z.g. hartlijnen.dus 296 in 2 delen 148 en 209 in 104,5.

als schaal nemen we 1:5 de horizontale hartlijn geven we de letter a en de verticale hartlijn de b. links en rechts van de

verticale lijn b komen 2 hartlijnen c,die evenwijdig aan de verticale lijn b op een afstand van 45 m.m dus door de schaal

1:5 is dat 9 m.m.vervolgens nog 2 vert.hartlijnen d evenwijdig aan lijn b,en op een afstand van 250 m.mop schaal dus

50 m.m ,dus 500 m.m(100) van elkaar.neem nu een passer,en zet de punt van de passer op de punten e waar de hartlijnen

a en d elkaar kruisen.en maak 2 cirkels met een straal van 150 mm (30m.m) in de ontstane 2 cirkels,tekenen we in elke

cirkel 2 cylinders,die haaks op elkaar staan.de cyl. met een diameter van 60m.m (12).nu stop ik er mee,en hoor wel of

ik duidelijk genoeg geweest ben en of er animo is om verder te gaan,doe je best groeten penhouder

 

 

 

Of penhouder heeft een slokje teveel op of we worden met zn allen in het ootje genomen, danwel combinatie van voorgaande

 

Indien eerste: proost!

Link naar reactie
  • 0

LOL.... "hij rijdt de lopende racewagens uit zicht"..... Dat klink erg bemoedigend. Beste penhouder. Ik denk dat Nico het niet negatief bedoelt. Misschien komt dat zo over, maar we zijn gewend om hier kritisch naar de posten te kijken en te reageren, om (meestal) teleurstelling te voorkomen. Maar in U geval is het anders. Al 40 jaar gewerkt aan de nieuwe motor. Dan heb je het dus over een levenswerk, waar je dan ook al die tijd mee geworsteld hebt. Misschien niet zozeer in technische zin, maar wel in de zin van "hoe moet het nu verder"?

Misschien hebben we ons ook teveel laten afleiden, vanwege onze eigen technische achtergrond. Zowel Nico als ikzelf, zijn technisch geïnteresseerden. Het lijkt me beter om dat geheel terzijde te schuiven en ons nu te richten op "Hoe moet het nu verder om deze motor op de markt te krijgen"?

Nico merkte al terecht op dat de tijd nu gaat dringen. Er komen behoorlijke kosten op je af en je zou niet de eerste uitvinder zijn, die daardoor het loodje legt, zodat anderen vrij spel hebben om ermee te doen wat ze willen.

 

Ik zelf denk toch dat de beste weg is, om een of meerdere bedrijven te benaderen, die belang hebben met jouw nieuwe motor. In de scheepvaart speelt verbruik een grotere rol dan op de weg. De massa's consumenten betalen toch wel. Heb je je al eens op scheepsmotoren-makers gericht?

Link naar reactie
  • 0

Kritisch en cynisch dat is een groot verschil >:(

 

Ik heb het Topic doorgelezen en vind het merendeel van de reacties eerder cynisch.

 

Ik zou ook afhaken.... En begrijp de reactie van penhouder. Hij stelde een vraag op het juiste forum! (denk ik)

 

Humor mag af en toe maar doe je het veel maak daar een ander Topic voor. Maak wel onderscheid tussen afzeiken en humor!

 

@penhouder. Vooral doorgaan zou ik zeggen :) Laat je niet afleiden.

 

Wat wel stoort is dat penhouder anoniem is maar dat hoeft niet een rede te zijn om cynisch te zijn. Wellicht dat je serieuzer genomen wordt als we weten tegen wie we praten....

 

 

Link naar reactie
  • 0

we nemen een a 4 met de afmetingen 296x209 we liggen hem dwars voor ons...

 

Zie de bijlage voor mijn eerste interpretatie hiervan.

 

Dit kon ik niet volgen:

in de ontstane 2 cirkels,tekenen we in elke

cirkel 2 cylinders,die haaks op elkaar staan.de cyl. met een diameter van 60m.m (12)

 

Wat is de hoogte van de cylinders? Hoe staan ze haaks op elkaar en in welke orientatie?

 

penhouder.pdf

Link naar reactie
  • 1

Er viel wat weg. Deze is beter.

 

 

Maar mijn advies:

 

Stuur een e-mailtje naar Nico Schouten, en ga op een vrijdag naar Seats2Meet in Utrecht.

 

Seats2meet.com Utrecht

Moreelsepark 65 (Hoog Catharijne,

Kantoren Hoog Overborch, 2e etage)

3511 EP Utrecht

 

Als dat niet lukt, probeer iemand zo gek te krijgen naar jou toe te komen, of alle contact telefonisch en via email te laten gebeuren.

 

Zo schiet het niet op.

 

Als je je tekeningen in wilt laten scannen kun je naar een kopieerwinkel gaan.

penhouder2.pdf

Link naar reactie
  • 0

we nemen een a 4 met de afmetingen 296x209 we liggen hem dwars voor ons...

 

Zie de bijlage voor mijn eerste interpretatie hiervan.

 

Dit kon ik niet volgen:

in de ontstane 2 cirkels,tekenen we in elke

cirkel 2 cylinders,die haaks op elkaar staan.de cyl. met een diameter van 60m.m (12)

 

Wat is de hoogte van de cylinders? Hoe staan ze haaks op elkaar en in welke orientatie?

 

 

Link naar reactie
  • 0

BESTE XIAODI de cylinders zijn net zo lang als de diameter van de cirkels 1 cylinder ligt op de horizontale lijn,

de andere haaks daarop dus op de verticale lijn,de cylinders liggen achterelkaar dus de horizontale cylinder teken

je met een doorlopende getrokken lijn,en de verticale cylinder met een onderbroken lijn ,wat betekend dat hij achter

de horizontale lijn ligt.de rest word wel duidelijker bij de volgende tekeningen.ik hoop dat het zo duidelijker is,vraag

maar op dat geeft niks ,ik kom eigenlijk op het volgende idee ,omdat ik niet goed op de hoogte ben met de gang van

zaken,kan het dat ik jouw per email tekeningen stuur,en dat jij die tekeningen op het beeld brengt? in dat geval stuur

mij je email,bij voorbaat bedankt penhouder

Link naar reactie
  • 3

BESTE FRANS bedankt voor je reactie,ik ga het gelijk vandaag proberen penhouder

werking van de motor,de 2 trommels 18 draaien tegen elkaar in,daartoe gedwongen door de tandwielen

11 en 10,die een gelagerd draaipunt hebben in de omkasting 21.het gehele arbeidsproces gebeurt in 1 omwenteling.

n.l.van 0-90 graden de expansieslag van 90-180 graden de uitlaatslag en van180-270 graden de inlaatslag en van

270 -360 graden de compressieslag. het onderling bewegen van de zuigers geschied via de bussen 8,die de taak

van de krukas bij de bestaande motor overneemt,die werking gebeurt door de stangen 7 en de oren 9,die gelast op de

bussen 8 zitten.het draaimoment dat geleverd word gebeurt door dat bij de arbeidsslag de expansiekracht van de zuigers

14 via de drijfstang en drijfstangkoppen 6 zich tegen elkaar afzetten.dit gebeurd bij elke 90 graden verdraaiing van de

trommels 18.dus zal je bij elke 90 graden verdraaiing de expansiekrachten p1,p2,enp3,p4 zich tegen elkaar afzetten,

en zo als eindresultaat de resulterende kracht Pr krijgen die samen met de afstand L,het draaimoment Prx Loplevert

wat zeer groot is,als je het vergelijkt met de bestaande motoren.

 

 

Scannen0004.thumb.jpg.084ab524fb17036bf413066aeccd34e0.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp even niet hoe de bus kan draaien terwijl er tenminste 1 positie gefixeerde cylinder in beweegd (cylinder aan de kruk as) Een kantelbeweging van een graad of 20 kan ik nog wel voorstellen, maar misschien zie ik een aantal zaken over het hoofd.

 

Ik ben maar een instrumentmaker, misschien is er een simpel solidworks animatie te maken van het concept door iemand die de werking begrijpt? Als tandwielen 10 en 11 geschakeld zijn en de cylinderboringen bij de behuizing hoort die dan ronddraait kan ik niet echt snel zien dat dit ook practisch uitvoerbaar is.

 

Gaarne meer info... Ik pak er toch een glas wijn bij

Link naar reactie
  • 0

beste paul terwijl de trommels met daarin de cylinders tegen elkaar indraaien,maakt de bus een heen en weer gaande

beweging daartoe gedwongen via de kracht van de expansie,en dientengevolge de beweging van zuigers,zuigerstang

zuigerstangkop en trekstang 7.terwijl de zuigerstangkoppen zich tegen elkaar afzetten,zal de bus ongeveer 55 m.m

rechtsom over de trommel verdraaid worden,hetgeen juist genoeg is om de volgende zuiger de volledige slag naar

binnen te doe bewegen.bij de volgende expansieslag zal de bus weer terug getrokken worden,de bus maakt dus een

heen en weer gaande beweging.het is misschien storend dat de stand van de tekening 90 graden verdraaid is weer

gegeven?,en zijn de cijfers wel te lezen?verder was er nog een vraag of de motor op een wankelmotor lijkt,in geen

enkel opzicht.en wat in en uitlaat betreft, de inlaat geschied via de holle as aan de ene zijde van de motor,en de uitlaat via

de holle as aan de andere zijde van de motor,en de doorlaatopeningen zijn belangrijk groter als bij de bestaande

motoren,ook de brandtoftoevoer voor de brandstofinspuitingen en de waterkoeling gaat via de as.

ik zal in de loop van de week nog een paar tekeningen opsturen om een en ander wat duidelijker te maken.

groeten penhouder

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.