• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De conclusie is dan ook dat alle baanbrekende uitvindingen al gedaan zijn. Alles wat rest is het verbeteren van bestaande technieken en ja als deze echt goed zijn worden ze direct toegepast.

 

Off/topic

 

Sorry, ben ik in zijn algemeenheid niet met je eens.

 

Wat je nog niet uitgevonden hebt is niet bekend, en als iets niet bekend is kan ook niet beoordeeld worden of het baanbrekend is.

 

Stel dat er morgen iemand een 100% werkend medicijn tegen Aids ontwikkeld. Is dat dan een baanbrekende vinding of een verbetering van een bestaand iets?

Link naar reactie
  • 0

beste frans ik wil hier wat algemene opmerkingen en antwoorden geven,reageren op den heer berk is verloren tijd,die is zo pessimistis,die is met 3 paarden nog niet van zijn standpunt te krijgen.Het idee om naar utrecht te gaan,daar zie ik niets in

in de eerste plaats ik beweeg me voort met een looprek.,en in de tweede plaats,ik ben al een heel poosje bezig om de

nieuwe motor begrijpenlijk over te brengen,maar dat gaat zeer moeizaam,dus ik denk niet dat ik met het modelletje,tegelijkmet misschien wel 10 mensen ,dat word een spraakverwarring,en er word in het algemeen gedacht,dat

deskundigen van de bestaande motor de nieuwe motor gauw door zouden hebben,die kijken er net zo vreemd naar als een timmerman,en vergis je niet,maar voor veel van de mensen die leven van de bestaande motor,is het een zeer moeilijk iets,

en dat geld voor de hele motorwereld.De eenigste oplossing is een motor te laten bouwen,maar daar is geld voor nodig.

ik heb veel moeilijkheden om te reageren,er werd mij bericht,dat ik kon reageren als het woord reageren zichtbaar werd,

maar bij veel berichten staat geen reageren,maar wel citeren. vriendelijke groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

ik heb veel moeilijkheden om te reageren,er werd mij bericht,dat ik kon reageren als het woord reageren zichtbaar werd,

maar bij veel berichten staat geen reageren,maar wel citeren. vriendelijke groeten penhouder

 

zie de pijl

reageer.thumb.JPG.b78ded1e46b3784b27e5814f99fda4d8.JPG

Link naar reactie
  • 1

@penhouder:

 

Kort samengevat heb je 2 mogelijkheden

 

[*] Je wilt een nieuw bericht posten: Dan klik je op het knopje [reageer] helemaal onderaan de pagina. Je reactie komt dan gewoon onderaan in de lijst met reacties

 

[*] Je wilt een (deel van) een bericht van een ander citeren en daar vervolgens je eigen reactie bij in plaats: Klik op de knop [citeer] die bij ieder bericht staat en je krijgt een reactieveld waarin de door jou geciteerde tekst al voorgedrukt staat. Daaronder kun je je reactie op het citaat plaatsen voordat je je bericht plaatst.

 

het lijkt me voor jou eenvoudiger om je te beperken tot de [reageer] knop helemaal onderaan de pagina. Indien er een citaat bij moet om het te verduidelijken dan zal ik dat eventueel wel doen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het idee om naar Utrecht te gaan, daar zie ik niets in.

 

in de eerste plaats ik beweeg me voort met een looprek.

 

Dan maar een kritische opmerking van mij:

 

Als je het niet aankunt om vanaf de deuropening van je huis in een auto met chauffeur naar de deuropening van een gebouw in Utrecht gereden te worden, gaat het je ook niet lukken om van dit idee een succes te maken. Daarvoor moet je nog veel meer soortgelijke dingen doen.

 

Een wrange maar opbeurende opmerking:

 

Je bent door de tijd ingehaald. Stel het lukt je wel om in 10 jaar van je motor een succes te maken. Tegen die tijd zijn er al veel zuiniger auto's, die op elektriciteit rijden.

 

Je bedoeling (zuinigere motors) zijn dan gerealiseerd, alleen niet door jou.

 

Dit zou je met vreugde moeten vullen, als je er eens met open ogen naar kijkt.

Link naar reactie
  • 0

Penhouder, je mag echt blij zijn dat er zoveel mensen met je meedenken en je bij alles willen helpen (zelfs berichten leesbaar overtypen of plaatjes verduidelijken). Als je echt wilt dat het wat wordt zou ik deze mensen zeker koesteren en ingaan op het aanbod om naar utrecht te gaan.

 

Het blijkt dat je nog geen ervaren computeraar bent en mij lijkt het dan ook dat in het echte leven discussieren onduidelijkheden veel sneller uit de wereld helpt dan hier blijven reageren.

 

Volgens mij moet je dus echt een keuze gaan maken. Wil je dat het iets wordt, ga dan HL leden ontmoeten (in utrecht).

Vanuit daar kan de bal dan verder aan het rollen worden gebracht. Hier rond blijven modderen schiet niet echt op.

Wil je dit niet, dan zie ik weinig toekomst in jouw idee in combinatie met HigherLevel.

 

Je bent hier al heel lang mee bezig, dus voor jou zal er misschien geen kwestie van tijdsdruk zijn, maar als je wat van je patent wilt maken moet je toch vaart maken. Ik zou zeggen, PAK DIE KANS.

Link naar reactie
  • 1

Begrijpen jullie nu niet dat Penhouder een man op leeftijd is. Slecht ter been is. En het zeker niet zoekt om naar Utrecht te gaan om met 10 mensen een discussie aan te gaan.

 

Penhouder is ook niet in staat om zich duidelijk te maken op dit forum. Maar toch heeft hij de interesse gewekt bij meerdere personen. Heeft hij iets?

 

Ik heb geen verstand van dit soort zaken, had ik het wel dan zou ik graag gaan praten.

 

Ik ga ook niet naar Utrecht (wel naar limburg) . Ik zou iedereen graag ontmoeten maar zelfs voor mij is Utrecht te ver. (je kunt er niet parkeren) en de Tom Tom kan de weg niet vinden omdat de stad helemaal overhoop ligt ;D

Treinen zijn niet mijn ding.

 

Ik ben 45 en wil nu al niet meer naar Utrecht. Laat staan dat je verwacht dat Penhouder wel even in een auto stapt (bij vreemden) om voor een pannel te gaan staan.

 

Lijk me verstandiger dat 1 persoon (vertegenwoordiger van dit clubje geïnteresseerden) vraagt of hij een bak koffie mag drinken bij penhouder. Dit om te kijken of zijn plan haalbaar is.

 

Beetje respect van sommige is hier op zijn plaats. Vind het al knap dat hij dit forum gevonden heeft.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Sorry, wilde het in een PM zetten, bij deze alsnog gedaan.

 

Edit: als ik dan toch een post gemaakt heb laat ik er dan ook een (stukje) mening in zetten:

 

Allereerst vind ik het fantastisch welke mogelijkheden Higherlevel biedt voor Penhouder om iets met zijn ideeën te kunnen doen! Iemand biedt aan taxi te spelen, enkele experts bieden aan te komen kijken: wat wil je nog meer?

 

De reactie van Goog vind ik dan ook absoluut niet op zijn plaats.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Goog bedoelt het niet verkeerd. Ook een specialist kan zich wel eens verkeerd uitdrukken.... ;) En zeker, een man als Penhouder, die misschien al wel 85 is en allerhande fysiek mankeert, daar kun je niet van verwachten dat hij hier zomaar even alle nieuwe knopjes kan vinden. Over een paar jaar lopen we allemaal achter een rollater, kompleet met opgebouwde iPad.....

Link naar reactie
  • 0

@Goog, ben ik dus niet met je eens. Moeten we nu alle ouderen in nederland vragen of we koffie bij ze mogen komen drinken?

Tuurlijk heb ik respect voor oudere mensen. Echter Penhouder komt hier om hulp vragen, die wordt aan alle kanten geboden, maar wordt nu voornamelijk afgeslagen.

Tot nu toe heeft penhouder nog weinig voor HL betekent, normaliter krijgen mensen die niets aan HL toevoegen ook niet gratis "credits".

Dat dit onderwerp toch leeft is omdat penhouder mogelijk wel een mooie uitvinding heeft waar wij allen in geintresseerd zijn.

 

Het is natuurlijk larie om te zeggen dat het normaal is om niet een stukje door Nederland (TE LATEN) rijden als je er zeer veel aan zou hebben. In principe komt penhouder daar voornamelijk om het design UIT TE LEGGEN. Niet om tegen de meningen van anderen te discussiëren. Iets uitleggen aan 10 mensen is volgens mij niet veel anders dan het uitleggen aan 1 persoon. Dat ze daarna misschien (meer) kritische vragen hebben, lijkt mij ook alleen maar positief. Iedereen is overtuigd van zijn gelijk, maar als je ook nog 10 anderen met kennis van zaken hebt overtuigd sta je een stuk sterker.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, wilde het in een PM zetten, bij deze alsnog gedaan.

 

Edit: als ik dan toch een post gemaakt heb laat ik er dan ook een (stukje) mening in zetten:

 

Allereerst vind ik het fantastisch welke mogelijkheden Higherlevel biedt voor Penhouder om iets met zijn ideeën te kunnen doen! Iemand biedt aan taxi te spelen, enkele experts bieden aan te komen kijken: wat wil je nog meer?

 

De reactie van Goog vind ik dan ook absoluut niet op zijn plaats.

 

Dit had ik nog niet gelezen...

 

Maakt me niet uit. Zet in mijn geval gewoon alles online wat je denkt. Discussie daar ga ik voor :)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Het is jammer dat penhouder geen kans ziet gebruik te maken van het ontzettend aardige initiatief van Danny Jansen.

Zelf denk ik dat een bezoek aan Utrecht, om met een aantal van ons eens te brainstormen over zijn motor en hoe deze naar de markt te brengen, hem mogelijk een stuk verder geholpen had.

 

 

De opmerking van XiaoDi is inderdaad niet erg invoelend maar helaas maakt XiaoDi in mijn ogen wel een belangrijk punt.

Als penhouder het aanbod van Danny afslaat, dan voorzie ik voor het verdere verloop van het project vrijwel onmogelijk te nemen hordes. Bezig zijn met iets nieuws betekent nu eenmaal veel reizen om veel mensen te spreken te krijgen, het betekent werken aan je netwerk.

Naast de weerstand tegen reizen geeft penhouder aan dat er ook nog financiering gevonden moet worden voor de bouw van een prototype. Ook dit gebrek aan financiële middelen is een extra complicerende factor die de kans op succes verder verkleint.

 

 

De geschiedenis kent vrijwel geen voorbeelden van uitvindingen die in de ideefase al zo veelbelovend waren dat belangstellenden de uitvinder opzochten om hem vervolgens een niet de weigeren aanbod te doen.

En hoewel ik het elke uitvinder gun dat zijn uitvinding een succes word is de harde realiteit gewoon dat zeer weinig uitvindingen de uitvinder het succes brengen waar hij op hoopt. Succes dat van de uitvinder zelf vraagt om bepaalde persoonlijkheidskenmerken zoals gedrevenheid, inzet, eigenwijsheid, volharding, eindeloos geloof in eigen kunnen, eindeloos geloof in het product, eindeloze inzet op die momenten waarop anderen het allang opgegeven hebben.

En dat zeg ik met alle respect voor penhouders ontwerp en zijn inzet hier op het forum om aan ons uit te leggen hoe de motor werkt alleen ben ik toch bang dat de realiteit is dat het op deze manier blijft steken in de fase waarin zijn motor zich nu verkeerd.

 

Inmiddels zijn we nu al 5 aan het discussiëren over deze motor en nog steeds zit er geen enkele beweging in de zaak.

Daarom vrees ik dat ik XiaoDi gelijk moet geven, als dit al een grote opgave is voor penhouder, hoe moet hij dan al die gesprekken gaan voeren met stakeholders die mogelijk een belang hebben bij de ontwikkeling van zijn motor. Hoe moet het dan met die mensen die zijn motor moeten gaan tekenen en berekenen, hoe moet het dan met de bouw van het prototype.

De praktijk is nu eenmaal dat een uitvinding voor succes het dna van de uitvinder zelf nodig heeft, zonder zijn drive, zijn kennis en zijn inzichten word het niets.

 

Neemt niet weg dat ik evengoed penhouder veel succes wens en dat als hij toch een keer naar Utrecht wil komen ik graag met hem een gesprek aan wil gaan over zijn motor.

Link naar reactie
  • 0

Het laatste bericht van penhouder maakt het geheel inderdaad stukken gecompliceerder. (Leeftijd, mobiliteit en financiering)

 

Maar wat er wel uitspringt is MOTIVATIE !

 

Het lijkt wel of penhouder eindelijk los is gekomen en naar buiten heeft durven treden. Wie ha in zijn geval zoveel reactie's verwacht ? !

 

Daarom penhouder, laat dit nu niet een koele dood sterven samen met dit topic. Neem het aanbod van Danny aan, en maak deze éne stap !

 

Ga naar die mensen toe, laat je model zien, geef je tekeningen af en ga samen met bijvoorbeeld Danny in een rustig hoekje koffie drinken. Ik schat in dat er voldoende te praten valt, al is het maar over Higher Level !

 

Laat die groep maar eens je model en tekeningen bekijken, en samen brainstormen ! Daar hoef je niet persé bij te zitten, mocht dit te druk zijn. Halverwege en op het eind komt men met specifieke vragen en kun je daar antwoord op geven.

 

Je slaat zo heel veel vliegen in één klap, en je bereikt er in ieder geval mee, dat je idee / ontwerp / model niet verloren zal gaan.

 

Mocht het je tegenstaan met een vreemde mee te rijden, wellicht is er een zoon, dochter, buurman, familielid die met je heen en weer wilt rijden ?

 

Ik zou het zonde vinden dat je na zo veel forum moeite deze hulp zo laten vliegen....

 

 

Oja, zoals A_A zei : Je moet eerst inloggen, om inderdaad op je berichten te kunnen "reageren" !

Succes met je beslissing.

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

penhouder zegt:

" ,dat word een spraakverwarring,en er word in het algemeen gedacht,dat

deskundigen van de bestaande motor de nieuwe motor gauw door zouden hebben,die kijken er net zo vreemd naar als een timmerman,en vergis je niet,maar voor veel van de mensen die leven van de bestaande motor,is het een zeer moeilijk iets,"

 

Beste penhouder, ik heb twee nieuw type motoren helpen ontwikkelen. De een zelf bedacht, de ander alleen verder helpen ontwikkelen. Bij beiden ontbrak de krukas. Je moet behoorlijk buiten de gebaande paden kunnen denken om in zo'n ontwikkeling iets te kunnen betekenen. Ik durf te beweren dat ik jou kan helpen de motor te doorvorsen op vele " in en outs"

Ik wil er wat tijd insteken (ingepast in mijn agenda) en met jou in Utrecht van gedachten wisselen over jouw volgens mij unieke ontwerp. Ik ga het zeker niet afkraken, maar probeer een open en eerlijke doorvorsing te doen, in samenwerking met de anderen. Je zult zien dat er een heleboel duidelijk wordt. Het aanbod van Danny vind ik mooi en ik hoop dat je het aanpakt.

 

Verder niets dan lof over je stap om gebruik te maken van een medium als internet (Higher Level) om je idee naar buiten te brengen. Ik hoop je te zien op 1 oktober.

 

groet herman

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoewel ik minder motivatie heb om penhouder te voorzien van een limo door zijn reactie staat het aanbod nog steeds. Alleen 1 okt is inmiddels voller in mijn agenda dus het zal dan een week later moeten.

 

Verder kan ik me ook wel voorstellen dat penhouder door zijn leeftijd en ongemakken niet veel zin heeft om zon trip te maken.

 

Naar mijn mening heeft dat wel tot consequentie dat zijn idee een idee zal blijven en er ook door de HLers die hier continu uitgebreid op ingaan, niet meer zo uitgebreid op gereageerd zal worden.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste herman hier volgt een tekening die duidelijk maakt hoe in en uitlaat werkt,ik hoop trouwens dat ik de tekening er op

krijgt,dat is voor mij altijd een verrassing .eventuele vragen zullen beantwoord worden nu wat de toekomst betreft,dit is de laatste tekening die ik plaats,de koeling ,smering en brandstofinspuiting,maak ik niet openbaar,want anders word het te gemakkelijk voor anderen om hem te bouwen. ik kan nog verschillende kanten op,zoals de pers proberen te interesseren,

mensen te vragen te helpen bij het bouwen van een prototype,enz. vriendelijke groeten penhouder.

mocht de tekening niet verschijnen,morgen komt bij mij een deskundige op computergebied die dan te tekening zal plaatsen.

Scannen0003.thumb.jpg.88bd6d2339809e72607af5ca4fa1838d.jpg

Link naar reactie
  • 0

beste penhouder

 

ik vraag me af hoe je planning voor de komende 3 maanden eruit ziet.

 

Welke stappen ga je zetten, op welke manier ben je actief/ga je actief worden ipv reactief zoals hier nu op hl

 

dit met in het achterhoofd dat je zoals o.a. Nico opmerkte niet onbeperkt de tijd hebt.

 

 

Laat ik mezelf eens citeren, want bovenstaande vraag heb ik nog niet helder eigenlijk

 

Welke ambitie heb je?

 

Want zonder ambitie blijft dit een idee voor tijdens verjaardagen onder het genot van een glas wijn en heeft dit topic weinig met ondernemen meer te maken

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Beste frans mijn ambities zijn om de motor te laten bouwen,dat kan door een eenvoudige machinefabriek, omdat,op

de cylinders en zuigers na,die in de handel verkrijgbaar zijn,alle onderdelen eenvoudig zijn.

Een mogelijkheid is ook te proberen de pers te interesseren,.ik zit echt niet stil

vriendelijke groeten penhouder.

 

Link naar reactie
  • 1

Misschien is er een mogelijkheid tot samenkomen van een aantal deskundige HL ers die samen een oplossing kunnen bieden:

 

Voor 200KW motor (all purpose)

 

- Technische haalbaarheid onderzoek/theoretische werking bevestigd (sta op)

- Maken deugdelijke produktie tekeningen in autocad (sta op)

- Produktie alle metalen onderdelen die niet vrij in de handel te krijgen zijn (Bij deze bied ik dit aan)

- Aanschaf diverse onderdelen uit beschikbare markt. (Budget berekening)

- Assemblage mogelijkheden (deskundig) en test opstelling in Nederland (sta op)

- Sterke marketing groep/persoon met netwerk en PUNCH (sta op)

 

Deze partijen kunnen samen met Penhouder een MOU onderschrijven en zo deze droom werkelijk maken en mogen vervolgens ook delen in eventueel succes. Ik zie het als een risico investering in tijd en geld. Maar soms moet je de eerste stap zetten en doe ik bij deze.

 

Als het haalbaar is, de data blijkt te kloppen in grote lijnen kan dit gewoon in gang gezet worden.

 

Ik heb te weinig verstand van verbrandingsmotoren om hierover zinnige dingen te zeggen dus zal mij aansluiten bij de experts die hier bij betrokken (kunnen) zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Al lange tijd gelurkt op dit forum. Veel opgestoken over vanalles en nog wat. Tot nu toe weinig toe kunnen voegen dus nooit geregisteerd maar nu er gevraagd wordt sta ik dan op.

 

Maken van deugdelijke productietekeningen. Autocad sla ik even over maar ga voor 3D modellen om daarna daarvan de 2D productietekeningen te genereren.

 

Geen verstand van verbrandingsmotoren, wel van CAD, machinebouw en maakbaarheid van onderdelen. Toegang tot specialistische kennis van bv oppervlakkentechnieken (coatings in allerlei materialen/technieken).

 

Of 200 kW nu een goed uitgangspunt is ;D De beheersbaarheid voor een proto is bij 10 kW op vlakken een stuk beter en op alle vlakken beter te overzien. De markt voor een 10 kW, al dan niet stationaire motor, is ook vele malen groter dan voor een 200 kW.

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tiny, over KW valt te discussieren.

 

Ik denk voornaamlijk eerst aan industrie toepassingen voor deze motor. Wat groter, lagere toerentallen etc.

 

Is een betere omgeving om te testen en naukeuring verbruik en vermogen te testen. Een 10KW model zie ik niet direkte toepassingen voor, waar investeerders een warm gevoel van moeten krijgen.

 

Een 10KW model heeft de grootte van een puch blokje en zal niet veel indruk maken, ook al is ie goedkoper in gebruik etc.

 

Goed dat je aanbied van 3d modellen 2d te maken, maar zo worden produktie tekeningen niet gemaakt helaas. Komt een stuk vakkennis en ervaring bij kijken.

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je aanbied van 3d modellen 2d te maken, maar zo worden produktie tekeningen niet gemaakt helaas. Komt een stuk vakkennis en ervaring bij kijken.

en met de tijd meegaan. Heb leren teken, ook ook nog getekend, achter een tekenbord maar ik kan je zeggen dat hier al jaren geen enkele 2D tekening gemaakt wordt zonder een 3D model. Dat "niet gemaakt helaas" kun je dus beter vervangen door "gelukkig tegenwoordig wel gemaakt". ;D

 

 

 

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

3D model omzetten naar 2D tekeningen gebruiken wij om bij opdrachtverlening een juridich document in handen te hebben. De 3D onderdelen gaan als file naar de opdrachtnemer die eea rechtstreeks kan overnemen in zijn machinebesturingen of bij specifieke bewerkingsmachines gevoed wordt met de 3D gegevens.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.