• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Herman,

 

Hiermee ben je inderdaad modern bezig. Van de 3d files die ik maak in SolidWorks worden vaak dxf's (bijvoorbeeld plaatuitslag bij plaatwerk) verstuurd naar bewerkingsmachines. Die hoeven dan alleen nog machineparameters eraan toe te voegen. Meestal wil men er nog een pdf van de bijbehorende tekening erbij hebben voor bijvoorbeeld zetmaten (plaatwerk) of toleranties. Er zijn ook al bedrijven die papierloos werken met alleen een viewer op een beeldscherm naast de productiemachine. Daarin kunnen ze de tekening met maten, toleranties etc openen in inzien.

Leuke site hebben jullie trouwens.

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat penhouder bij zijn laatste tekening ook wat onderdelen kan benoemen voor er weer allerlei Babylonische techniekverwarringen ontstaan.

Zoals ik de tekening interpreteer is onderdeel nummer 2 de cilinder(wand) die mechanisch binnen de trommel kan schuiven om zo kanalen te openen voor de aanvoer van lucht en de afvoer van verbrandingsgassen.

Welk kanaal precies waarvoor is kan en wil penhouder hopelijk aan ons uitleggen.

 

 

Paul heeft een mooi overzichtje geplaatst van de verschillende taken die uitgevoerd moeten worden om een prototype te realiseren.

Ook is er al een suggestie gedaan voor het formaat van de motor, persoonlijk zou ik gaan voor een motor die qua vermogen vergelijkbaar is met een kleine automotor. Het prototype kan dan ingebouwd worden in een auto en gebruikt worden als demonstratiemodel.

 

Inmiddels gaan er ook buiten Higherlevel om al mails heen en weer tussen een aantal van de deelnemers aan deze discussie, wie weet wat daar nog uit gaat komen.

 

Misschien ook handig als penhouder even aangeeft waar hij precies in woont in Zeeland, wie weet komt een van ons een dezer dagen weken bij hem in de buurt, iets wat je alleen weet als je weet waar penhouder woont.

Link naar reactie
  • 0

Maak ik weer een fout met reciteren,het spijt me,in antwoord op paul het is mooi aangeboden,maar ik heb wat praktise

aanbevelingen,We moeten de experts niet overtuigen,maar gewoon in de praktijk een motor maken met dezelfde

cylinderinhoud als van een bestaande auto,laten we zeggen een b.m.w.,de nieuwe motor plaatsen in een afgedankte

b.m.w.en ze gewoon tegen elkaar laten rijden,dan is zelfs de grootste tegenstander overtuigd,ik denk dat er steun is te

krijgen bij de media zoals t.v. werktekeningen kan ik zelf maken,het grootste gedeelte heb ik al gemaakt

groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je aanbied van 3d modellen 2d te maken, maar zo worden produktie tekeningen niet gemaakt helaas. Komt een stuk vakkennis en ervaring bij kijken.

en met de tijd meegaan. Heb leren teken, ook ook nog getekend, achter een tekenbord maar ik kan je zeggen dat hier al jaren geen enkele 2D tekening gemaakt wordt zonder een 3D model. Dat "niet gemaakt helaas" kun je dus beter vervangen door "gelukkig tegenwoordig wel gemaakt". ;D

 

Sorry, maar ik denk helaas te weten dat dit niet realistisch is. Bij het maken van hoogwaardige machines zoals een motor komen veel andere aspecten naar voren dan enkel de maten. En die veredere definiering moet iemand met verstand er wel bij kunnen zetten en niet zomaar uit de duim zuigen. 3D is leuk, modern, maar je kan er niet zo een 2D tekening van maken waar je een motor mee kan maken. Oppervlakte ruwheid, hardheden, toleranties, plaatsnauwkeurigheid etc etc komen niet zomaar uit een 3D tekening rollen.

 

Mijn eerdere suggesties om eea vorm te laten krijgen staan gewoon, maar kunnen enkel realiseerbaar zijn als mensen die echt verstand van hebben tijd en energie aan gaan besteden. En dan in eerste instantie ook nog eens op eigen kosten.

 

Een stansklusje uit plaatmateriaal kun je er wel leuk mee doen, uitslagje maken etc erg handig, Voor complexe systemen spelen veel andere aspecten een rol.

 

Link naar reactie
  • 0

[sorry, maar ik denk helaas te weten dat dit niet realistisch is. Bij het maken van hoogwaardige machines zoals een motor komen veel andere aspecten naar voren dan enkel de maten. En die veredere definiering moet iemand met verstand er wel bij kunnen zetten en niet zomaar uit de duim zuigen. 3D is leuk, modern, maar je kan er niet zo een 2D tekening van maken waar je een motor mee kan maken. Oppervlakte ruwheid, hardheden, toleranties, plaatsnauwkeurigheid etc etc komen niet zomaar uit een 3D tekening rollen.

 

Mijn eerdere suggesties om eea vorm te laten krijgen staan gewoon, maar kunnen enkel realiseerbaar zijn als mensen die echt verstand van hebben tijd en energie aan gaan besteden. En dan in eerste instantie ook nog eens op eigen kosten.

 

Een stansklusje uit plaatmateriaal kun je er wel leuk mee doen, uitslagje maken etc erg handig, Voor complexe systemen spelen veel andere aspecten een rol.

 

 

Tja als je er al zo over denkt dan haak ik maar snel af in deze setting :(

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Paul zegt: "Sorry, maar ik denk helaas te weten dat dit niet realistisch is. Bij het maken van hoogwaardige machines zoals een motor komen veel andere aspecten naar voren dan enkel de maten. En die veredere definiering moet iemand met verstand er wel bij kunnen zetten en niet zomaar uit de duim zuigen. 3D is leuk, modern, maar je kan er niet zo een 2D tekening van maken waar je een motor mee kan maken. Oppervlakte ruwheid, hardheden, toleranties, plaatsnauwkeurigheid etc etc komen niet zomaar uit een 3D tekening rollen. "

 

Ben ik wel met je eens Paul.Er blijft altijd naast informatie uit het 3D model ook dergelijke informatie nodig.

Er kan veel in de modellen gestopt worden, zoals materiaal, tolerantie, plaatsnauwkeurigheid etc , maar sommige info moet wel separaat aangeleverd worden. Hier is dan een 2D tekening wel voor geschikt.

Link naar reactie
  • 0

Beste nico ,het is jammer dat de tekeningen zo slecht overkomen,de cijfers zijn haast niet tezien,de inlaatopening is bij het getal 63,en is bij een cyl.diameter van 60 m.m. groot 20m.m.x60m.m en gaat van 64 naar de andere cylinders.De uitlaat

65 heeft dezelfde afmetingen maar gaat in tegen gestelde richting naar het lagerblok aan het andere einde van de trommel.

de doorlaatopeningen zijn belangrijk groter als van de bestaande motoren. dootrdat het gehele proces in 1 om,wenteling

gebeurt kan via de hydraulise cylindertjes de in en uitlaatopeningen op de juiste tijd geopend en gesloten worden,waar-

door een idiale verbrandingsruimte ontstaat. vriendelijke groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

I k begrijp dat gepraat over het tekenen van de motor niet ,ik heb 40 jaar getekend,en of je nou een tandwielkast tekent

of een motor,met tekenen heb je altijd te maken met passingen sterkte berekeningen,dat is gesneden koek,dat gebeurt gewoon vakkundig niet meer en niet minder,dus maken jullie maar geen zorgen. vriendelijke groeten penhouder

 

Link naar reactie
  • 0

Beste penhouder, dat tekeningengepraat heeft met nieuwe computertechnieken te maken. Laten we jou daar niet mee lastig vallen.

 

Wat ik me wel afvraag in het tot nu toe getoonde beeldmaterriaal is: hoe heb je de warmteeffecten (krimp/uitzetting) op de diverse materialen in het ontwerp verdisconteerd? Plaatselijke temperaturen van enkele honderden graden verschil binnenin één onderdeel kunnen een enorme invloed uitoefenen op de werking.

Link naar reactie
  • 0

Beste herman wat de verhitting betreft,zijn de omstandigheden bij de nieuwe motor belangrijk voordeliger.

Bij de bestaande motor liggen de cylinders bij een 8 cylinder netjes op een rijttje,waardoor de 8 verbrandingen per

2 omwentelingen in 1 lijn vlak naast elkaar tot een gezamenlijke verhitting leid. Bij de nieuwe motor zijn er in de 2 trommels

8 cylinders in iedere tommel 4 cylinders , per trommel 2 cylinders naast elkaar,en dan ongeveer 13 c.m.verder 2 cylinders

haaks op de eerste 2 cylinders, dus er is meer ruimte voor de waterkoeling ,en de warmte concentreerd zich in het hart

van de motor ,het is kortom veel idialer als bij de bestaande motor. groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Beste penhouder. Ik denk dat de algehele koeling wel in orde is. Waar ik op doel is: In de wand van de cilinder, de in en uitlaatkanalen en de eventuele kleppen/spoelpoorten komen temperatuurpieken voor. Deze kunnen scheuren in de materialen, vastlopen van bewegende delen, slijtage van loopvlakken, verkolen van smeermiddelen en dergelijke veroorzaken.

Een verbrandingsmotor is iets anders dan een tandwielkast of andere mechanische constructie. Een prototype bouwen levert zoveel verrassingen op dat er vaak meerdere prototypen nodig zijn voor er een werkend en testbaar exemplaar is. Dat is een van de redenen dat motorontwikkeling vaak tientallen jaren in beslag neemt, voor er een betrouwbaar industrieel toepasbaar exemplaar is gerealiseerd. Hoe is jouw ervaring met het warmteverhaal dat onlosmakelijk is verbonden met deze ontwikkeling? Is er thermisch gerekend aan het verbrandingsproces, de te gebruiken materialen, de inspuitkarakteristiek die bij een andere (kortere) expansiecurve hoort, de middelpuntvliedende kracht die een grote invloed heeft op de benodigde compressieenergie, de compressieverhouding en drukken die sterk afwijkt door een tweezijdig naar en uit elkaar bewegende verbrandingsruimte, de invloed van een mogelijk noodzakelijke drukvulling op het verbrandingsproces?

Kortom veel vragen die ik bij de ontwikkeling van een vrije zuiger motor heb moeten helpen oplossen, waarbij ik maar een klein deel van het ontwikkelen voor mijn rekening kon nemen, omdat het totaal teveel is voor één persoon en niemand al die benodigde kennis en ervaring onder één schedelpan kan hebben.

Daarom is mijn vraag, heb je dit concept in je eentje ontwikkeld/uitgepuzzeld of zit er een groter team achter?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je ongerustheid niet, want de problemen die jij ziet zijn door de bestaande motoren ,zijn door de tijd allemaal opgelost, en de nieuwe motor heeft dezelfde problemen met hetzelfde materiaal en omstandigheden,dus waarom zou de

nieuwe motor daar dan wel moeilijkheden hebben,het zijn allemaal dezelfde omstandigheden herman,je hebt het over

kleppen,die zijn er niet,ik geloof dat je de motor nog niet goed begrijpt. groeten penhouder

 

 

,

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

"hetzelfde materiaal en dezelfde omstandigheden"

In het laatste zit nu mijn argwaan. Ik snap inderdaad de motor niet helemaal, maar of je nu inlaat en uitlaat poorten, kleppen, afdichtschijven of iets anders gebruikt dat doet er niet toe. De druk moet binnenin de verbrandingskamer blijven bij de compressie, verbranding en expansieslag. Om dit af te dichten heb je iets dergelijks nodig.

Omdat het ontwerp van jouw motor zo afwijkend is, kan het niet anders zijn dan dat je veel problemen uit mijn eerdere posts zal tegenkomen en zal moeten oplossen.

Ik denk dat het waarschijnlijk wel mogelijk is om een proefexemplaar van deze motor te maken, maar dan zal er meer moeten gebeuren dan tekeningen naar een machinefabriek sturen denk ik. Daarna komt het grote werk pas als je ziet wat er gebeurt.

Overigens begrijp ik dat het tekeningenpakket al grotendeels klaar is?

Als dit zo is, wat let ons dan om met een clupje enthousiastellingen die mee risico willen lopen het apparaat te laten maken. Maken we er een vereniging van. Ik heb wel ruimte en mogelijkheden om te sleutelen en te testen.

Kan alles bevestigd of ontkracht worden wat je tot nu toe beweert.

Link naar reactie
  • 0

Herman kijk eens naar de laatste tekening,daar moet je de zuigers nog indenken in compressie stand,dat is dan toch

een volkomen afgesloten ruimte? Omdat de cylinderwanden 2 de verbrandingsruimte volkomen afsluit,daartoe gedwongen door de veren in de hydraulise cylindertjes 71 groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Beste penhouder,

Ik zie in en uitlaatpoorten en kleppen/afdicht schuiven. De cilinder fungeert als klep/schuif. Dat is me duidelijk, maar dáár zitten nu juist die vervelende onvoorspelbare componenten die plaatselijk zeer heet worden met alle omschreven effecten van dien.

Maar goed, ik hoor je niet over het andere, of komt dat nog?

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen week heb ik met een van de andere deelnemers aan deze discussie telefonisch contact gehad om te praten over de technische haalbaarheid van de motor. Tijdens dit gesprek hebben we gezamenlijk geconcludeerd dat de motor zodanig complex is dat er geen enkele reden voor de autoindustrie (of welke andere industrie is) om deze motor in te gaan zetten.

We hebben daarbij ook gekeken naar bestaande motoren en de verhoudinge gebruikt voor penhouders motor, in onze ogen bleef er vervolgens geen enkele reden over waarom penhouders motor beter zou zijn dan de bestaande Ottomotoren.

 

De constructie van penhouders motor roept in alle opzichten erg veel vragen op. Genoemd werden al de enorme thermische belastingen die in deze motor niet eenvoudig op te lossen zijn. Niet alleen doordat er vele verschillende materialen zullen moeten worden gebruikt, ook omdat oppervlakten zoals die van de cilinders meebewegen in de trommel wat nou niet bepaalt handig is bij warmteoverdracht.

En met die cilinders komen er nog meer enorme uitdagingen aan, genoemd werden al de problemen die de vele afdichtingen op zullen leveren, de cilinders zullen altijd perfect moeten sluiten op het moment dat er compressie of verbranding plaatsvind. Hoe dat werkt met de timing van deze cilinderbussen van de inlaatkleppen brengt het volgende probleem naar voren.

Uitlaatgassen zullen de cilinder eerder moeten verlaten waaruit ik afleid dat de cilinder dus uit twee delen bestaat.

Hoe dat allemaal vrij van slijtage gerealiseerd moet worden zie ik echt niet.

 

Het ontwerp komt op mij steeds meer over als een poging van de ontwerper om iets anders te willen bedenken dan de bestaande oplossingen. Op zich geen verkeerd idee alleen zodra dit het doel wordt in plaats van de oplossing voor een probleem te vinden dan moet je het niet verkopen als de oplossing voor dat probleem.

 

Kortom ik geloof niet in deze motor en ga er dan ook verder geen tijd in energie meer in steken.

Link naar reactie
  • -1

Hoera de 2 geleerden hebben telefonis besloten dat de motor niets,het prettige is dat ik van volgende reacties,die

nergens op slaan verlost ben ,wel haast ieder woord die je besteed heb aan deze motor getuigd ervan dat je er niets van begrijpt,als je echt wil weten hoe deze motor werkt,stuur me dan een email dan nodig ik je bij mij thuis uit,dan kom je te

weten hoe het een en ander werkt.alleen is dan een excuus wel op zijn plaats.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het einde van de discussie in zicht aan het komen is.

 

Er zijn hier een paar mensen intensief met het concept bezig geweest, alleen penhouder geeft niet of niet op alle vragen antwoord, als er commentaar is komt dat door onwetendheid (zou in mijn geval best kunnen, maar IMHO zeker niet door degenen die inhoudelijk reageren).

 

Daarnaast is de discussie al heel lang aan de gang zonder dat er vooruitgang wordt geboekt, dit ligt zeker niet aan de leden van HL die toch best veel oplossingen hebben aangedragen.

 

Daarnaast zijn er nog andere initiatieven die misschien meer kans van slagen hebben (alleen al door de investeerder ;D).

 

Jammer, penhouder loopt met een bord voor zijn hoofd rond, slaat bijna alle kritiek weg zonder daar inhoudelijk iets tegenover te stellen, anders dan je weet niet waar je het over hebt, of je snapt er niets van, terwijl hier best een boel mensen het hebben willen snappen of daar een poging daartoe hebben gedaan, wat niet door penhouder weerlegt wordt.

 

Link naar reactie
  • 1

@penhouder

 

In dit topic:

 

[*]worden geinteresseerde vragen gesteld

[*] Worden (geheel gratis) jouw tekening omgezet in 3D-Cad

[*] Worden de CAD-tekeningen op jouw aanwijzing geheel gratis gewijzigd

[*] Zijn mensen bezig met het doorgronden van je motor

[*] Bieden mensen aan live hun tijd ter beschikking te stellen in Utrecht waar meerdere mensen met expertise je verder kunnen helpen

[*] Bieden mensen je aan je OP TE KOMEN HALEN in Zeeland om je naar Utrecht te brengen, geheel vrijblijvend

[*] Bieden mensen aan op eigen gelegenheid naar Utrecht te komen om je verder te helpen

[*] Rekenen mensen de potentiele prestaties van je motor door op basis van de ter beschikking staande gegevens

 

En wat stel je daar tegenover?

 

Afwerende reacties, mensen van domheid betichten, blijven hameren op je eigen gelijk etc.

 

Je vertelt niet welke achtergrond je hebt dat je denkt er een superieure mening op na te kunnen houden, maar je moet één ding goed beseffen:

 

In dit topic is jou, zonder je te kennen, en zonder je expertise te kunnen inschatten, VEEL meer gratis en voor niets hulp , contacten en expertise aangeboden dan je waar dan ook op welk forum dan ook zou kunnen krijgen.

 

Als dat je houding is ten opzichte van anderen dan blijft die motor van je een prachtig idee voor verjaardagen en feestjes.

 

Ga daar maar lopen opscheppen dat je een geweldige motor hebt ontworpen, maar dat het grootkapitaal je tegenwerkt of zo, maar veel verder zul je op deze manier niet komen.

 

Ik wacht nog even af of er nog mensen geinteresseerd zijn om je verder te helpen, anders gaat dit topic eerdaags op slot.

 

Erg jammer, want het had best leuk kunnen worden.

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.